Tittar in i ditt kök, del 13

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag gjorde det först när jag skrev inlägget, men redigerade det snabbt eftersom det här ändå är en mattråd. Folk ska ju kunna äta med god aptit utan att jag förstör. Men det slår mig faktiskt att det numera finns en spoilerfunktion, så varsågod:
För att göra en ganska kort historia kort. Det var en varböld i köttet som sprack och flöt ut över skärbrädan, kniven och köttet. :yuck:
:eek::eek::yuck: OMG!!

Jag gjorde det först när jag skrev inlägget, men redigerade det snabbt eftersom det här ändå är en mattråd. Folk ska ju kunna äta med god aptit utan att jag förstör. Men det slår mig faktiskt att det numera finns en spoilerfunktion, så varsågod:
För att göra en ganska kort historia kort. Det var en varböld i köttet som sprack och flöt ut över skärbrädan, kniven och köttet. :yuck:
Hoppla. Den skulle jag inte ha öppnat. Är på väg hem från jobbet och har landat på den lokala thaien :angel:

Åh, jag beklagar!
Å andra sidan får väl kycklingar så mycket antibiotika till vardags att risken för varbildning torde vara minimal. Eller?
Jag är dessutom rätt övertygad om att kycklingen på kvartersthaier är importerad från Thailand där den dessvärre inte har gått och sprätt lyckligt på någon trevlig bakgård ... förmodligen är den på alla sätt den sämsta kycklingråvara du kan hitta :(

Åh, jag beklagar!
Å andra sidan får väl kycklingar så mycket antibiotika till vardags att risken för varbildning torde vara minimal. Eller?

Kyckling har ju mindre muskler än tex grisar eller kossor så jag tänker mig att varbölder är lättare att se i det köttet också?

Tänkte förresten på denna artikel när jag läste om ditt missöde. På tal om att ringa kvällspressen alltså, någon annan hann först med samma upplevelse ;)

Jag är dessutom rätt övertygad om att kycklingen på kvartersthaier är importerad från Thailand där den dessvärre inte har gått och sprätt lyckligt på någon trevlig bakgård ... förmodligen är den på alla sätt den sämsta kycklingråvara du kan hitta :(

Nej, det är väl inte det bästa ur djurhänseende direkt.

Kyckling har ju mindre muskler än tex grisar eller kossor så jag tänker mig att varbölder är lättare att se i det köttet också?

Tänkte förresten på denna artikel när jag läste om ditt missöde. På tal om att ringa kvällspressen alltså, någon annan hann först med samma upplevelse ;)

Jag googlade precis efter händelse och hittade Fredriks missöde. Det finns även en Lisa som har hittat samma sak fast i en fläskfilé.

Tack, jag tänkte precis efterlysa bilder, och nu fick jag en video:bump:

Tack för den spoilern @VLMF :arghh::arghh::arghh::D

Middagen här är avslutad och jag är så jäkla mätt.
Förrätt blev typ två sorters cheddar, någon läskig paté, cumberlandsås, cornichonger och syltlök.
Huvudrätt blev steak and ale-pie med smärdegslock. Så jäkla gott men mäktigt alltså! Lite vinägerchips till det.
Efterrätt blev dessvärre inte Trifle den här gången (saknade både tid och sprit men nästa gång så! Då jäklar ska här ätas Trifle @Anna :D) utan brödpudding efter recept av Jamie Oliver. Baileys med vit choklad och banan i puddingen samt vaniljglass till.

Alla har typ druckit absurda mängder öl förutom jag, som inte gillar öl och dessutom är chaufför. Så jag har druckit fläder- och rabarberlemonad :love:

Är väldigt tacksam över att jag inte äter kött...

Blev kvällsmat igår från Spoonery, en linsgryta med halloumi (smakade som palak paneer). En med smak av svamp och "gryt- smak", väldigt gott med nypotatis i. Eftersom det var två rätter som jag smakade lite grann på, så blev det linsgryta med halloumi till lunch och "grytan" (det var nog för att det var en massa lagerblad i) till kvällsmat. Till kvällsmat blev det även en ceasarsallad vid sidan om, fast utan allt kött, det var utbytt till majs. :D

Jag åt mina sommarrullar vid tvåtiden någonting och drog sedan iväg och lyssnade på Nina Persson sjungandes Dolly Parton i Hagakyrkan vilket var helt fantastiskt! Kom hem för någon timme sedan och har nu käkat goda smörgåsar med ost och skinka och en påse Polly Mint-Päron-Polka. Och kaffe!

Samt färdigställt mina matlådor, saffranskyckling som sagt med basmatiris. Jag har tryckt på alla spoilers men mår bra ändå ;-)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
32 33 34
Svar
666
· Visningar
29 579
Senast: Hajfisk
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 087
Senast: Sassy
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 218
Senast: Jahaja
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 234
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar