Tittar in i ditt kök, del 12

Status
Stängd för vidare inlägg.
Äcklig sushi- och thaibuffé till lunch. God chili med ris och gräddfil till middag, därefter rooibos och mörk choklad.

Skulle äta långkokt gryta idag med ris men sambon är ute och åker motorcykel så jag åt en dinkeltekaka med ost.

Och så kokar jag egen sylt.

Jag köpte en bit varmrökt lax på Lidl som intogs med rostade färskpotatisklyftor och romsås. Glömde helt handla grönsaker, jag var så stressad för att Ikealeveransen skulle komma plus att jag hade glömt både frukost och lunch, så jag var alldeles väck i affären. Men det gick ju bra ändå. Flädersaft i bubbelvatten till, och nu en kopp kaffe.

Testade Oumph! för första gången i dag :). Det smakade helt ok, men jag föredrar ändå "riktiga" vegetariska rätter framför diverse köttsubstitut :o. Tror 10+ år som vegetarian gjorde mig kräsen på det köttfria området :up:.

Om två veckor lancerar Årstiderna den veganska matkassen! Längtar efter att smaka på deras nya storsatsning!

Jag är likadan Hagel! Lagar otroligt sällan med köttsubstitut.

Som flexitarian känns det extra dumt med köttsubstitut, tycker jag :D. Blir jag sugen på kött så äter jag hellre en god kötträtt ;).

För det mesta håller vi det köttfritt dock. Tusen gånger roligare att både laga och äta än den tråkiga kött-å-potatis-diet som dök upp efter alla veggo-år :o.

Som flexitarian känns det extra dumt med köttsubstitut, tycker jag :D. Blir jag sugen på kött så äter jag hellre en god kötträtt ;).

För det mesta håller vi det köttfritt dock. Tusen gånger roligare att både laga och äta än den tråkiga kött-å-potatis-diet som dök upp efter alla veggo-år :o.
Köttsubstituten substituerar ju ändå bara sådant kött jag aldrig skulle ha ätit. Oumph tex är cäl som kycklingbitarna i en budget-hämt-thai ungefär. Mycket långt från gott kött.

16F8mxj.jpg

Rostad aubergine med paprika och feta. Hummus på andra fatet.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
32 33 34
Svar
666
· Visningar
29 592
Senast: Hajfisk
·
  • Låst
Kropp & Själ Startar en ny tråd, det börjar väl bli dags! Här blev det älgbiff med ljumma grönsaker, min kropp sa att den behövde lite kött efter...
109 110 111
Svar
2 202
· Visningar
114 150
Senast: ullo
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det satte rejäl fart under sensommaren 2007. Jag skulle fotografera på min väns bröllop. När jag kommer dit börjar jag fumla med min...
Svar
0
· Visningar
1 755
Senast: cassiopeja
·
Övr. Hund Jag vill berätta för er om en mycket speciell hund. En Finsk lapphund kom till oss den 25:e September 1997. Jag satt hemma hos min...
2
Svar
25
· Visningar
3 750
Senast: Disen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar