Tittar in i ditt kök. 22.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag vet inte om du har noterat att jag bor på 250 m.ö.h? Inte på Varaslätten. Däremot är vissa delar av Skåne ganska platta. Och jag kanske vill ha trevligt sällskap?
Nej, jag har inte noterat höjden, det får jag erkänna.

Om du vill ha trevligt sällskap - du har inte funderat på att om en bor där även andra bor, så är några av de där andra trevliga, och vips!

Ajjemen! Vi kommer bo helt och hållet omgivna av foderbetor! Ska starta livstilsblogg och heltida som influencer med höns.

Klämt i mig choklad och rödvin som onsdagsfest.
Imorgon fasta till 15, ska kolla mina stackars luftrör som mår apa av förkylningen (v 4)
En kompis bor där nånstans mitt bland åkrarna. När jag kör dit kör jag alltid fel, och när jag ska beskriva var jag är blir positionsbestämingen av karaktären "potatis till höger, betor till vänster" när hon ringer för att rädda mig.

Ganska hardcore om jag förstått det hela rätt. :) Fick två plantor av grannen så räknar med skörd nästa år som ska räcka till egen brygd. Kommer inte ihåg vad sorten heter på rak arm, men den är svensk och gammal.
Oh om du kommer på vad sorten heter blir jag jätteglad för namnet (bor med ölbryggande hipster)

Varma mackor igår pga aptrött... det var ok. Inga idéer för idag förutom att det måste vara något varmt eftersom vi håller på att blåsa bort. Funderar på butternutsoppa igen, den tog ju slut häromdagen pga borrare... av diverse skäl bjöd jag dem på middag så det blev garanterat inga rester (ska ni utfodra borrare någon gång så tänk på att räkna på 1,5 till 2 portioner per skalle, de kan äta...).

Min framtidsteori för att minimera kontorsanställdas raster är att företag kommer erbjuda dropp under arbetsdagen så en slipper gå på lunch och fika :grin::up:
Fast jag gillar fika! Och lunch, om jag slipper ta något som helst ansvar för den. Jag gillar INTE att vela runt och inte veta vad jag ska äta och inte kunna bestämma mig och inte tycka att det får kosta något och inte heller att det får ta någon tid.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
33 34 35
Svar
683
· Visningar
30 047
Senast: sjoberga
·
Hemmet Vi ska renovera fallfärdigt kök och tänkte köpa nytt kök från IKEA. Vi har tummarna mitt i handen och hatar husjobb så vi behöver...
2
Svar
37
· Visningar
1 784
Senast: Acto
·
Mat Går det att få vanlig hårdost att hålla sig god mer än ett par dagar? Hur i så fall? Jag tycker att osten är god när jag precis öppnat...
2 3
Svar
45
· Visningar
2 325
Hemmet Jag ska renovera mitt hus nästa år. Mycket är sånt som jag velat göra sen jag och exet flyttade in för en massa år sedan och har således...
2
Svar
20
· Visningar
731
Senast: MiaMia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar