Jag eftersträvar inte motsägelsefrihet här, utan trivsel. Trivsel i mitt fall är att middagen är det som rundar av dagen, och sen övergår i kaffehäng och allmän ledighet, inomhus så här års.
Sen var det ju kvällschipsen, inte mackan, som framstod som rätt energirik jämfört med övrigt näringsinnehåll. Stort energiintag sent har jag aldrig sagt något negativt om, det var helt din tolkning. Jag äter nog halva dagens kalorimängd till middag, runt kl 21, ofta.
Jag älskar typ allt som börjar med kvälls-, men både middag och kvällsmat ryms sas inte riktigt i kläderna. Ej heller kvällschips.
Men mest handlar det om att middag-vin-kväll-kaffe är ett så bra koncept. Därav önskan om sen middag.
Ser att jag missade skillnaden mellan chipsen och mackan nånstans. Jag äter nog också ungefär halva dagens energimängd till middag - men gärna mellan 18-19 och har nog i princip aldrig känt hunger senare på kvällen/natten. Äter jag och dricker den mängden vid 21 så blir det kaos med att kunna somna - så såna vanor får lämnas utanför vardagsrutinen. Vanor sitter hårt.
För övrigt kan en middag gärna få pågå från 18-hugget till 21-hugget på dagar som inte anmodar lagom antal timmars sömn innan tidig alarmklocka.