Tittar in i ditt kök. 22.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sonen önskade "mammas potatismos" och eftersom jag har så otroligt dålig fantasi så blev tillbehören köttbullar och brunsås.
Halvvägs genom köttbulletrillandet slog det mig "är jag dum i hela huvudet eller. Det kommer bli köttbullar hela julen och varför gjorde jag inte pannbiffar istället? Så mycket mindre jobb" :down:

Som variation till älgsåsen åt jag ikväll upp den sista laxen från i lördags. Rostade ett par mackor, la på lite överblivna spenatblad, mosade ihop laxen med en avocado och la på och toppade det hela med picklad rödlök. Gott och hyggligt mättande, men kanske inte så estetiskt :D Äpplemust till. Nu ska jag få te och torkad mango till efterrätt om jag orkar gå ur soffan och fixa det.

Eeeeeftersom det fanns lite havskräftor kvar blev det kräftpasta till middag. Med svartkål, schalottenlök, vitlök, chili, persilja och citron.

Jag är ledsen men jag KAN inte gilla ovanstående... :cautious:

Mina borrare blev glada över middagen iaf (pumpasoppa med varma mackor). De förtjänade det efter en incident med en yxa och ett besök på lokala sjukvårdsemporiet, aka "akuten" :cautious:

Misärdag från början till slut. Sitter på tåg. Har just ätit ännu en iofs ganska god levainfralla med siciliansk getost. Vill hem och lägga den här förbannade dagen till handlingarna. Ev även dricka VLIN.

Jag läste leverfralla och tyckte VERKLIGEN synd om dig ett tag. :)

Hosta och VÄLDIGT ont i halsen efter dagens käcka föreläsningar. Så trött att jag såg i kors och lyckades köra vilse :crazy::crazy: på väg hem.

Tack och lov väntade maken med en trevlig laxrätt när jag vacklande över tröskeln. Blomkålsmos till och hetta med oliver, soltorkade tomater, chili och feta.

Nu har jag en vecka på mig att bli frisk.

Jag är på konferangs i Deutschland. Ska berätta mer om maten som är värd att tala om vid senare tillfälle men vill gärna berätta att jag åt lunch på polisens kongress ty vi gick fel i det gigantiska komplexet och var hungriga och tog av framdukas mat som vi trodde var till oss och var nöjda tills nån ba... är vi fel nu? Ja, vi var på Ordentlisch Bundeskongress Polizei. Åt snabbt upp och sprang ut. Hyfsade järpar, typ, med potatisgratäng och ris bjöd polizei på!

Jag läste leverfralla och tyckte VERKLIGEN synd om dig ett tag. :)

Hosta och VÄLDIGT ont i halsen efter dagens käcka föreläsningar. Så trött att jag såg i kors och lyckades köra vilse :crazy::crazy: på väg hem.

Tack och lov väntade maken med en trevlig laxrätt när jag vacklande över tröskeln. Blomkålsmos till och hetta med oliver, soltorkade tomater, chili och feta.

Nu har jag en vecka på mig att bli frisk.
Jag åkte vilse med TÅG och hamnade i obygden. Nästa tåg hem skulle gå 05.35. Imorgon. Tänkte på när du nästan dog strax söder om antarktis och tog taxi till civilisationen. Sen pendel hem. Dricker whisky.

Jag är på konferangs i Deutschland. Ska berätta mer om maten som är värd att tala om vid senare tillfälle men vill gärna berätta att jag åt lunch på polisens kongress ty vi gick fel i det gigantiska komplexet och var hungriga och tog av framdukas mat som vi trodde var till oss och var nöjda tills nån ba... är vi fel nu? Ja, vi var på Ordentlisch Bundeskongress Polizei. Åt snabbt upp och sprang ut. Hyfsade järpar, typ, med potatisgratäng och ris bjöd polizei på!

Hoppsan, sno polisens mat hade ju kunnat gå illa! O_o :D

Jag åkte vilse med TÅG och hamnade i obygden. Nästa tåg hem skulle gå 05.35. Imorgon. Tänkte på när du nästan dog strax söder om antarktis och tog taxi till civilisationen. Sen pendel hem. Dricker whisky.

Tåg 🚂 brukar normalt sett åka dit de ska om de bara dyker upp. Men du kanske somnade och åkte förbi tänkt station. Rådigt av dig att ta taxi. (min taxiresa tillbaka till civilationen kostade 9.870:-, hoppas du kom billigare undan)

Idag har skrällig hosta tillstött. :( Så nu ligger jag här och blir bortskämd. Kaffe på sängen hittills. Får se om det här blir bra eller dålig dag.

Tåg 🚂 brukar normalt sett åka dit de ska om de bara dyker upp. Men du kanske somnade och åkte förbi tänkt station. Rådigt av dig att ta taxi. (min taxiresa tillbaka till civilationen kostade 9.870:-, hoppas du kom billigare undan)

Idag har skrällig hosta tillstött. :( Så nu ligger jag här och blir bortskämd. Kaffe på sängen hittills. Får se om det här blir bra eller dålig dag.
Tyvärr KAN det ha varit så att jag somnade. KAN.

Jag hade min elcykel med mig. Övervägde att cykla tillbaka. Men. Ett par mil i kylan. Och utan laddat batteri och alltså utan lyktor.

Övervägde att be min DYRE FADER komma och rädda mig. Men han är 80+ och hans mörkerseende är inte vad det har varit.

Kom på att jag är en vuxen yrkeskvinna! Ringde efter taxi.

Åker och hämtar cykeln imorgon fm.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
29 903
Hemmet Vi ska renovera fallfärdigt kök och tänkte köpa nytt kök från IKEA. Vi har tummarna mitt i handen och hatar husjobb så vi behöver...
2
Svar
37
· Visningar
1 784
Senast: Acto
·
Mat Går det att få vanlig hårdost att hålla sig god mer än ett par dagar? Hur i så fall? Jag tycker att osten är god när jag precis öppnat...
2 3
Svar
45
· Visningar
2 325
Hemmet Jag ska renovera mitt hus nästa år. Mycket är sånt som jag velat göra sen jag och exet flyttade in för en massa år sedan och har således...
2
Svar
20
· Visningar
730
Senast: MiaMia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar