Tittar in i ditt kök, del 14

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag fick jag första boxen från Kökets (vad kan jag säga, jag gillar hemliga lådor :D) och den var helt ok. Kanske lite dyr (129 kr, dvs 30 kr dyrare än Testagram) men vettiga saker som kommer att användas/ätas.

Apropå matuttal trodde min ena syster länge (riktigt länge!) att det hette araraksboll. :rofl:

Här passar det ju perfekt att påminna fröken @VLMF om hennes starka övertygelse omkring marcipangrisens danska namn (för den oinvigda mattrådsläsaren: "mandelmassenasse") :angel:.

Bifogar också några utvalda bilder av en känd dansk mandelmasseprodukt som ofta används i produktionen av nämnda nassar :devil: .
place953-3.jpg

marcipan.jpg

DSC_0343-700x464.jpg

Jag uttalar och äter aldrig det heller, digestive är något godare in min mening :cautious:

Det kanske låter lite väl negativt men jag äter faktiskt det mesta i ostväg, även de som stinker. Den enda osten (och enda matvaran faktiskt) som bokstavligen har fått mig att kasta upp är chèvre. Det är något med den som min kropp inte kommer överens med. Jag vet dock hur det uttalas korrekt :D
Shaddap! Getost är ju jättegott!

Usch vad korkad man kan vara ... :( Glömde frukten som jag hade tänkt ha till lunch, vilket gjorde att jag var desperathungrig när förmiddagens skrivkurs var klar. Så vad gör jag då??? Att köpa lite annan frukt var planen - men i stället kommer jag ut från affären med ett paket PRINSKORV som jag i princip sliter upp med tänderna och tuggar i mig ... Nu mår jag skit och har dessutom ingen att skylla på. :(
Frukt till lunch:eek: Det hade gjort mig desperathungrig.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
31 32 33
Svar
641
· Visningar
28 739
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 090
Senast: Thaliaste
·
  • Låst
Mat Matinspirationen fortsätter! Vad lagas det för godsaker hemma i köken? Vad äts, i eller utanför köken? Hur smakade det? Och kanske hur...
99 100 101
Svar
2 004
· Visningar
111 045
Senast: Mineur
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 967
Senast: kma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama