Det är väldigt gott och fräscht. Ja jag tyckte sparrisen var väldigt trevlig!Visst var sparrisen trevlig? Den duger absolut när det inte går att uppbringa färsk. Alltihopa lät väldigt fräscht och gott, jag måste testa något liknande
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det är väldigt gott och fräscht. Ja jag tyckte sparrisen var väldigt trevlig!Visst var sparrisen trevlig? Den duger absolut när det inte går att uppbringa färsk. Alltihopa lät väldigt fräscht och gott, jag måste testa något liknande
Det är väldigt gott och fräscht. Ja jag tyckte sparrisen var väldigt trevlig!
Vi har haft snö i lite mer än en vecka, som började tina för någon dag sedan. Har också fått vårkänslor! Även om snön troligen kommer tillbaka.Det känns som om vintern får vara över snart och då vill jag ha "lättare" mat, inte tunga, värmande grytor. De är mer för mitt i vintern.
Men med tanke på var jag är och hur vädret ser ut är det nog mest mina smaklökar som fått vårkänslor VÄLDIGT tidigt! Jämtland och -20 just nu
Edit: Här blir det fö saffranssoppa med räkor. Jag hade lite vitt vin som var överblivet
Och @Pilot Jag läste en gång ett konsumenttest där fryst sparris fick gott omdöme. Jag tycker också den är riktigt bra. Utanför säsong köper jag hellre den än färsk från tex Peru.Visst var sparrisen trevlig? Den duger absolut när det inte går att uppbringa färsk. Alltihopa lät väldigt fräscht och gott, jag måste testa något liknande
Det känns som om vintern får vara över snart och då vill jag ha "lättare" mat, inte tunga, värmande grytor. De är mer för mitt i vintern.
Men med tanke på var jag är och hur vädret ser ut är det nog mest mina smaklökar som fått vårkänslor VÄLDIGT tidigt! Jämtland och -20 just nu
Edit: Här blir det fö saffranssoppa med räkor. Jag hade lite vitt vin som var överblivet
Åh! Jag fick upp ett "minne" på fb. Tydligen såg jag snödroppar idag för ett år sedan.Jag såg snödroppar i en park idag!
Här blev det finpizza på lokal med min ena middagsklubb. Jag åt med grillad kronärtskocka och parma. Hoppade vinet för jag är så ofantligt trött, vill sova hela tiden nu.
Jag såg snödroppar i en park idag!
Här blev det finpizza på lokal med min ena middagsklubb. Jag åt med grillad kronärtskocka och parma. Hoppade vinet för jag är så ofantligt trött, vill sova hela tiden nu.
Jag såg snödroppar i söndags (utöver de som tittat upp på balkongen för en tid sen, de gälls liksom inte)! Det är lika förvånande och känns lika galet tidigt varje år, fast i år såg de ovanligt frusna ut.Åh! Jag fick upp ett "minne" på fb. Tydligen såg jag snödroppar idag för ett år sedan.
Jag vet hur det är, i bland ligger jag och hund i soffan och käkar knäckebröd med ost på ihop. Smulor överallt!Pasta, köpepesto, stekta champinjoner. Nu chips och vin i sängen. Har gett upp fullständigt vad gäller smulor i sängen sedan hunden kom in i mitt liv. Allt är hårigt och sandigt och smuligt och alldeles underbart.
Tapenade. Det är enda lösningen.Ok, insag just att vi har TRE oppnade men knappt rorda burkar oliver (tva grona och en svart) i kylen som behover anvandas snarast. Kanner mig alldeles forfarad, jag som annars tar stolthet i att ha stenkoll pa kylen och dess innehall! Har inte en susning om hur alla dessa burkar 1) hittat dit och 2) lyckats gomma sig sahar lange. Varken jag eller sambon kan minnas att vi kopt dem.
Naja, nagon som har tips pa recept dar det gar at en sisadar 150 oliver eller sa? Ater dem garna som de ar egentligen, men tre burkar ar nog lite val magstarkt aven for mig...
Ok, insag just att vi har TRE oppnade men knappt rorda burkar oliver (tva grona och en svart) i kylen som behover anvandas snarast. Kanner mig alldeles forfarad, jag som annars tar stolthet i att ha stenkoll pa kylen och dess innehall! Har inte en susning om hur alla dessa burkar 1) hittat dit och 2) lyckats gomma sig sahar lange. Varken jag eller sambon kan minnas att vi kopt dem.
Naja, nagon som har tips pa recept dar det gar at en sisadar 150 oliver eller sa? Ater dem garna som de ar egentligen, men tre burkar ar nog lite val magstarkt aven for mig...
Kände mig väldigt punk i morse när jag satt på golvet och väntade på den försenade tunnelbanan och delade en macka med hunden.Jag vet hur det är, i bland ligger jag och hund i soffan och käkar knäckebröd med ost på ihop. Smulor överallt!