Entrekåt ju.Hmm, var det göteborgshumor? Förstod ej.
Jag tror att den franskläraren hade rätt.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Entrekåt ju.Hmm, var det göteborgshumor? Förstod ej.
Tanken var nog att vi föredrar att säga något i stil med angtrekå framför något i stil med angtrekåt. Kristen småländsk fransklärare, faktiskt.Hmm, var det göteborgshumor? Förstod ej.
Hmm, det skulle kunna vara något! Vi får väl se om jag får för mig att vara modig i mellandagarna...Beroende på fyllning så kan ett tips vara att spritsa ner fyllningen i rör (funkar bäst om det är typ krämigt och relativt slätt som typ ostfyllning) @Mineur Det har besparat mig en hel del svordomar och sammanbrott
Alltså jag slits mellan min inre språkbesserwisser och rädslan att någon idiot ska höhö om jag pratar om det där jävla köttet. Bättre att köpa oxfilè.Tanken var nog att vi föredrar att säga något i stil med angtrekå framför något i stil med angtrekåt. Kristen småländsk fransklärare, faktiskt.
Alltså jag slits mellan min inre språkbesserwisser och rädslan att någon idiot ska höhö om jag pratar om det där jävla köttet. Bättre att köpa oxfilè.
Accenten är ett skämt.
Du, jag skrattade faktiskt åt det. Språkbesserwisser big time!Jag gillar att du kände att du behövde lägga till den sista raden
Lussekatt och skönsång till frukost.
Surdegsbröd med julskinka till lunch, rikligt med Apotekets klassiska julsenap till.
Bojkottar åter varm mat...
Har du testat någon senap från Liss-Ella? Starka så de rensar bihålorna men ack så goda.
Nix, de har jag aldrig sett.
De är ju tillverkade här (Hedemora) men en del varianter brukar finnas i Stockholm, tex Julsenap. Hemköp Åhléns i city har haft tidigare. Kollade hemsidan nu och det ska finnas på Cajsa Warg på Söder.
Hojta om du inte får tag på så kan jag skicka.
Tanken var nog att vi föredrar att säga något i stil med angtrekå framför något i stil med angtrekåt. Kristen småländsk fransklärare, faktiskt.
Du, jag skrattade faktiskt åt det. Språkbesserwisser big time!
Aaah!
Fast ô uttalas ju kort. I alla fall i Skåne, men inte Småland och Göteborg vad det verkar.
I Skåne säger man säkert angtrekouAaah!
Fast ô uttalas ju kort. I alla fall i Skåne, men inte Småland och Göteborg vad det verkar.
Angträkott!