Tittar in i ditt kök, del 12

Status
Stängd för vidare inlägg.
Grattis på födelsedagen @athena_arabians ! :)

Och grattis på födelsedagen @athena_arabians !

Vad blir det för födelsedagsmiddag?

(Grattis!)

Grattis @athena_arabians !

Kl
Här är ordningen återställd; spaghetti linsbolognese till middag och på spisen står en chili.

Tack så mycket allihopa :love:

Middagen blir lite av ett antiklimax. Jag hade tänkt ruinera mig på havskräftor av tveksam kvalité från ICA Maxi men de hade inga! :arghh: Ingen färsk hummer heller :(

Som kompensation blir det rökta räkor, Kalixlöjrom, surdegsbaguette, creme fraiche och rödlök. Lite ostar, kex och marmelad till efterrätt :up: Finns en viss risk för att det kan bli lite B&J Utter Peanut Butter Clutter Cookie Core också :D

Palak paneer-rester till lunch. Till middag blev det en skål ratatouille ihop med varma mackor i ugn (vitaste vita rostbrödet med stark prästost i tre lager :D ). Hade jag inte kommit hem så sent så hade det blivit kantarellmackor, men får spara det till senare.

Jag åt brasiliansk lunch på stan. Svart böngryta med fläskkött i, ris, tomatsallad, chili och en liten skål ströbröd (?!?!) till. Jag gillar verkligen svarta bönor och allt man kan göra med dem. Jag måste ta tag i att lära mig.

Middagen blev någon sorts grönsaksgryta, utan pumpa, ev med lite inspiration från nordafrika. Partnern svängde ihop den medan han egentligen gjorde annat, men den blev god. Couscous till.

Finns det inte i Frölunda kan jag kolla Masthuggstorget och Stigbergstorget om det hjälper.

Går du ändå förbi frysdisken (i jakt på vulgariteter kanske?) får du förstås gärna titta. Känner mig sjukt lat nu som har halva forumet att leta dumplings till mig, fullt frisk och med månadskort! ;) Men det är klart, jag har inte vägarna förbi just de butikerna utan lite planering så jag är tacksam!

Jag åt en ytterst prosaisk middag igår. Hamburgare, de där goda färska från Ica, i Friscobröd med het tacosås och prästost :D

Det blev två burgare över så de ligger i matlådan för dagen, men det är så meckigt att bygga hamburgare på jobbet (eller snarare att ta med sig allt i olika burkar och värma vissa saker och inte andra...) så jag tärnade en grabbnäve färskpotatis och rostade med vitlök, lime, chili och olivolja. Hade tänkt köra med ett gäng champinjoner sista halvtimmen men glömde, så de får bli något annat.

Igår tipsade jag förresten en arbetskamrat om dina halloumi- och zucchinibiffar @Petruska - hon skulle laga dem igår så jag hoppas att de finns i hennes matlåda idag så man får smaka lite ;) Jag ska också prova dem inom kort, kanske redan ikväll.

Jag lagade linssoppa ikväll. Salt, stark, syrlig och liiite söt. Ingen umami ;) Körde på krossade tomater, kokosmjölk, chili, sambal oelek, lök, vitlök, limejuice och ja, röda linser ;) Toppade med turkisk yoghurt och citronpeppar - utan yoghurten hade den varit vegansk. Det är nog nyttigt då och då :D ;)

BARNET fyller år och önskade pannkakor med grapefruktsorbet. Det ordnades.
Jag åt en sallad med spenat, fetaost, mozzarella, paprika, vitvinsvinäger, olivolja, pinjenötter, salt, peppar och citronsaft. Sjukt syrligt och gott.
PIPPIN frossade pannkakor. HUNDEN också.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
32 33 34
Svar
666
· Visningar
29 548
  • Låst
Kropp & Själ Startar en ny tråd, det börjar väl bli dags! Här blev det älgbiff med ljumma grönsaker, min kropp sa att den behövde lite kött efter...
109 110 111
Svar
2 202
· Visningar
114 149
Senast: ullo
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det satte rejäl fart under sensommaren 2007. Jag skulle fotografera på min väns bröllop. När jag kommer dit börjar jag fumla med min...
Svar
0
· Visningar
1 755
Senast: cassiopeja
·
Övr. Hund Jag vill berätta för er om en mycket speciell hund. En Finsk lapphund kom till oss den 25:e September 1997. Jag satt hemma hos min...
2
Svar
25
· Visningar
3 750
Senast: Disen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar