Tittar in i ditt kök, del 14

Status
Stängd för vidare inlägg.
Paneer är just den typen av ost, enligt min rara kollega Rahul från Punjabi.
Attans, i butiken vid jobb så finns det ostar från mellanöstern och Pakistan. Hade hoppats de sålde ost där som var Paneer (har jag lärt mig nu). Men nej, ingen paneerost. :(

Nån som har koll på hur akkawi ost smakar?

Attans, i butiken vid jobb så finns det ostar från mellanöstern och Pakistan. Hade hoppats de sålde ost där som var Paneer (har jag lärt mig nu). Men nej, ingen paneerost. :(

Nån som har koll på hur akkawi ost smakar?

Mild och lite salt. God, helt enkelt. Äter med sallad eller frukt, typ som mozzarella eller fetaost.

Det där är ju bara snobbigt - att veta vart den sitter! Jag tänker det räcker med att precisera det som "sånt där dyrt kött - du vet?!" Om någon frågar! :D
Fast alltså, när jag tänker på mänsklig anatomi inser jag att côte i det här fallet rimligen är costas, vilket innebär revben. Inte alls mellan några kotor.
/Bortkommen icke-köttätare

Sambons son köpte en pizza till lunch till sambon. Räckte till middag också. Micrad åt mig och stekt åt sambon. Och lite pizzasallad :D

Bara skinka på.

Dagens recept blev "cannelloni som i Menton", vilket var otroligt gott! Resterna av lammet från igår, svamp, morot, zucchini, lök, vin och parmesan som fyllning i pastarören. Tomatsås med vin, gjord på färska tomater som fått dra till sig över dagen. Och så parmesan ovanpå. Jag är mycket nöjd!

Dock skulle rören förkokas, vilket jag gjorde med resultatet att det blev helt jäkla omöjligt att fylla dem! :down: Så rören blev mer som typ plattor istället, men ugnstiden förkortades avsevärt vilket jag antar var tanken :)

Tillåt mig tvivla.:D Mesost minns jag som vedervärdigt och digestivekex är måttligt imponerande. Sött med sött dessutom, blir det verkligen bra? Nä, lite chevré på kexen, vetja!

Mycket sött är gott med annat sött. Mandelmassa och choklad? Russin och saffransbulle? Glögg och pepparkaka? Vet inte hur många bevis du behöver. :D

Jag är Klimathotet. :cry: Jag och "grannen som har en SUV".

Nu äter jag nötkött igen, i ett försök att äta ikapp mina prenumerationslådor. Denna gång pulled beef på oxbog (men det är löjligt gott) Har dock handlat hem sillfiléer att steka till kommande lunchlådor. Och ska gräva upp fler jordärtskockor för sopptillverkning. (Förlåt, Klimatet. Det är i alla fall väldigt fint och närproducerat kött.)

PS. För övrigt anser jag att mesost borde förstöras.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
31 32 33
Svar
641
· Visningar
28 741
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 091
Senast: Thaliaste
·
  • Låst
Mat Matinspirationen fortsätter! Vad lagas det för godsaker hemma i köken? Vad äts, i eller utanför köken? Hur smakade det? Och kanske hur...
99 100 101
Svar
2 004
· Visningar
111 045
Senast: Mineur
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 967
Senast: kma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama