Tittar in i ditt kök, del 13

Status
Stängd för vidare inlägg.
Får man äta kummel?

Hoppas det inte är olagligt för det är förbannat gott. :eek: Men kummeln är vad jag kan se delvis rödlistad, delvis gullistad. Beror på fiskemetoder om jag fattar märkningarna rätt, och de är ju lite svåra att se på fisken på tallriken. Men restaurangen som sådan är i alla fall miljöcertifierad. Vilket jag hoppas ska räcka för att inte komma in på fisklistans röda sorter.

Hoppas det inte är olagligt för det är förbannat gott. :eek: Men kummeln är vad jag kan se delvis rödlistad, delvis gullistad. Beror på fiskemetoder om jag fattar märkningarna rätt, och de är ju lite svåra att se på fisken på tallriken. Men restaurangen som sådan är i alla fall miljöcertifierad. Vilket jag hoppas ska räcka för att inte komma in på fisklistans röda sorter.

Jag vet. Jag älskar kummel men vågar inte köpa. Knepigt med listningar och sånt.

Jag har köpt ett par portioner i fiskaffären senast för kanske två år sedan, så så långt känner jag att jag håller mig inom ramen för den gula "försiktighets"-rekommendationen. Men principiellt är jag helt med dig, vid osäkerhet ÄR det ju bättre att välja bort helt. (Tyvärr, när det är något väldigt gott)

Jag har köpt ett par portioner i fiskaffären senast för kanske två år sedan, så så långt känner jag att jag håller mig inom ramen för den gula "försiktighets"-rekommendationen. Men principiellt är jag helt med dig, vid osäkerhet ÄR det ju bättre att välja bort helt. (Tyvärr.)

Jag åt kummel när vi var på Irland. Inbillar mig att den var ok fiskad.

Pannkakor med drottningsylt. Fungerade helt okej efter måndagens lunch med panerad fisk och skagencreme (ni vill inte veta mer än så, vi kan låtsas att det smakade så bra som man kanske kunde tro. Det borde inte gå att misslyckas så mycket med, trodde jag) och gårdagens köttfärslimpa med kokt potatis, kokta morötter och svampsås som tillagades av någon som tycker att allt utöver vitpeppar är "starkt och modernt".
I morgon och på fredag blir det utemat igen.

Haha! När jag besökte Danmark som barn, så trodde jag att alla pratade sådär konstigt som en medveten komikgrej (och då är jag ändå infödd skåning och borde kanske reagera lite mindre). Jag är ännu lite tveksam, om det faktiskt inte kan vara så? :D

Var och handlade matvaror i eftermiddags och tänkte att jag bestämmer i affären vad jag köper till middag (skulle främst ha andra saker). Den planen fungerar sällan. Kom hem med grovt rågbröd. O_o Gjorde en sallad på vitkål, fänkål, purjo, morot och senapsvinägrett samt stekte sojagrytbitar. Blev helt ok middagsmacka. (Apropå Danmark då.)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
31 32 33
Svar
641
· Visningar
28 736
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 075
Senast: Sassy
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 212
Senast: Jahaja
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
7 986
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar