Tittar in i ditt kök, del 14

Status
Stängd för vidare inlägg.
De är ju alltid fullsatta, så jag har misstänkt att de är bra! Vi har varit där och försäkt få plats några gånger:)
Ja, det har snabbt blivit populärt! Stort plus för att de inte tillåter datorer mellan 12-15 eller nåt sånt, för att folk inte ska sitta i flera timmar med en kopp kaffe och plugga/ta upp plats. Men tips är att gå dit innan 13, då brukar det finnas plats :)

Jag älskar getost i ugn med honung på samt sallad med rötbetor till. :d
Men försöker äta mindre socker. Tips på vad man kan ha istället för honung eller hur man kan göra rätten nyttigare?

Ursäkta om jag skryter litegrann men f-n vad jag är bra på att grilla! Revbensspjällen blev rätt hot och fick bra bark och min ryggbiff blev lagom grillad och med lite glaze blev den sublim.

Är inte 100%-igt nykter heller, Las Mulas har blivit uppstyrt igen (förra årgången var inte rolig någonstans). Skål!

Ursäkta om jag skryter litegrann men f-n vad jag är bra på att grilla! Revbensspjällen blev rätt hot och fick bra bark och min ryggbiff blev lagom grillad och med lite glaze blev den sublim.

Är inte 100%-igt nykter heller, Las Mulas har blivit uppstyrt igen (förra årgången var inte rolig någonstans). Skål!
Vad då skryter, du är ju bra på att grilla!

Tacos! Den goda sorten;)

Mängder med tillbehör, jag föll pladask för refried beans med massa vitlök, chili och lime, synnerligen bra guacamole och salta nachos.
Övriga gick bananas på allt. Att mina fina vänner kom och lagade allt är en bonus, en kaka fanns till efterrätt.

Min förkylning(nog också en SJUKDOM, @Petruska ) har varit envis och jag har inte orkat handla mat. Därför blev det riktigt hittepå idag: jag mixade torra röda linser till ett mjöl och gjorde en pannkakssmet av det, ägg, kolsyrat vatten och lite finriven morot. Jag stekte dem och åt med grovmalen svartpeppar, keso och en syrlig sallad på mandolinad fänkål, rotselleri och rödkål. Jättegott!
Men hallå, HUR innovativt!

Just nu håller jag på med semlor. Jag och särbon var på ICA Maxi och jag dreglade över en matberedare jag sneglat på länge. Då häver han ur sig: "Vill du ha den som födelsedagspresent?" och det ville jag :D även om födelsedagen är en bit bort. Mycket smart av honom (han slipper leta efter en present :p) och jag vill ju helst ha praktiska saker som jag har nytta av.

Dvs jag håller på att inviga den. Hittills verkar den bra :up:

Just nu håller jag på med semlor. Jag och särbon var på ICA Maxi och jag dreglade över en matberedare jag sneglat på länge. Då häver han ur sig: "Vill du ha den som födelsedagspresent?" och det ville jag :D även om födelsedagen är en bit bort. Mycket smart av honom (han slipper leta efter en present :p) och jag vill ju helst ha praktiska saker som jag har nytta av.

Dvs jag håller på att inviga den. Hittills verkar den bra :up:
Med lite tur glömmer han den och du får en födelsedagspresent till sen!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
32 33 34
Svar
661
· Visningar
29 350
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 100
Senast: Thaliaste
·
  • Låst
Mat Matinspirationen fortsätter! Vad lagas det för godsaker hemma i köken? Vad äts, i eller utanför köken? Hur smakade det? Och kanske hur...
99 100 101
Svar
2 004
· Visningar
111 110
Senast: Mineur
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 970
Senast: kma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Uppsittningspall?!
  • Reklamera häst