Jag kan bara konstatera att slätmixad soppa med morot inte riktigt är min kopp of soppa så att säga.
Gör en gazpacho av den, hysta i lite hackade grönsaker och kanske krutonger, sriracha på toppen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag kan bara konstatera att slätmixad soppa med morot inte riktigt är min kopp of soppa så att säga.
Jag har provat att göra cannelloni exakt en gång i mitt liv, och då blev det precis sådär att de bara säckade ihop och låg där i en sorglig hög, med all fyllning runtom istället för inuti. Jag blev så arg att jag bestämde mig för att aldrig göra det igen. Efter din beskrivning känner jag mig dock lockad att ge det ett nytt försök, och att lägga ribban lite lägre denna gång så att säga. Hmm...
Nä, shêvrée´'e .
Det smakade förresten groteskt gott ! Ni vet, så där gott så man blir tvungen att kasta i sig de sista tuggorna för att inte mättnaden ska hinna slå till ?
Men varför förkoka så att de blir sladdriga??? Jag fyller dem först, enkelt - och det har alltid blivit bra. Har två favoritvarianter. Antingen parmaskinka eller grovhackade champinjoner i vitlöksost. Rejält med tomat & ostsås bara så inte sjutton behöver de förkokas. Och så mozzarella uppepå. Rulla hem ...
Har jag mycket svårt att tro.
Jag tänker, eftersom det var jag som läst att det skulle förkokas i ett recept, att det är för att korta ner tiden i ugnen. Annars tror jag inte det finns några bra anledningar för det var omöjligt att fylla demMen varför förkoka så att de blir sladdriga??? Jag fyller dem först, enkelt - och det har alltid blivit bra. Har två favoritvarianter. Antingen parmaskinka eller grovhackade champinjoner i vitlöksost. Rejält med tomat & ostsås bara så inte sjutton behöver de förkokas. Och så mozzarella uppepå. Rulla hem ...
Jag tänker, eftersom det var jag som läst att det skulle förkokas i ett recept, att det är för att korta ner tiden i ugnen. Annars tror jag inte det finns några bra anledningar för det var omöjligt att fylla dem
Ja men precis! Men här var fyllningen klumpig så ingen sprits gick att använda Tur för maten att den var god iafSpritspåse måste ju vara nödvändigt i det läget. Annars brukar tesked och svordomar räcka.
Planerar nyårsmenyn. Eftersom nyår och chanukkah sammanfaller i år (dvs chanukkah infaller 24/12-1/1) lutar det ut judiskinspirerad meny. Jag vet inte om gemenskapen tål att jag köper israeliska drycker, annars finns det tex öl med fin etikett på hebreiska på Systembolaget.
Jag har gripits av pervers lust att köpa ett vin från en israelisk bosättning på Golanhöjderna. Ursprunget anges diskret nog som "övrigt" på Systembolagets hemsida.Jag skulle inte chansa, men kanske sikta på bägge delar.
Jag har gripits av pervers lust att köpa ett vin från en israelisk bosättning på Golanhöjderna. Ursprunget anges diskret nog som "övrigt" på Systembolagets hemsida.
Vanligen köper jag inget från Israel, men reser gärna dit. (Dvs har inte varit där på mycket länge, men nu ligger det i närtidsplaneringen.)Jag ler fortfarande när jag ser mitt ärvda recept med tillägget "vinet ska ej vara franskt, det bojkottar vi" efter kärnvapensprängningarna.
Israel. Svår potatis det där. Men firar man en blandning av chanukkah och Grevinnan & betjänten tycker jag nog vinet är på sin plats. Frågan är om set är gott.
Jag har gripits av pervers lust att köpa ett vin från en israelisk bosättning på Golanhöjderna. Ursprunget anges diskret nog som "övrigt" på Systembolagets hemsida.
Precis så.Övrigt känns som en bra beskrivning
Jag menar givetvis inte att förringa konflikten men det var lite svart humor över det hela.