Tittar in i ditt kök. 22.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Servetter är nästan alltid gott. Idag hann jag sluka en tredjedels i väntan på maten. Ganska kort väntan, men jag var hungrig.
Efter mycket lång bilresa norrut så blev det en burgare på hotellet. Helt okej. Inte direkt gott men mättande och man slapp gå runt och leta. God öl. Alnöl. Något lokalt från Alnön.

Någon som har koll på lokala delikatesser i Hammarstrandsområdet? Vill ju inte råka missa något på grund av dålig infokoll.

Hammarstrand:love: vägen dit är ju vansinnigt vacker. Ragunda. Hmmm. Thaimaten är såklart bättre än genomsnittet.

Dagens middag :angel:
Visa bifogad fil 24715

Skoja bara - skulle blivit början på en sallad till maten men bladen var så ledsna att dom åkte i komposten. Då gav jag upp salladen och åt det på bilden som snack innan maten :D

Maten blev couscous piffad ned pistaschnötter, pulled oumph i tomatsås, ugnsrostad paprika pch aubergine med saffran och garam madsala samt yoghurt. Väldigt gott!
Det där var nästan inte roligt:mad:

Hammarstrand:love: vägen dit är ju vansinnigt vacker. Ragunda. Hmmm. Thaimaten är såklart bättre än genomsnittet.

På grund av paviljongen?
Dock känns thaimat ändå inte som någon lokal delikatess.
Har aldrig bott i Hammarstrand. Det ska finnas en pizzeria som heter Kaffestugan där??? Redan där känner jag mig lite förvirrad. Återkommer med rapport. :)

Jag åt panikpasta till middag efter att ha spenderat orimligt många timmar på Ikea, Bauhaus, Hornbach och så Bauhaus igen. Jag HATAR varuhus, bygg- eller annat spelar ingen roll, jag HATAR dem.

Panikpastan bestod av kokt bönspaghetti (alltså sån som innehåller lite bönor utöver vanligt mjöl, inte sån som innehåller bara bönor) och kokt broccoli med fetaost och crème fraîche, ingen smaksättning utöver svartpeppar och salt. Exotiskt! Sen däckade jag över datorn medan jag försökte skriva ihop något klokt, men som synes flyr jag hit. Ska äta äpple i soffan istället nu. Är slut.

På grund av paviljongen?
Dock känns thaimat ändå inte som någon lokal delikatess.
Har aldrig bott i Hammarstrand. Det ska finnas en pizzeria som heter Kaffestugan där??? Redan där känner jag mig lite förvirrad. Återkommer med rapport. :)

Jag vet inte, har bara varit där och vänt.
Hästrelaterat.

Till lunch idag provade jag ett nyöppnat hål i väggen som hade en gatupratare utanför på vilken det stod typ ”kinesisk mat, bulle 30:-, soppa 39:- och kombo 65:-”. Det visade sig vara nötkött i soppan, men bullen för 30:- gick att få vegetarisk, så jag åt en sån. Jag trodde att det skulle vara mer som bao, något ångat bröd, men det var bakat i ugn och kluvet och fyllt extremt slafsigt med en blandning av glasnudlar, morot och alger. Nudlarna hängde utanför och alltihop serverades i ett kaffefilter, men det var jättebra heta Sichuan-smaker. Tyvärr alls ingen hel lunch, så nu klättrar jag på väggarna och överväger mina möjligheter att skaffa fram ytterligare föda.

Floydar lite i köket med musik och en Irich Coffe som maken svirat ihop åt mig.
Pysslar med en rödvinsreducering till hjorten och gungar lite gungstol mellan varven :)

Go fredag på er som också kökssvirar :)
IMG_20190201_164620_726.webp

Testade häromkvällen att göra blomkålsmos enligt en kombination av recepten som beskrivits i tråden. Oj va gott det var!! Definitivt en ny favorit :d
Serverades med karrekotletter som ugnsbakats i grädde- och creme fraishesås med sambal, äpple, soya och diverse kryddor. Kokade lite potatis för säkerhets skull, men de åts mest för att inte förgås. Moset var bättre!

Nu har vi ätit hjort för första gången. Guuuuud vilket mört kött.
Maken som är korvoman " det här är ju mörare än korv!" :o

Rödvinsreduceringen blev ovanligt bra men hasselbackspotatis funkar bäst med en gräddigare sås. Jag skulle gjort potatisbakelse i stället som jag var inne på först.
Grönsak blev råstekt broccoli eftersom jag köpte en massa broccolistånd i veckan.

IMG_20190201_200123_888.webp

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
33 34 35
Svar
683
· Visningar
30 044
Senast: sjoberga
·
Hemmet Vi ska renovera fallfärdigt kök och tänkte köpa nytt kök från IKEA. Vi har tummarna mitt i handen och hatar husjobb så vi behöver...
2
Svar
37
· Visningar
1 784
Senast: Acto
·
Mat Går det att få vanlig hårdost att hålla sig god mer än ett par dagar? Hur i så fall? Jag tycker att osten är god när jag precis öppnat...
2 3
Svar
45
· Visningar
2 325
Hemmet Jag ska renovera mitt hus nästa år. Mycket är sånt som jag velat göra sen jag och exet flyttade in för en massa år sedan och har således...
2
Svar
20
· Visningar
730
Senast: MiaMia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar