@Hyacinth Du får ju bli VLIN-bonde där på den skånekanten!
Nej ÖLbonde! Mer hipster, mycket lättare.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
@Hyacinth Du får ju bli VLIN-bonde där på den skånekanten!
Gud ja! Jag hatar lunch! Speciellt när jag är ledig, herreguuud vad svårt det kan vara att komma på något a) vettigt b) vettigt och c) vettigt då! Jag har inte alls lust att lägga tid & energi på sådant när jag är ledig. Oftast äter jag en större och senare frukost dessa dagar också, så hungern brukar inte smyga sig på förrän framåt 2-3 och då är det alldeles för lätt att tänka "äh, jag tar en bulle, ett äpple och en kopp kaffe så håller jag mig till middagen".Alltså lunch. Jag gillar ju mat, både att laga den och att äta den. Men lunch. Varför kan jag inte bara få en mättande vitamintablett och så är det bra med det?
Tror det är du som är den visa kvinnan i det här gänget jag! Det där låter som mitt drömliv!I mitt drömliv skulle jag äta sen och stor frukost, gärna på lokal, mackor och croissant och frukt och yogurt och nötter och grejer. Kaffe och bulle på eftermiddagen, plus gärna en frukt eller ett par. Sen och god middag med vin på kvällen. Gärna med ost efter.
Trots dessa matvanor skulle jag må bra och inte väga mer än att min ganska nätta häst fortsatt kan bära runt på mig.
Ja, oavsett ursprungsland har whisky en tendens att vara starksprit...
Nu har jag läst igenom de senaste sidorna och måste bara berätta att jag i måndags morse hällde ut 2 liter kombucha som jag väntat på i 10 dagar, rakt ner i avloppet. Glömde nämligen den lilla detaljen att det kan vara bra att ställa en tillbringare under när man ska sila bort jästsvamparna, för att fånga upp allt det goda teet (TVÅ LITER!) som det alltså är tänkt att man ska dricka. Nu får jag vänta i 10 dagar till innan det blir något. Jag har haft bättre måndagsmorgnar, det har jag.
I mitt drömliv skulle jag äta sen och stor frukost, gärna på lokal, mackor och croissant och frukt och yogurt och nötter och grejer. Kaffe och bulle på eftermiddagen, plus gärna en frukt eller ett par. Sen och god middag med vin på kvällen. Gärna med ost efter.
Trots dessa matvanor skulle jag må bra och inte väga mer än att min ganska nätta häst fortsatt kan bära runt på mig.
Du kan få lite mer av den torkade frukten som kompensation.Exakt så, minus nötterna.
Skulle kunna starta en hel tråd om mina negativa känslor mot lunch känner jag. Jag som hade tänkt avsluta det här inlägget efter "Gud ja! Jag hatar lunch!".
I mitt drömliv skulle jag äta sen och stor frukost, gärna på lokal, mackor och croissant och frukt och yogurt och nötter och grejer. Kaffe och bulle på eftermiddagen, plus gärna en frukt eller ett par. Sen och god middag med vin på kvällen. Gärna med ost efter.
Verkar också rimligt!Kateter då?
Vansinne och fullständigt obegripligt! Jag hade avlidit! En av mina bästa vänner som barn växte upp med bara frukost och middag på helgerna, men deras frukost var sen och riklig och de åt därtill ofta någon form av söt fika på eftermiddagen, så det innebar ju inte som för dina föräldrar SVÄLT. Jag är svårt beroende av tidig frukost och hyfsat regelbundna måltider, så för mig vore dylikt upplägg katastrof.Exakt så har mina föräldrar det på helgerna. Fast de äter en normal frukost, inget extravagant eller extra matigt, och hyfsat tidigt för att vara helg. Runt 8-9 tiden. Sedan kan de spendera en hel dag ute i trädgården, eller som senast, i skogen med mig och PARTNER. Vid sen lunchtid tuggade de i sig varsin bulle och kaffe, medan jag och PARTENR åt macka, bulle och kaffe. På eftermiddagen åt vi även frukt, och sedan var vi vrålhungriga igen lagom till middagen. Medan föräldrarna varken åt frukt eller var vrålhungriga utan lagom hungriga till middagen. Försvinner aptiten efter pensionsåldern?! Jag tyckte det hela var orimligt!
Vansinne och fullständigt obegripligt! Jag hade avlidit! En av mina bästa vänner som barn växte upp med bara frukost och middag på helgerna, men deras frukost var sen och riklig och de åt därtill ofta någon form av söt fika på eftermiddagen, så det innebar ju inte som för dina föräldrar SVÄLT. Jag är svårt beroende av tidig frukost och hyfsat regelbundna måltider, så för mig vore dylikt upplägg katastrof.
Min mor med partner har börjat bli opålitliga med middagar, de klarar sig ibland på så lite numera och tycks emellanåt glömma att alla inte överlever på varsin räka med aioli och en stump bröd. Oftast bjuder de dock på rikliga och väl tilltagna måltider, men den där osäkerheten gör att vi har börjat stödäta lite innan middagar hos dem