Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jaaa! Francipanekräm! Vansinnigt gott!
Jaaa
Varför bakar ingen tårta åt mig?
Här blev middagen klar framåt 22-snåret, som sig bör. Den ovan nämnda salladen kompletterades med skivor av en enorm röksvamp - vit och fin, inte rökig - som jag stekte. Ganska gott faktiskt, och mycket bra för humöret! Vilket kan behövas för klockan ringer om 6 timmar och 33 minuter och då startar säsongen på allvar.Tidig middag idag för att sambon har fått för sig att han ska ut och fiska (?! ) Eller ja, jag vet ju att det finns folk som äter middag vid den här tiden (har jag hört iaf! Kan ej ange källa ) men med tanke på att vi käkade middag vid 22.30 igår så är det här typ frukost?!
Det blev hur som örtstekt kyckling med blomkålspuré, picklad rödlök och spenatpesto med abnorma mängder vitlök i. Tror det kommer vara mycket uppskattat på jobbet imorgon
Jag tror jag ska ta och gifta mig!Igår firade vi bröllopsdag med massor av bubbel och skaldjursrisotto med rostade körsbärstomater, pilgrimsmusslor och havskräftor. Sanslöst gott!
Igår blev det uppvärmd spaghetti och köttfärssås från i söndags. Sjuk och eländig. Gott ändå.
Idag är jag fortfarande sjuk och eländig, men släpade mig till affären igår kväll då jag behövde mjölk och toapapper (och en flaska cola zero) och fyndade då dels starka goda korvar och dels två otroligt fina bitar pepparbiff. Något av det blir det till middag ikväll men jag vet ännu inte vilket.
Funderar på att steka ett par korvar och ha någon sorts stekt rödkål till - jag vet inte varifrån jag har fått den idén men det känns som om det skulle funka. Som en lite peppigare variant på surkål som väl gör sig fint till ordentliga korvar.
Annars en bit pepparbiff och... någonting till. Råstekt potatis med mycket vitlök hade varit gott men vet inte om det finns "gammal" potatis i affären ännu. Eller egentligen om jag orkar gå och handla, men det måste jag göra om det ska bli rödkål ändå. (Det är typ 200 meter till affären så det jobbigaste i ekvationen är att klä på mig )
Decisions, decisions. Kanske blir det helt enkelt bara vårrullar eller dumplings från frysen!
Idag har jag ätit resten av den enorma röksvampen. Alltså, den var stor som en fotboll.
Lök, röksvamp, vaxbönor, sockerärtor, spenat, tomater och bondbönor som en ljum sallad. Björnbär ovanpå. Alltsammans egenodlat och/eller plockat. Självförsörjning de luxe!