Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Åh, håller tummarna. Fast jag måste erkänna att färdiga köttbullar är något som jag är riktigt förtjust i.Jo
Får ev flytta hem på torsdag vilket vore så JÄVLA SKÖNT!
Jag hade satsat på framme i rumstemperatur. Gärna i fönstret för den händelse solen tittar fram.Gjorde massa ratatouille i helgen också. Så jättejättegott. Åts med perfekt al dente-spaghetti och parmesan i lördags. Men, en av zucchinisarna jag köpte var helt omogen. En gul. Gick knappt att skära i. Vad gör jag med den nu? Kan man köra den i ugnen länge på låg temperatur? Går den att pickla? Ska den ligga framme i rumstemperatur istället för i kylen? Vill ju inte slänga den.
Åh, håller tummarna. Fast jag måste erkänna att färdiga köttbullar är något som jag är riktigt förtjust i.
@Anna: Testa Menmens gyoza om du får tag på dem, de är godare än ICAs tycker jag. Jag har bara sett dem på Hemköp/Willys. De finns med kött-, kyckling- och vegetarisk fyllning och de är alla bra.
Åh, ja, de har jag sett på Hemköp! (Enda gången jag har sett dem skulle jag iväg på en grej och var egentligen på jakt efter glasstårta, så det var inte läge att ta med mig djupfryst och jag är nästan aldrig i den butiken.) Får göra mig ett ärende dit även om det är världens jobbigaste mataffär - mitt i Nordstan i Göteborg...
Förresten, när jag tänker på det borde ju Saigon Food i samma galleria ha en uppsjö av dylikt i frysdisken utöver den där vulgära låtsasankan som @Petruska hittade (det var väl där?). Som sagt, ärende!
Jag tänker ändå inte tycka synd om dig för du har tillgång till färska skaldjur på riktigt och inte "transportfrysta" som vi har här!
Seriöst, jag skulle kunna mörda för att få lite färska havskräftor just nu...
Jag håller faktiskt med om att räkor är godare. Kräftor är mer som en rolig grej nån gång så här års.Nej, det är verkligen inte synd om mig! (Dock tycker jag att färska räkor slår havskräftor varje gång. Kräftorna är knappt värda arbetet för det lilla man får i sig... )