Tittar in i ditt kök, del 12

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ärtsoppa till lunch. Tänkte göra typ sojabitar med fajitakryddning till middag (lat). Serverar med pitabröd, grönsaker och havrefraiche. Grymt sugen på mango med, så funderar på att räkna det som en grönsak.

Kolla Hemköp på Frölunda Torg annars. Förvisso något sämre sortiment men det kan ju finnas och då slipper du ångesten som skapas av nordstan :D

Ja, sant! Jag bor ju inte långt ifrån Frölunda Torg men åker sällan dit eftersom det är åt "fel" håll. Men det är ju onekligen ett ganska käckt centrum.

Ja, sant! Jag bor ju inte långt ifrån Frölunda Torg men åker sällan dit eftersom det är åt "fel" håll. Men det är ju onekligen ett ganska käckt centrum.
Nu känner jag mig som värsta stalkern :o Men det går ju att ta det på vägen hem från ditt jobb tänker jag om du tar 99an mot torget istället för vägen genom stan? (så brukade jag åka, fast bara till Kungssten, när jag gick i skolan på lindholmen och bodde i högsbo :) ) Så du inte behöver åka åt fel håll i onödan :D

Nu känner jag mig som värsta stalkern :o Men det går ju att ta det på vägen hem från ditt jobb tänker jag om du tar 99an mot torget istället för vägen genom stan? (så brukade jag åka, fast bara till Kungssten, när jag gick i skolan på lindholmen och bodde i högsbo :) ) Så du inte behöver åka åt fel håll i onödan :D

Javisst gör det det! Det är ju jättesmidigt, tar typ 20 minuter. Kollektivtrafiken från Lindholmen är ju helt fantastisk nu, jag är på jobbet på 25 minuter från dörr till dörr om jag tar 45:an istället för 16 (aka helvetet på jorden).

Vad var det du skulle köpa, @Anna ?
Kommer du inte förbi å det snaraste kan jag kolla Frölundas Hemköp åt dig. Är vår vanligaste affär (mkt stort utbud på det helvegetariska).

(aka helvetet på jorden).
Jag veeeeet! När den kom igång, för typ 12 år sedan (?), var jag överlycklig som högsbo-boende men efter bara några resor så ville jag typ gråta blod! Att pendla dagligen med den (när inte kungssten var ett alternativ) var inte bra för min mentala hälsa :angel:

Fiskpanett i tortillabröd med sallad, tomat och dressing bestående av creme fraich och thai chilisås.
En av sonens favoriter..

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
32 33 34
Svar
665
· Visningar
29 528
  • Låst
Kropp & Själ Startar en ny tråd, det börjar väl bli dags! Här blev det älgbiff med ljumma grönsaker, min kropp sa att den behövde lite kött efter...
109 110 111
Svar
2 202
· Visningar
114 149
Senast: ullo
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det satte rejäl fart under sensommaren 2007. Jag skulle fotografera på min väns bröllop. När jag kommer dit börjar jag fumla med min...
Svar
0
· Visningar
1 755
Senast: cassiopeja
·
Övr. Hund Jag vill berätta för er om en mycket speciell hund. En Finsk lapphund kom till oss den 25:e September 1997. Jag satt hemma hos min...
2
Svar
25
· Visningar
3 750
Senast: Disen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar