Tittar in i ditt kök. 22.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag planerar utfodring av borrare... och tänker husman (jag gjorde ju stek till förra gänget). Rullader fyllda med soltorkad tomat, bacon och dijonsenap, typ. Vad tror ni? Pressad potatis till då.

I övrigt tar jag gärna emot recept som innehåller stora mängder dijonsenap, jag har en stor burk som inte håller hur länge som helst :D

Särbon tyckte de skulle inhandla valfria ingredienser och att jag sedan får koka ihop något, för att göra det till en större utmaning :laugh:

Husman fungerade, de rullade härifrån :rofl: Den ene blev helt salig över de ugnsbakade oliverna jag gjort som snacks också :laugh:

Edit: Hann inte ta någon bild, det sa swish! :D

Här blev det äggmacka till frukost för mig och hunden, gissa vilken del hunden tycker är godast? :angel:
IMG_20190202_092541960.webp

Till sen lunch idag blev det potatisgratängen med svamp från tidigare i veckan. Vego- ostschnitzel samt kokt sparris med en klick smör, salt och citronsaft.
Har verkligen fått dille på sparris.
Jag är också så sugen på sparris. Frågar min syrra typ en gång i veckan om hon planterat sparris i trädgården än, hon ba "DET ÄR JANUARI"... Sen har jag glömt att jag frågat till veckan efter och så fortsätter det. :angel:

Jag är också så sugen på sparris. Frågar min syrra typ en gång i veckan om hon planterat sparris i trädgården än, hon ba "DET ÄR JANUARI"... Sen har jag glömt att jag frågat till veckan efter och så fortsätter det. :angel:

Jag har insett att jag är totalt sparrisberoende (en grönsak som min idiotiska mage faktiskt inte protesterar över...) så jag måste anlägga en sparrissäng i trädgården. Fast då kommer jag att köpa plantor, inte dra upp från frö :D

Min mamma har en jättestor sparris i sin trädgård, dör varje höst och varje sommar blir den jättestor. Ingen vågar dra upp den av rädsla för vad som kan hända.
(Framförallt inte jag, jag körde över hennes mullbärsbuske för ett par år sedan med gräsklipparen. "Det här ser giftigt ut" *wrroooooomeoom* lät det när den försvann.)

Min mamma har en jättestor sparris i sin trädgård, dör varje höst och varje sommar blir den jättestor. Ingen vågar dra upp den av rädsla för vad som kan hända.
(Framförallt inte jag, jag körde över hennes mullbärsbuske för ett par år sedan med gräsklipparen. "Det här ser giftigt ut" *wrroooooomeoom* lät det när den försvann.)
Aj då, dålig stämning efteråt? :nailbiting:

@Petruska Ja, det är ju en... investering för framtiden. Hrm..

I dag blev det utelunch. I trädgården!
Vi har en lite "ruff" och enkel grillplats på den del av tomten som är naturtomt. En cementring, klippa att sitta på och en kabeltrumma som bord.

Maken tände en eld och vi grillade korv i all sin enkelhet :)

Jag hade tänkt att göra lammfärsjärpar i tomatsås till middag men nu är såsen klar och järparna rullade och ingen är hungrig. Så det får åka in i kylskåpet till i morgon.

Någon variant av carbonara idag (utifrån allt jag lärt mig i den här tråden) som piffades med överbliven grönkålspesto, snabbstekta små flower sprouts, lite bacon och valnötter. Väldigt väldigt gott.

Imorgon ska jag för ovanlighetens skull dricka vin och jag är orimligt peppad pga den fenomenala etiketten
0A493E6A-7033-4A67-85F7-C69A811DFAD2.webp
Det är som om @mandalaki vore middagsgäst :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
33 34 35
Svar
683
· Visningar
30 008
Hemmet Vi ska renovera fallfärdigt kök och tänkte köpa nytt kök från IKEA. Vi har tummarna mitt i handen och hatar husjobb så vi behöver...
2
Svar
37
· Visningar
1 784
Senast: Acto
·
Mat Går det att få vanlig hårdost att hålla sig god mer än ett par dagar? Hur i så fall? Jag tycker att osten är god när jag precis öppnat...
2 3
Svar
45
· Visningar
2 325
Hemmet Jag ska renovera mitt hus nästa år. Mycket är sånt som jag velat göra sen jag och exet flyttade in för en massa år sedan och har således...
2
Svar
20
· Visningar
730
Senast: MiaMia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar