Tittar in i ditt kök, del 12

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har tappat inspirationen för matlagning, en halvtrasig spis gör såklart sitt till.
Pyttipanna med ägg, hur upphetsande är det? Tyvärr är det på den nivån jag är just nu.

Hur som haver, jag behöver öva på att äta fisk för det är inte min starka sida. Det är lite jobbigt i vissa arbetssammanhang när det ingår mat och det ställs ner en portion med fisk framför näsan.
Har någon här ett bra fiskrecept där man maskerar smaken av fisk ganska mycket? (kryddor/sås/whatever)

En indisk fiskcurry?

Yes! Och då har vi ändå ändrat material i både bänkskiva och diskho redan för att vara tillmötesgående :cool:

Jo, de har monterat om Ikeaskåpen tre gånger. Tydligen svårt att hänga dem rätt på väggen. Och badrummet fick rivas totalt efter besiktning.
Jag bor nu med svärmor, stink-R som älskar krig och überreligiösa J. Och PIPPIN, BARNET, SPÖKPLUMPEN och HUND.
Så sjukt MYSIGT.

Tröstäter glass. Kallt och bra.

En pjäs, allra minst, tycker jag! Den moderna dramatiken lider STOR brist på skildringar av just den där minoritetens lidanden, djupt upplevda från insidan.

Norénsk-Bergmansk misär! Tänker lite Fanny och Alexander möter JAGET i form av hantverkare med stora muskler och bristfälligt ögonmått. Allt upplevt på 64 kvadratmeter medan en liten hund biter sönder alla strumpor hon hittar.

Norénsk-Bergmansk misär! Tänker lite Fanny och Alexander möter JAGET i form av hantverkare med stora muskler och bristfälligt ögonmått. Allt upplevt på 64 kvadratmeter medan en liten hund biter sönder alla strumpor hon hittar.

Jag skulle garanterat gå och se den :up: Thorsten Flinck som hantverkare kanske? :D

Gode Gud. Fick precis samtalet från Norén aka en granne som undrade vad som pågår hemma hos oss. Tydligen har hantverkarna himla trevligt på vår balkong mest hela dagarna. Jäkla festligt.

Nedra SPÄKPLUMPEN (med Ä). Jag vill ha ett glas rödvin.

Gode Gud. Fick precis samtalet från Norén aka en granne som undrade vad som pågår hemma hos oss. Tydligen har hantverkarna himla trevligt på vår balkong mest hela dagarna. Jäkla festligt.

Nedra SPÄKPLUMPEN (med Ä). Jag vill ha ett glas rödvin.

Det vankas ännu en tid med pulvermos i von Triersk stämning, med andra ord :crazy:?

Kom hem på uruselt humör efter träningen. Öppnade kyl och frys i jakt på comfort food -det blev korvgryta på vegokorv (nedfryst i en plastpåse, överblivna efter nån grillning i somras när de inte gick åt), potatis, morötter, rotselleri o palsternacka, sådan klar gryta med massa persilja. Nu sitter jag i soffan framför TVn och äter, kommer inte röra mig härifrån på resten av kvällen :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
32 33 34
Svar
666
· Visningar
29 548
  • Låst
Kropp & Själ Startar en ny tråd, det börjar väl bli dags! Här blev det älgbiff med ljumma grönsaker, min kropp sa att den behövde lite kött efter...
109 110 111
Svar
2 202
· Visningar
114 149
Senast: ullo
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det satte rejäl fart under sensommaren 2007. Jag skulle fotografera på min väns bröllop. När jag kommer dit börjar jag fumla med min...
Svar
0
· Visningar
1 755
Senast: cassiopeja
·
Övr. Hund Jag vill berätta för er om en mycket speciell hund. En Finsk lapphund kom till oss den 25:e September 1997. Jag satt hemma hos min...
2
Svar
25
· Visningar
3 750
Senast: Disen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar