Tittar in i ditt kök, del 14

Status
Stängd för vidare inlägg.
För övrigt så har @Anna bjudit påmanat idag - supergod paj med den beryktade salamin (både fänkål och tryffel), goda tomater, fetaost, purjolök, ruccola, svarta oliver och fetaost.

Semla bakad av Anna till efterrätt framför på spåret - så himla gott!

Till middagen hade @Ceta med sig riktigt god äppelmust och jag bidrog (förvånansvärt nog) med surdegsbröd :D

Oklart om lunchen var den där chokladkakan från Lunds bästa fik, eller om jag kan räkna min tallrik fil som lunch. Chokladkakan var åtminstone godare.
Middagen intogs på restaurang, pga födelsedag. Jag åt vildsvin med kålrot, himla gott! Klassisk creme brulet till efterrätt, kan aldrig bli fel. Bellini till fördrink och sen orimliga mängder rödvin :up:

Kvallen's middag blev lamkotletter gjorda i "sues vide" med blomkals ris med finhackade morotter, persilja och timjan och en sas av skyn i sous vide pasarna och ett par matskedar baba ganoush. Till det Josh cabernet sauvignon fran 2013 (mycket god!) och jag tittar langtansfullt pa frysen for en efteratt ... men jag tror jag gjort tillrackligt stor skada till min diet redan.:p

För övrigt så har @Anna bjudit påmanat idag - supergod paj med den beryktade salamin (både fänkål och tryffel), goda tomater, fetaost, purjolök, ruccola, svarta oliver och fetaost.

Semla bakad av Anna till efterrätt framför på spåret - så himla gott!

Till middagen hade @Ceta med sig riktigt god äppelmust och jag bidrog (förvånansvärt nog) med surdegsbröd :D

Ja det var gott allting! Längtar efter att äta lyxfrukost med bröd och överbliven salami om ett tag!

Vad gäller pajen vill jag göra ett inflik - det var bara ost och purjo i själva pajen, resten lägger man uppepå. Annars hade det blivit väl tätt tror jag :D

img_5423_58824b09e087c30ed769545f.jpg

Ja det var gott allting! Längtar efter att äta lyxfrukost med bröd och överbliven salami om ett tag!

Vad gäller pajen vill jag göra ett inflik - det var bara ost och purjo i själva pajen, resten lägger man uppepå. Annars hade det blivit väl tätt tror jag :D

img_5423_58824b09e087c30ed769545f.jpg
Ser ju helt fantastiskt gott ut.

Inkognito, precis nedanför Grand. De har en syndigt god chokladkaka, riktigt fina cheesecakes och en banoffeepaj som är to die for :love: plus att det är sjukt mysiga lokaler :)
De är ju alltid fullsatta, så jag har misstänkt att de är bra! Vi har varit där och försäkt få plats några gånger:)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
32 33 34
Svar
661
· Visningar
29 352
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 100
Senast: Thaliaste
·
  • Låst
Mat Matinspirationen fortsätter! Vad lagas det för godsaker hemma i köken? Vad äts, i eller utanför köken? Hur smakade det? Och kanske hur...
99 100 101
Svar
2 004
· Visningar
111 110
Senast: Mineur
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 970
Senast: kma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Skadade hästar och konvalescenter
  • Födda 2022