Tittar in i ditt kök, del 14

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har fått tillbaka matlusten precis lagom till kvällens julmiddag hos en god vän i grannstaden. Hon är en hejare på det här med matlagning och har tidigare år lyckats få även kalkon-skeptiker som mig att uppskatta den brittiska jultraditionen, så detta ser jag fram emot!

Till lunch åt jag för övrigt en vansinnigt god quinoa-wrap från ett nytt veganskt ställe som öppnat här i kvarteret. Quinoa, babyspenat, gurka, paprika, hummus och harissadressing. Yum!

Vegansk burgare med Max hamburgerbröd och dressing, isbergssallat, gul lök, gurka, tomat och jumbo frites och ketchup. Fanta.

Hade väninna över på pizza och På Spåret. Satte degen igår - exakt samma recept som mitt stekpannebröd - och kalljäste den i ca 20h. Blev bra! Mycket trevlig och elastisk deg. Eventuellt skulle jag ha varmjäst den i någon halvtimme innn utbakning men det gjorde jag inte. Den blev lite brödig men inte degig. Kallrökt skinka, prästost och parmesan, pesto och en god tomatsås som jag kokade länge igår kväll på. Sallad till. Mumsigt och mysigt!

Imorgon ska jag på matiné och sedan äta tidig middag på Pinchos. Vad ska man välja där?

Hade väninna över på pizza och På Spåret. Satte degen igår - exakt samma recept som mitt stekpannebröd - och kalljäste den i ca 20h. Blev bra! Mycket trevlig och elastisk deg. Eventuellt skulle jag ha varmjäst den i någon halvtimme innn utbakning men det gjorde jag inte. Den blev lite brödig men inte degig. Kallrökt skinka, prästost och parmesan, pesto och en god tomatsås som jag kokade länge igår kväll på. Sallad till. Mumsigt och mysigt!

Imorgon ska jag på matiné och sedan äta tidig middag på Pinchos. Vad ska man välja där?

Jag åt mig mätt på risotton när vi var i Gävle men normala människor behöver tydligen fler rätter :p

Grytan var god och sambon tuggade i sig fish and chips i rekordfart :D

Sambon lagade mat idag (fortfarande ur vår utvalda receptbok) och det var så gott! Lammfärsfrikadeller som kokade länge i tomatsås ihop med kikärtor (oklart hur länge dessa kokade dock, jag sov när sambon lagade middagen :D ). Bulgur och sugar snaps till samt nybakat surdegsbröd (fortfarande ljummet). Alltså, jag är så nöjd och mätt :love:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
31 32 33
Svar
646
· Visningar
28 854
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 092
Senast: Thaliaste
·
  • Låst
Mat Matinspirationen fortsätter! Vad lagas det för godsaker hemma i köken? Vad äts, i eller utanför köken? Hur smakade det? Och kanske hur...
99 100 101
Svar
2 004
· Visningar
111 060
Senast: Mineur
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 967
Senast: kma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama