Tittar in i ditt kök. 22.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Gårdagens middag med bläckfiskvin blev uppskjuten till idag pga migrän, men jag är inte så ledsen för det. Jag menar, gott vitt vin, fiskrullader på bergtagna fyllda med färs på lax och kräftstjärtar, ugnsbakade i vitt vin. Till det pressad potatis, stekta vaxbönor och purjolök samt en sås på créme fraiche, gräslök, fiskfond och lite vin från ugnsformen. Alltså så gott :love:

Bifogade filer

• 4CE32A06-1639-4BB0-912B-062C9FBBFCA8.webp
    4CE32A06-1639-4BB0-912B-062C9FBBFCA8.webp
    149,4 KB · Visningar: 15
Gårdagens middag med bläckfiskvin blev uppskjuten till idag pga migrän, men jag är inte så ledsen för det. Jag menar, gott vitt vin, fiskrullader på bergtagna fyllda med färs på lax och kräftstjärtar, ugnsbakade i vitt vin. Till det pressad potatis, stekta vaxbönor och purjolök samt en sås på créme fraiche, gräslök, fiskfond och lite vin från ugnsformen. Alltså så gott :love:

Lyckades du lura av bergstrollen den goda fisken?

Lät super, ska provas.

Låter ju som en födelsedagsmiddag eller nåt!

Det där funderar jag ofta på när det gäller folk som äter middag tidigt (tex tidigare än kl 19). Hur överlever de till läggdags?

Jag tror de lägger sig senast 21.
Nu med BARNEN behöver vi (de) äta senast 19, helst 18. Alltså har jag och PIPPIN börjat äta kvällsmat. Typ glass. Eftersom vi annars dör av hunger innan vi lägger oss vid 24-01

Du är ju mer som Cora Sandels Alberte i Paris (ehhh, Jämtland). @Anna är mer som de som sen läser Cora Sandels böcker. 😊

Åh TACK, nu känns det mycket bättre. Jag lider för konstens skull. :) Kämpar mig fram genom snödrivorna för att skänka de kulturellt uthungrade barnen lite glädje, insamlar kunskapsstoff och intressanta miljöer och öbverlever (knappt) på upptinanade stekta ägg och knappt upptinade prinsesstårtsbitar.

Åh TACK, nu känns det mycket bättre. Jag lider för konstens skull. :) Kämpar mig fram genom snödrivorna för att skänka de kulturellt uthungrade barnen lite glädje, insamlar kunskapsstoff och intressanta miljöer och öbverlever (knappt) på upptinanade stekta ägg och knappt upptinade prinsesstårtsbitar.
Exakt! Endast genom svåra umbäranden kan Stor Konst se dagens ljus! Vad skulle du ha att skriva om, om du levde ett bekvämt liv?

Och under tiden lutar oss @Anna och jag och andra av vår typ av kulturtanter bekvämt tillbaka och läser, med välbryggt kaffe och färska bullar inom bekvämt räckhåll.

Jag tror de lägger sig senast 21.
Nu med BARNEN behöver vi (de) äta senast 19, helst 18. Alltså har jag och PIPPIN börjat äta kvällsmat. Typ glass. Eftersom vi annars dör av hunger innan vi lägger oss vid 24-01
Det där var ett av många aber med BARN. De många åren innan de äntligen var stora nog att äta middag rimligt sent på kvällen. (Eller ja, det första året sådär, innan barnomsorgen satt sina klor i dem, brukar man ju kunna ha en rimlig måltidsrytm.)

Jag tycker att det känns splittrande och stressigt att äta vid 18-19-tiden. En massa kväll kvar efter middagen, på ett konstigt vis. Det funkar ju inte heller att ägna sig åt att dricka vin från kl 18 till midnatt dagligen.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
32 33 34
Svar
673
· Visningar
29 863
Hemmet Vi ska renovera fallfärdigt kök och tänkte köpa nytt kök från IKEA. Vi har tummarna mitt i handen och hatar husjobb så vi behöver...
2
Svar
37
· Visningar
1 784
Senast: Acto
·
Mat Går det att få vanlig hårdost att hålla sig god mer än ett par dagar? Hur i så fall? Jag tycker att osten är god när jag precis öppnat...
2 3
Svar
45
· Visningar
2 325
Hemmet Jag ska renovera mitt hus nästa år. Mycket är sånt som jag velat göra sen jag och exet flyttade in för en massa år sedan och har således...
2
Svar
20
· Visningar
729
Senast: MiaMia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar