Tittar in i ditt kök, del 14

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ska göra rödbetsbiffar med chevredipp idag o velar om jag ska göra klyftpotatis på vanlig potatis eller sötpotatis?
Någon som har en åsikt?

Tänker om det blir för sött iom att biffarna ändå e lite söta av morot o rödbeta.

Jag gjorde pepparkakskulor med chili igår - man knådar alltså bara in chiliflingor i köpt pepparkaksdeg, rullar kulor och doppar i choklad.

img_0092_5852fbe9ddf2b3700ae21bb1.jpg

Fick choklad över och hällde den i den där gitarrformen som jag pratade om, tre överlevde natten (gitarrhalsarna var för smala på de andra två så de knäcktes när jag försökte ta loss dem):

15589932_10157884625320521_544188058122029802_n_zps7ko3knet.jpg

Men vad tycker ni att jag ska försöka göra för något istället? Jag tror att det behöver vara "elastiskt", så någon sorts gelégodis känns ju lämpligt men det har jag aldrig gjort. Men det kan väl inte vara så invecklat? Jag vill ju väldigt gärna prova marmeladgodisar á lá @Petruska, men de kanske är för stora? De är kanske sex centimeter långa.

Till middag åt jag skinkmackor på hembakt bröd förresten.

Ska göra rödbetsbiffar med chevredipp idag o velar om jag ska göra klyftpotatis på vanlig potatis eller sötpotatis?
Någon som har en åsikt?

Tänker om det blir för sött iom att biffarna ändå e lite söta av morot o rödbeta.
Jag hade inte tagit sötpotatis, just pga sötman. Men jag är väldigt gnällig när det gäller söt smak på mat.

Någon som har en åsikt?

Blanda? Så kan man välja vad man vill?

Jag har just ätit wok på pulled pork, risnudlar och grönsaker till lunch.

Så åt jag två pepparkakor till efterrätt och blev väl lite uppspelt för när jag kom tillbaks till skrivbordet hade någon skrivit till mig på Skype, en ganska hög chef.

Hen inledde samtalet med "Hej!". Jag hade knappt satt mig ner, skrev i farten och svarade, proffsigt nog "Geh!".

Jag har just ätit wok på pulled pork, risnudlar och grönsaker till lunch.

Så åt jag två pepparkakor till efterrätt och blev väl lite uppspelt för när jag kom tillbaks till skrivbordet hade någon skrivit till mig på Skype, en ganska hög chef.

Hen inledde samtalet med "Hej!". Jag hade knappt satt mig ner, skrev i farten och svarade, proffsigt nog "Geh!".

Ja? Du hade väl pepparkaka kvar i munnen, då låter hej så.

:rofl: :rofl:

Storfrukost på jobb, åt lunch kl 14:30 (ratatouille! Utan något annat till. BARA ratatouille).
Ikväll blir det julfest med jobbet, och redan nu står det skumtomtar, godisskålar och pepparkakor lite överallt i huset. Festen hålls dock på hyrd lokal, och middagen blir julbord caterat från ett riktigt trevligt ställe, utlovat många vegetariska alternativ dessutom :)

Någon som har en åsikt?

Du menar väl chevrédip va? ;)

Angående sötpotatis eller ej så tycker jag inte att det borde vara några problem eftersom att chèvren lär tillföra rätt mycket sälta och sting som kan fungera som brytning. Å andra sidan är jag sällan den som klagar när någonting är (för) sött, så någon med en lite mer balanserad smak kanske vore bättre att fråga. Eller så gör du helt enkelt en blandning av sötpotatis och vanlig, så blir det lite av båda!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
31 32 33
Svar
646
· Visningar
28 854
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 092
Senast: Thaliaste
·
  • Låst
Mat Matinspirationen fortsätter! Vad lagas det för godsaker hemma i köken? Vad äts, i eller utanför köken? Hur smakade det? Och kanske hur...
99 100 101
Svar
2 004
· Visningar
111 060
Senast: Mineur
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 967
Senast: kma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama