Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vad ska jag göra med alla goda dessertostar som trängs i mitt kylskåp nu när jag ska banta ...??? Sambon förslog att vi kunde "äta upp dem långsamt", alltså lite varje dag. Men hallå - har någon hört talas om ostbantning?
Och alla kakor och allt julgodis som finns kvar?Vad ska jag göra med alla goda dessertostar som trängs i mitt kylskåp nu när jag ska banta ...??? Sambon förslog att vi kunde "äta upp dem långsamt", alltså lite varje dag. Men hallå - har någon hört talas om ostbantning?
Och alla kakor och allt julgodis som finns kvar?
Lchf! Man kan ju inte kasta dem.
Det får nog bli så att jag bjuder in lite glupska grannar på ost och vin. Och tittar på när de äter ... Om det nu inte går att frysa dem?
Är ju väldigt bra att redan ha ätit upp de sötsaker man ändå måste banta bort!På den fronten är det rensat och fint. Jag säger ju att söta grejer har en skrämmande åtgång.
Ta med till jobbet och ställ fram i fikarummet!Och alla kakor och allt julgodis som finns kvar?
Man äter tills det är slut. Punkt.
Det var väl ungefär så det blev ... Grannarna var redan bortbjudna. Så vi skippade middagen och åt ost, kex och drack rödvin i stället. Plus en massa skojiga marmelader vi fått. Med calvados och granatäpple t.ex. SÅ gott. Väntar med bantningen tills på söndag. (i morgon födelsedagsfirande i Göteborg på restaurang). Snart kaffe, fruktsallad och kanske en nybakad chokladcookie.
Man måste ju ge sig själv förutsättningarna. Börja banta med ost i överflöd är en känd kinesisk tortyrmetod.
Misstänkte det. tack för info.
Så lite. Man behöver ju inte bedriva tortyr i hemmet om man nu inte råkar ha det som specialintresse.
Jag har kallat in en femåring för att få hjälp med åtgången.Kvar? Min kakfaster firade i norr i år och ingen har tagit upp manteln efter henne. Nån pliktskyldig cheesecake och en massa chokladlådor har gått åt men de var ju slut när gästerna åkte hem. Det finns ju fikon och dadlar för all del, men alltså...