De gör dom inte och därför sitter en av dessa just nu och äter chips
Du ser!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
De gör dom inte och därför sitter en av dessa just nu och äter chips
Åh TACK, nu känns det mycket bättre. Jag lider för konstens skull. Kämpar mig fram genom snödrivorna för att skänka de kulturellt uthungrade barnen lite glädje, insamlar kunskapsstoff och intressanta miljöer och öbverlever (knappt) på upptinanade stekta ägg och knappt upptinade prinsesstårtsbitar.
Det där funderar jag ofta på när det gäller folk som äter middag tidigt (tex tidigare än kl 19). Hur överlever de till läggdags?
Eftermiddagsmacka, eller nåt. Eller inget. Jag är i stallet mellan jobbet och middagen, och stallet är inte associerat med mat för mig.Kvällsmacka!
Hur överlever man från lunch till middag om middagen är senare än 19? Eftermiddagsmacka?
Men det blir ju ett väldigt energirikt kvällsmål? Jag är nog för stillasittande i min vardag för det.De gör dom inte och därför sitter en av dessa just nu och äter chips
Exakt! Endast genom svåra umbäranden kan Stor Konst se dagens ljus! Vad skulle du ha att skriva om, om du levde ett bekvämt liv?
Och under tiden lutar oss @Anna och jag och andra av vår typ av kulturtanter bekvämt tillbaka och läser, med välbryggt kaffe och färska bullar inom bekvämt räckhåll.
Men det blir ju ett väldigt energirikt kvällsmål? Jag är nog för stillasittande i min vardag för det.
Kvällsmacka!
Hur överlever man från lunch till middag om middagen är senare än 19? Eftermiddagsmacka?
Eftermiddagsmacka, eller nåt. Eller inget. Jag är i stallet mellan jobbet och middagen, och stallet är inte associerat med mat för mig.
Middag först och stallet sen, slår hela idén med middag i bitar, känns det som.
Det där funderar jag ofta på när det gäller folk som äter middag tidigt (tex tidigare än kl 19). Hur överlever de till läggdags?
Varför välja, när man kan ha både och?Kvällsmacka!
Det har nog att göra med vad man har för rutiner, skulle jag säga.
Jag äter vid 18 och somnar vid 22 så jag hinner oftast inte bli hungrig däremellan. Det är ju bara fyra timmar.
Skulle jag äta lunch vid 12 och middag vid 20 skulle jag däremot hinna bli vrålhungrig. Det är ju 8 timmar utan att äta.
Jag tror hen dissade chipsen?Frukost vid 7, lunch vid 11.45, middag vid 18, somna runt 23. Aldrig hungrig eller ens sugen vid läggdags, det är bara ca 4h sen middagen avslutades. Då är ju matschemat slut :-;
@Petruska , det blir lite motsägelsefullt att dissa kvällsmackan samtidigt som middagen ska intas, av skälet ”stort energiintag för sent”? Eller?
Jag eftersträvar inte motsägelsefrihet här, utan trivsel. Trivsel i mitt fall är att middagen är det som rundar av dagen, och sen övergår i kaffehäng och allmän ledighet, inomhus så här års.Frukost vid 7, lunch vid 11.45, middag vid 18, somna runt 23. Aldrig hungrig eller ens sugen vid läggdags, det är bara ca 4h sen middagen avslutades. Då är ju matschemat slut :-;
@Petruska , det blir lite motsägelsefullt att dissa kvällsmackan samtidigt som middagen ska intas, av skälet ”stort energiintag för sent”? Eller?
Ungefär som jag.Jag tar oftast lunch senast 12 av sociala skäl, middag helst mellan 20 och 22. En kaffe eller två på eftermiddagen.
Frukost vid 7, lunch vid 11.45, middag vid 18, somna runt 23. Aldrig hungrig eller ens sugen vid läggdags, det är bara ca 4h sen middagen avslutades. Då är ju matschemat slut :-;
Ungefär som jag.
Jag eftersträvar inte motsägelsefrihet här, utan trivsel. Trivsel i mitt fall är att middagen är det som rundar av dagen, och sen övergår i kaffehäng och allmän ledighet, inomhus så här års.