Tittar in i ditt kök. 22.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tyvärr KAN det ha varit så att jag somnade. KAN.

Jag hade min elcykel med mig. Övervägde att cykla tillbaka. Men. Ett par mil i kylan. Och utan laddat batteri och alltså utan lyktor.

Övervägde att be min DYRE FADER komma och rädda mig. Men han är 80+ och hans mörkerseende är inte vad det har varit.

Kom på att jag är en vuxen yrkeskvinna! Ringde efter taxi.

Åker och hämtar cykeln imorgon fm.

Haha älskar den där impulsen att be föräldrarna om hjälp fastän vuxen. :love: Igenkänning!

Äter lammbiffar sedan tusen dagar tillbaka eftersom jag råkade laga det för ett helt kompani (precis som typ alla i den här tråden såg jag nu när jag läste ikapp lite O_o, hur kan det vara möjligt? Jag som trodde jag var så kreativ och världsunik matlagare) Men ikväll kommer de nog ta slut så funderar på vad man ska äta sedan!

Blev sugen på att göra någon form av lax- eller någon annan slags fiskbiffar. Tänker mig med lite lime och chili i, serverade med typ avocado och picklad rödlök. Och någon dressing? Har någon möjligtvis recept på något sådant eller ska man bara vara helt Wild and crazy och testa sig fram? :nailbiting:

Blev sugen på att göra någon form av lax- eller någon annan slags fiskbiffar. Tänker mig med lite lime och chili i, serverade med typ avocado och picklad rödlök. Och någon dressing? Har någon möjligtvis recept på något sådant eller ska man bara vara helt Wild and crazy och testa sig fram? :nailbiting:
Jag gör gärna Arlas asiatiska fiskbiffar med tomatraita. Det är så löjligt gott (och bra recept!) så jag brukar behöva göra minst dubbel sats av såsen eftersom den har en tendens att ta slut innan resten av maten :o :D

Jag har sett exempel där någon fått impulsen trots att föräldrarna var döda av ålder.

Ja alltså, det där är ju hemskt, hur ens inre, slöa tonåring dyker upp när man som minst anar det. Jag var precis och hälsade på min mamma 80+ just för att skämma bort henne lite, städa hela hennes bostad samt bjuda på lyxmiddag och utföra sånt tungt som hon har svårt att göra själv. Alltså vara EN GOD DOTTER.

Men vad händer?? Kommer på mig själv med att önska "hoppas mamma har bäddat åt mig, det är så himla tråkigt ..." :o

Bara för det var jag tvungen att köpa havskräftor också bara för att kompensera min uselhet.

Tror att jag kommer att bli bjuden på kycklingsallad idag. Har beställt en liten whiskey. Jag har faktiskt ont i halsen.

Ledig idag, och inte helt dödstrött. Butternutsoppa (en oerhörd mängd) med kålrot och citrongräs till lunch. Helknäpp restlasagne med fyllning av spenat, svartkål och den där zuckerhut-salladen. Ingen tomatsås men väl en stor mängd bechamel som jag dessutom rörde ner grön pesto i. Hackade cashewnötter ovanpå. Oväntat gott men mycket otrevlig färg, som kålen i kålpudding. :D

Kom hem sent. Partner hade lovat bolognese. Bolognese är inte färdig. Pasta inte kokt. En biter ihop, tar ett glas vin, umgås med dotter. Pasta är färdig. Partner häller av misstag ut all pasta (med pastavattnet) i vasken. Milt sammanbrott uppstår. Partner sätter på nytt vatten. En svär fula eder på engelska (vilket 2-åriga barnet inte förstår än). En tar ett glas vin än. Pasta är färdig. Partner är på väg att hälla ut även denna pasta i vasken. Bryter ihop fullkomligt. Får en bit parmesan. Pastan går att rädda. Maten är god. Sitter nu här, för mätt för att sova, för trött för att göra något kul.

Kom hem sent. Partner hade lovat bolognese. Bolognese är inte färdig. Pasta inte kokt. En biter ihop, tar ett glas vin, umgås med dotter. Pasta är färdig. Partner häller av misstag ut all pasta (med pastavattnet) i vasken. Milt sammanbrott uppstår. Partner sätter på nytt vatten. En svär fula eder på engelska (vilket 2-åriga barnet inte förstår än). En tar ett glas vin än. Pasta är färdig. Partner är på väg att hälla ut även denna pasta i vasken. Bryter ihop fullkomligt. Får en bit parmesan. Pastan går att rädda. Maten är god. Sitter nu här, för mätt för att sova, för trött för att göra något kul.
Jag är inte den som daltar med partners, men hen verkar nästan behöva ta ledigt ett par dagar?

Det där låter faktiskt illavarslande.
Ingen ledighet i sikte? <3

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
33 34 35
Svar
683
· Visningar
30 008
Hemmet Vi ska renovera fallfärdigt kök och tänkte köpa nytt kök från IKEA. Vi har tummarna mitt i handen och hatar husjobb så vi behöver...
2
Svar
37
· Visningar
1 784
Senast: Acto
·
Mat Går det att få vanlig hårdost att hålla sig god mer än ett par dagar? Hur i så fall? Jag tycker att osten är god när jag precis öppnat...
2 3
Svar
45
· Visningar
2 325
Hemmet Jag ska renovera mitt hus nästa år. Mycket är sånt som jag velat göra sen jag och exet flyttade in för en massa år sedan och har således...
2
Svar
20
· Visningar
730
Senast: MiaMia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar