Tittar in i ditt kök, del 12

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tror ni vi är hemma? Svar NEJ.
Jag hade lite önskemål. Typ att kunna öppna ugnsluckan utan att den mosar luckan under... Och en toalett är ju piffigt!

Det går bra nu, eller? :crazy:

Fy vilket elände ni hamnat i :( :down: Men majoriteten av hantverkare är tyvärr :devil: avföda. Jag är glad att enda problemet lokalt är rörmokaren, det går att få tag på bra snickare och elektrikern är :love:

Det går bra nu, eller? :crazy:

Fy vilket elände ni hamnat i :( :down: Men majoriteten av hantverkare är tyvärr :devil: avföda. Jag är glad att enda problemet lokalt är rörmokaren, det går att få tag på bra snickare och elektrikern är :love:

De bra hantverkarna hör man inte så mycket om (precis som det brukar vara) och de är nog trots allt i majoritet.

De bra hantverkarna hör man inte så mycket om (precis som det brukar vara) och de är nog trots allt i majoritet.

Kanske det men jag känner tillräckligt med resonabla människor för att tro på vad de säger och det är få som generellt sett är nöjda med sina hantverkare. Ta bara det att inte kunna höra av sig om man blir försenad. Min tid kostar också pengar och ett telefonsamtal eller sms tar inte lång tid (jag har full förståelse för att förseningar inträffar). Min underbara elektriker hör tex alltid av sig om han blir försenad. Han ger heller inte ett tidsspann på 4 timmar när han tänker dyka upp utan det brukar max vara 1,5 timme (oftast kommer han mer eller mindre på klockslaget när han sagt att han ska vara här).

Ikväll kommer en väninna hem till mig på middag. Jag fick med mig torskrygg hem, fiskad av dyre far i Norge i våras, som jag ska köra i ugnen med dill, citron, pepparrot och lite smör. Det blir väl kokt potatis till och gröna slemproppar och eventuellt gör jag en liten romsås också. Vet att vännen gillar sås så varför inte... ;) nä, men skyn från fisken i ugnen blir ju såsig också. Vi får se hur det blir!

Ikväll kommer en väninna hem till mig på middag. Jag fick med mig torskrygg hem, fiskad av dyre far i Norge i våras, som jag ska köra i ugnen med dill, citron, pepparrot och lite smör. Det blir väl kokt potatis till och gröna slemproppar och eventuellt gör jag en liten romsås också. Vet att vännen gillar sås så varför inte... ;) nä, men skyn från fisken i ugnen blir ju såsig också. Vi får se hur det blir!

Två såser? :idea: :up:

Jag har tappat inspirationen för matlagning, en halvtrasig spis gör såklart sitt till.
Pyttipanna med ägg, hur upphetsande är det? Tyvärr är det på den nivån jag är just nu.

Hur som haver, jag behöver öva på att äta fisk för det är inte min starka sida. Det är lite jobbigt i vissa arbetssammanhang när det ingår mat och det ställs ner en portion med fisk framför näsan.
Har någon här ett bra fiskrecept där man maskerar smaken av fisk ganska mycket? (kryddor/sås/whatever)

Jag har tappat inspirationen för matlagning, en halvtrasig spis gör såklart sitt till.
Pyttipanna med ägg, hur upphetsande är det? Tyvärr är det på den nivån jag är just nu.

Hur som haver, jag behöver öva på att äta fisk för det är inte min starka sida. Det är lite jobbigt i vissa arbetssammanhang när det ingår mat och det ställs ner en portion med fisk framför näsan.
Har någon här ett bra fiskrecept där man maskerar smaken av fisk ganska mycket? (kryddor/sås/whatever)

Vilken typ av fisk brukar gå ner lättast, vitfisk eller laxfisk? Det brukar ju finnas torskrygg till bra pris och den kan man göra mycket gott med. Kryddning med chili gör ju att det blir mindre fisksmak som går igenom.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
32 33 34
Svar
666
· Visningar
29 593
Senast: Hajfisk
·
  • Låst
Kropp & Själ Startar en ny tråd, det börjar väl bli dags! Här blev det älgbiff med ljumma grönsaker, min kropp sa att den behövde lite kött efter...
109 110 111
Svar
2 202
· Visningar
114 150
Senast: ullo
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det satte rejäl fart under sensommaren 2007. Jag skulle fotografera på min väns bröllop. När jag kommer dit börjar jag fumla med min...
Svar
0
· Visningar
1 755
Senast: cassiopeja
·
Övr. Hund Jag vill berätta för er om en mycket speciell hund. En Finsk lapphund kom till oss den 25:e September 1997. Jag satt hemma hos min...
2
Svar
25
· Visningar
3 750
Senast: Disen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar