Tittar in i ditt kök. 22.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Min tolkning av fårikål: svartkål stekt i olivolja med lökfrön och salt. Rätt konventionellt kryddade lammköttbullar stekta halvfärdiga ligger nu ovanpå kålen och puttrar klart. Lammköttbullarna gjorde jag extremt mot min vana med ströbröd MEN ströbrödssörjan hällde jag rött vin i! Det såg maximalt äckligt ut, men kan nog bli gott.

Lät mig INFLUERAS och kör nu blomkål i ugnen, som jag först hanterade som @Hyacinth s INFLUENCERpotatis.

För maximal.husmanskänsla strödde jag granatäpple över min fårikåltolkning.

Bifogade filer

• 20181125_212944.webp
    20181125_212944.webp
    319,2 KB · Visningar: 34
Vilken får/lamm-trend det var här i tråden idag :D
Jag har ätit lammkebab idag, kryddad med spiskummin (livets krydda!!), kaffe, kryddpeppar och cayenne. Morotsraita med russin, pistagenötter, kardemumma och spiskummin. Ugnsrostade rotfrukter till (perfekt för alla överblivna rotsaker i kylen!).
Jag har ätit så löjligt mycket pga gott och har hamnat i matkoma :D

Vi följde tydligen Buke-trenden här hemma ikväll. Fick ett infall om att om vi nu lyckas utöka familjen här framöver så borde vi huseligt nog inmundiga våra måltider vid MATbordet och inte mest i TV-soffan (:o:o:o).

Sagt och gjort dukade jag fram de fetaostfyllda lammfärsbiffarna med potatisgratäng, rödvinssås och en ordentlig grönsallad med tomat och oliver med balsamvinäger på MATbordet och helt plötsligt kändes den snabbt inhandlade maten (som mest bara skulle vara billig och gå fort när vi ändå veckohandlade) väldigt lyxig och söndagsmiddagig. Känner för att ge mig själv en stor guldstjärna nu :cool:

Vilken får/lamm-trend det var här i tråden idag :D
Jag har ätit lammkebab idag, kryddad med spiskummin (livets krydda!!), kaffe, kryddpeppar och cayenne. Morotsraita med russin, pistagenötter, kardemumma och spiskummin. Ugnsrostade rotfrukter till (perfekt för alla överblivna rotsaker i kylen!).
Jag har ätit så löjligt mycket pga gott och har hamnat i matkoma :D
Morotsraita? Vad betyder det liksom?

Är du inte frisk ÄN sedan du tappade rösten?

Nej, det ger inte med sig helt och risken för återfall hänger över mig hela tiden. Halsen gör ont, det svider när jag sväljer och rösten är hes. Och ingenting smakar riktigt gott :(

Te och knäckemackor är nivån.

Nej, det ger inte med sig helt och risken för återfall hänger över mig hela tiden. Halsen gör ont, det svider när jag sväljer och rösten är hes. Och ingenting smakar riktigt gott :(

Te och knäckemackor är nivån.

Stackars!
Mitt virus har hängt med tre veckor nu. Skrällhosta, ont i öronen och halsen. Misär, jag tror det är denguefeber:meh:

Jag gjorde helstekt fläskytterfilé igår med lite citrustema. Rostad potatis och tzatsiki till, och lite grönt. Sedan kom jag på att jag inte behövde någon matlåda idag pga planerad lunch med f.d chef och ikväll åker jag på KONFERANGS till utlandet i några dagar så boyfriend fick ta med sig resterna hem till sig.

Nu har jag just avnjutit pocherad flundra med smörsås och potatisstomp och massa vackert grönt. Gott gott.

Stackars!
Mitt virus har hängt med tre veckor nu. Skrällhosta, ont i öronen och halsen. Misär, jag tror det är denguefeber:meh:

Åh, vi har alltså drabbats av DUBBELMISÄR! :(

Jag kände att det bara finns ett sätt att attackera det här sorgliga tillståndet. Så nu har jag köpt cava, färska räkor och några havskräftor. Det måste väl vara det rätta botemedlet för denguefeber??

Jag gjorde helstekt fläskytterfilé igår med lite citrustema. Rostad potatis och tzatsiki till, och lite grönt. Sedan kom jag på att jag inte behövde någon matlåda idag pga planerad lunch med f.d chef och ikväll åker jag på KONFERANGS till utlandet i några dagar så boyfriend fick ta med sig resterna hem till sig.

Nu har jag just avnjutit pocherad flundra med smörsås och potatisstomp och massa vackert grönt. Gott gott.

Citrustema. Bra ord. Det vill jag också ha!

Misär!

Har du funderat på vårdcentralen? Det kanske ÄR denguefeber?

Var ett tag sedan jag vistades i dengueland, så sannolikheten att det är överansträngde stämband känns större. Men det gör det inte misärkänslan mindre.

Dessutom köpte jag bröd för en gångs skull igår. Dret skulle vara rågbröd, men efter provsmakning smakade det mer som SIRAPSLIMPA??? Det är ju också rätt mycket misär.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
32 33 34
Svar
673
· Visningar
29 863
Hemmet Vi ska renovera fallfärdigt kök och tänkte köpa nytt kök från IKEA. Vi har tummarna mitt i handen och hatar husjobb så vi behöver...
2
Svar
37
· Visningar
1 784
Senast: Acto
·
Mat Går det att få vanlig hårdost att hålla sig god mer än ett par dagar? Hur i så fall? Jag tycker att osten är god när jag precis öppnat...
2 3
Svar
45
· Visningar
2 325
Hemmet Jag ska renovera mitt hus nästa år. Mycket är sånt som jag velat göra sen jag och exet flyttade in för en massa år sedan och har således...
2
Svar
20
· Visningar
729
Senast: MiaMia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar