Tittar in i ditt kök. 22.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Överväger alltjämt att äta något, men kan fortfarande inte förmå mig. Vad sjutton ska jag fresta mig med? Vet inte längre om jag mår illa av födobrist eller av magsjuka. Vitt, rostat bröd med smör och avslagen Coca Cola var vad vi fick som barn i såna här lägen, men det känns inte direkt lockande.

Ost och kex blir det idag. Har precis kommit hem från jobbet, det var en mardrömsresa pga regn på vit vägbana från Edsbyn och söderut :meh: Jag fick sitta och parera biljäveln hela vägen, däcken är kassa och det är en King Cab... dvs den är lätt i bakändan :cautious:

Överväger alltjämt att äta något, men kan fortfarande inte förmå mig. Vad sjutton ska jag fresta mig med? Vet inte längre om jag mår illa av födobrist eller av magsjuka. Vitt, rostat bröd med smör och avslagen Coca Cola var vad vi fick som barn i såna här lägen, men det känns inte direkt lockande.
Kan du inte bara äta nåt vanligt?

Typ broccoli till lunch och nu macka. I obalans pga ledighet börjar nu. Satsar på VLIN för att bli mig själv.

Jag åt broccoli till middag! Ett helt huvud, ångkokt med salt och smör. Ganska mycket smör. Och ostbågar. Åt förvisso ett väldigt matigt mellis idag.

Sedan drinkz på en bar :up: Tills mitt sällskap blev tvugna att bryta upp pga av de jobbar imorgon. Semesterfail. Fortsätter hemma helt enkelt.

Såg en kvinna gå runt och tugga på ett broccolihuvud som om det vore en pinnglass igår. På tal om broccoli, alltså.

På mitt håll har jag äntligen fått prova Pulled Oats, och blev inte alls besviken. Möjligtvis lite torrt, men det kan ha berott på tillagningen (läste aldrig några instruktioner). Åts som en slags vegetarisk bibimbap men med syrad rödkål istället för kimchi. Jag har upptäckt att jag är förvånansvärt svag för syrad rödkål. gott!

Nu risbulle, pepparkakor och julkalendern.

Förstår inte aversionen mot det?! Jag äter det ibland även utan något illamående inblandat :D (och dricker då, avslagen cola är den bästa sortens cola!)

Min kollega berättade häromdagen om en kund som köpt en tub tomatpure, ställt sig utanför och sugit i sig hela tuben. :wtf:
:wtf::wtf::wtf:
Avslagen julmust och sega ostbågar! :D
:cautious::cautious:

Särbon ÄLSKAR sega ostbågar. Helst ska påsen vara typ halvfull så han kan hälla i lite dillchips och skaka runt för att få ostbågar med dillsmak :wtf:

Det är tur att han har många andra kvalitéer säger jag... :cautious::D
Sega ostbågar is da shit! Jag brukar ställa fram skålen sådär ett par timmar innan jag ska äta dem, så hinner de sega till sig ordentligt :love:

Jag vaknade faktiskt hungrig idag, men fick ändå bara i mig en halv liten mackuschling. Vid lunchtid, däremot, var jag vrålhungrig på riktigt och vågade mig på att gå ut och äta (jag är något av en äventyrare, som ni förstår!) och vi provade ett för oss nytt ställe, eftersom jag tänkte att min mage ville ha något milt och snällt. Sånt jäkla bottennapp! Sämsta pastan nånsin! Mitt sällskap tror att det kan ha varit det sämsta han nånsin ätit. Kostade som vilken normal utelunch som helst, men var inte ens varmt. Sån besvikelse! Penne i klumpar, sötaktig oidentifierbar sås, en hög frysta fabriksskalade räkor på toppen. Min matgförgiftningsdetektor sköt i höjden, men jag var för svag för att bråka.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
33 34 35
Svar
688
· Visningar
30 265
Hemmet Vi ska renovera fallfärdigt kök och tänkte köpa nytt kök från IKEA. Vi har tummarna mitt i handen och hatar husjobb så vi behöver...
2
Svar
37
· Visningar
1 784
Senast: Acto
·
Mat Går det att få vanlig hårdost att hålla sig god mer än ett par dagar? Hur i så fall? Jag tycker att osten är god när jag precis öppnat...
2 3
Svar
45
· Visningar
2 325
Hemmet Jag ska renovera mitt hus nästa år. Mycket är sånt som jag velat göra sen jag och exet flyttade in för en massa år sedan och har således...
2
Svar
20
· Visningar
735
Senast: MiaMia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar