Tittar in i ditt kök, del 14

Status
Stängd för vidare inlägg.
Funderar lite på vad som ska lagas ikväll. Det lutar åt något indiskinspirerat; har sötpotatis, morötter, linser, spenat, krossade tomater, ingefära, kikärter, kokosmjölk och koriander hemma. Kanske inte allt i samma gryta dock. Någon som sitter inne på något bra recept?

Äsch skräp då, när jag började baka ut semlorna kom jag på att jag glömt ha i ett ägg. Vet någon hur det påverkar dem? Kommer de att bli oätliga? Saffransdegen i samma stil med fördeg funkade ju utan ägg.

Jaja, smetar man på tillräckligt med mandelmassa och grädde lär de väl gå ner :cautious:

Jag är fortfarande nöjd med matberedaren, jag monterade rivdelen för att riva mandelmassan och den funkade också bra :up:

Här kommer det blir klassisk kokt blomkål med kokt potatis och en vitsås till middag. Evtl blir det lite vegobacon till också, om jag är sugen på det.

Lunch blev en skål med havreringar med mjölk. Äter en citron- och vallmomuffin till fika just nu.

Kom vi inte överens om att det programmet var skämskuddeprogram? :D Tycker @athena_arabians verkar för cool för deltagande!

:p :D

Nä, men helt seriöst så tror jag inte riktigt på att tävla i matlagning. Jag vet ju ungefär hur lång tid allt tar men det varierar ju, speciellt när man grillar. Dvs stå och grilla på tid tänker jag aldrig göra, god mat måste få ta den tid det tar.

Ja! Jag önskar verkligen att jag kunde grilla!
Jag kremerar lite grönsaker och fisk på sommaren, men det är inga kulinariska höjdpunkter, snarare nåt vi gör för att det är lite trevligt att sitta på en stol med ett glas vin och slippa stå inne och laga mat.
Fisk i foliepaket är väl det som blir bäst...

Jag tycker det är apsvårt att veta när grillen är lagom varm, hur lång tid innan man ska äta den ska tändas, mängd grillkol osv. Smaken brukar bli sådär, jag vet inte hur jag ska krydda eländet heller.

Grillat lamm är typ det godaste som finns, men inte om jag grillat det...

Ja! Jag önskar verkligen att jag kunde grilla!
Jag kremerar lite grönsaker och fisk på sommaren, men det är inga kulinariska höjdpunkter, snarare nåt vi gör för att det är lite trevligt att sitta på en stol med ett glas vin och slippa stå inne och laga mat.
Fisk i foliepaket är väl det som blir bäst...

Jag tycker det är apsvårt att veta när grillen är lagom varm, hur lång tid innan man ska äta den ska tändas, mängd grillkol osv. Smaken brukar bli sådär, jag vet inte hur jag ska krydda eländet heller.

Grillat lamm är typ det godaste som finns, men inte om jag grillat det...

Ni får komma hit och grilla i sommar :up:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
31 32 33
Svar
646
· Visningar
28 867
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 092
Senast: Thaliaste
·
  • Låst
Mat Matinspirationen fortsätter! Vad lagas det för godsaker hemma i köken? Vad äts, i eller utanför köken? Hur smakade det? Och kanske hur...
99 100 101
Svar
2 004
· Visningar
111 061
Senast: Mineur
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 967
Senast: kma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama