Har jag fattat rätt om flytten bygger på att du i berusat tillstånd fick en impuls att flytta för ca ett kvartal sen?
Ungefär som när jag flyttade till Lund
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Har jag fattat rätt om flytten bygger på att du i berusat tillstånd fick en impuls att flytta för ca ett kvartal sen?
Dillglass KANSKE är det, dillsorbet var mer en krydda till någon mousse eller vad det. De var goda ihop i alla fall. Givetvis ett recept från Rune Kalf-Hansen.Och jag åt en gudomlig basilikaglass i Bologna. Vilket var ytterst oväntat för mig. Att den skulle vara gudomlig, alltså. Vem vet, kanske är dillglass en delikatess, rätt okänd för den stora massan?
Att repricera pjäsen GOD MOR firar jul, fast utan BARN, framstår som overkill för mig.Men stackare! Usch. Har just återhämtat mig efter förra veckans 48-timmars migrän attack, värsta bantningskuren på ett halvår, drygt. Hoppas att du repar dig snabbt.
Sen verkar det här bli en rätt märklig jul. Jag har redan firat den, så i min hjärna är julen redan över. Vilket får julstressen och den hysteriska reklamen omkring mig att framstå som än mer befängd.
Alla julfirare var här redan i helgen (lång, 5-dagarshelg). Så nu är jag utmattat men nöjd. Har redan varit GOD mor, så nu kan jag ägna mig åt att förlusta mig själv efter bästa förmåga. Jag undrar om jag verkligen ska göra det genom att äta julmat eller om jag ska äta något helt annat, som jag verkligen tycker är gott. Löjrom t.ex.
Att repricera pjäsen GOD MOR firar jul, fast utan BARN, framstår som overkill för mig.
"Sotade lökar"Jag googlade lite dillrecept bara för det @fraggelzebra och några förslag som verkade festliga
* sotade lökar med örtsmör
* bakade gulbetor med belugalinser och dill
* paprika- och kikärtsburgare med dillslungad gurksallad
* halloumi och kikärtor i dillsås
* rotsellericarpaccio med tångkaviar
* wrap med vegetarisk skagenröra
* paj med spenat och dill
* karamelliserad sparrispotatis med kokta päron
* ångade morötter med kålmjölk
* sojabönsspread
* kantarellpasta med dill
* veganska fiskpinnar
* vegansk gravad lax av morot
* vegansk gubbröra
* bondbönsrisotto med dill
* grekiskt spenatris
* chilikryddad gurksoppa
* gurka med granité och dillglass
* polenta med svampfräs och dillsmör
Jag röstar för glassen!
Fänkålssallad med dill! Finns recept på Google. Eller veganskagen
Eller försök få plats i frysen, gör platta paket.
Fast de förväntas väl inte fira jul både före julen och under julen hos dig, hur GOD MOR du än är?Barn har jag allt fortfarande även om de är till förvirring lika vuxna.
Fast de förväntas väl inte fira jul både före julen och under julen hos dig, hur GOD MOR du än är?
Verkar ju rimligt att äta i alla fall lika bra som en vanlig ledig dag/helg. I mitt hem roar vi oss med att göra vegan julmat, men det är mer som ett nöje än för att det ska bli gott.NU fattar jag hur du menade i förra inlägget. Skyller på för många skumtomtar. Självklart räcker det med att vara god mor en gång, dock har jag inte riktigt funnit formerna för mitt eget julfirande än. Känner mig rätt skeptisk till hela konceptet. Men vissa godbitar kan man kanske behålla, men jag är osäker på vilka. NÅGOT mer än ostkaka borde jag kanske vara sugen på att äta.
Löjrom var ju en utomordentlig idé, tycker jag Lite annat festligt smått och gott och så lite fina praliner och en bra bok efteråt. Låter tillräckligt juligt i min mening om du redan firat jul i fem dagar!NU fattar jag hur du menade i förra inlägget. Skyller på för många skumtomtar. Självklart räcker det med att vara god mor en gång, dock har jag inte riktigt funnit formerna för mitt eget julfirande än. Känner mig rätt skeptisk till hela konceptet. Men vissa godbitar kan man kanske behålla, men jag är osäker på vilka. NÅGOT mer än ostkaka borde jag kanske vara sugen på att äta.
Så rätt i Skåne.Och halsar grön tuborg på flaska.
Det var nån form av halstrad tonfisk på ett sushi ställe vid Davidhalls. Kan knappt tänka på delfiner ens.. *dramaqueen*