Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Apropå det rökta hjärtat. Alltså, en del av dina matrapporter är så exotiska att jag nästan tappar andan! Att röka ett hjärta! På (i?, med?) sin egen rök (som jag hade kallat typ rökapparat) och sedan äta det! Ett hjärta!
Jag som känner mig svenskt exotisk när jag lagar pasta bolognese fast med älgfärs och torkade trattkantareller! Alltså, exotisk till den grad att jag genast meddelar mina danska vänner att det är vad jag håller på med. Och de häpnar!
Apropå exotismen, så känner jag att det är dags att återgå till den trygga västkustmaten idag. Det blir något med musslor eller något med räkor, beroende på dagspriset på de sistnämnda. Men jag har sett väldigt förmånliga priser de sista dagarna. Jag har för mig att de ofta ligger lågt i pris så här dags på året, för att sedan bli tio gånger dyrare lagom till nyår - då det alltså inte skulle falla mig in att köpa dem.
Min pappa hade en kompis som jagade förut, han är död nu. Under hans tid brukade jag fira mina fattigaste studenthelger med rådjurssadel, fasan och älg till middag.Du skulle ha sett tyskarna i studentkorridoren när jag tog fram älgköttet (när jag var fattig blev det älgkött, det var ju gratis hemifrån ). De mer eller mindre hängde över mig när jag tillagade maten Givetvis fick de smaka också.
Hjärta är vansinnigt gott och jag förstår inte att inte fler äter det. Nästan bara kött och BILLIGT! Svenskt nöthjärta kostar ca 30 kr/kg på Citygross här. Grishjärta ligger i samma prisspann. Älghjärta är nästan omöjligt att få tag på om man inte jagar men det är absolut godast.
Det är ju tyvärr ingen mening med att jag köper några och skickar till dig. Hade gärna gjort det annars.Jag skulle kunna döda för färska havskräftor. De som finns i fiskdiskarna här är enbart deprimerande. Ännu värre är kungskrabban, de har varit jättedåliga senaste gångerna (så illa att vi har gått tillbaka och klagat, benen har nästan varit tomma och det kött som funnits har varit svårt ihoptorkat) så vi har slutat köpa även om de har haft kampanjpris.
Det är ju tyvärr ingen mening med att jag köper några och skickar till dig. Hade gärna gjort det annars.