Tittar in i ditt kök. 22.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu tolkade jag det som att hen var så desorganiserad att hen häller pastan i vasken gång efter annan.

Vilka symtom har du?

Hen är just så desorganiserad just denna kväll. Hen är trött av att ha sovit med BARN i en vecka medan jag vilat upp mig i gästrummet - annars varvar vi nätterna när BARNET sover stökigt. (Mitt svar ska tolkas lite skämtsamt. Jag tyckte väldigt synd om partner, efteråt. Inte direkt under tiden. Jag ger uttrycket HANGRY ett ansikte).

Hen är just så desorganiserad just denna kväll. Hen är trött av att ha sovit med BARN i en vecka medan jag vilat upp mig i gästrummet - annars varvar vi nätterna när BARNET sover stökigt. (Mitt svar ska tolkas lite skämtsamt. Jag tyckte väldigt synd om partner, efteråt. Inte direkt under tiden. Jag ger uttrycket HANGRY ett ansikte).
Jag hade INTE tyckt synd om nån som hällde MIN middag i vasken, jag heller!

Tips från coachen: ha alltid lite god choklad till hands.

Socker gör mig bara hangrigare när jag väl kommit till den extrema hungern, tyvärr. Jag blev extra sur därför att jag LÄT BLI att köpa en liten macka/banan/liknande på vägen hem, därför att väldoftande och ångande mat utlovades på faten samma sekund som jag kom innanför dörren. Hmpf!

Jisses, så karaktärsfast har jag aldrig varit ... :o Stackars dig.

Alltså känslan när jag ser spaghettin i ultrarapid glida mellan locket och kastrullen ner i vasken... Jag kommer nog drömma mardrömmar om detta.
Vi har löst det problemet (jag kan ha gjort som din partner lite för många gånger :o ) med kastrull som har ett lock med sil. Inga glipor och locket går att låsa fast så jag slipper dessutom hålla fast varmt lock. Livet blev väldigt myvket bättre på så många plan när den införskaffades!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
33 34 35
Svar
683
· Visningar
30 008
Hemmet Vi ska renovera fallfärdigt kök och tänkte köpa nytt kök från IKEA. Vi har tummarna mitt i handen och hatar husjobb så vi behöver...
2
Svar
37
· Visningar
1 784
Senast: Acto
·
Mat Går det att få vanlig hårdost att hålla sig god mer än ett par dagar? Hur i så fall? Jag tycker att osten är god när jag precis öppnat...
2 3
Svar
45
· Visningar
2 325
Hemmet Jag ska renovera mitt hus nästa år. Mycket är sånt som jag velat göra sen jag och exet flyttade in för en massa år sedan och har således...
2
Svar
20
· Visningar
730
Senast: MiaMia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar