Tittar in i ditt kök. 22.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Blev lite kreativ på Hemköp. Hoppas det står sig till matlagningsdags. I så fall blir det soppa på butternutpumpa med kokos, lime, kanel och ingefära i. Toppad med pumpakärnor och granatäpple. Och så planerar jag min debut som fröknäckebagare. Tänker mig röda linser och lite annat, med spiskummin och flingsalt.

Är sjuk och vill ha mat. Blev besviken när jag insåg att popcornen var slut och det gick inte att äta till lunch.
Lutar som att det blir tomatsoppa att värma, med ostmackor i ugn.

Lite plock med Skagen och heta räkor med sallad i rågskålar till förrätt. Huvudrätt blir oxfilé a la plankstek, dvs pommes duchesse , kryddsmör, bea och baconlindad sparris med en grillad halv tomat. Åsså en liten chokladfondant på jordgubbsspegel o en klick grädde.

Det är planen.

Imorgon en enklare ceasarsallad.

Men guuud så gott!

Är hos FADERN och blir utfodrade. Först en god IPA, sen smördegspizza med gorgonzola, päron, honung, grönkål och valnötter. Efter detta blir det biff stroganoff samt något dyrt rött till. NJUTER. BARNET äter grönkålspizza så det sprutar ur öronen.

Igår hade jag en matupplevelse utöver det vanliga - jag delade en pizza med en kompis och hon fick välja. Så för första (och troligtvis sista) gången i mitt liv har jag ätit Capricciosa med pommes på :D
Tror jag håller mig till mina pizzor med banan, curry, jordnötter och mandariner :angel:

Är hos FADERN och blir utfodrade. Först en god IPA, sen smördegspizza med gorgonzola, päron, honung, grönkål och valnötter. Efter detta blir det biff stroganoff samt något dyrt rött till. NJUTER. BARNET äter grönkålspizza så det sprutar ur öronen.

Fy fan va gott! Gorgonzola är ju guds gåva till oss ostälskare. Och ihop med päron och valnötter :love:

Floydade i dag med. Det långkok på lammbog.
Blev lite inspirerad av vår Pragvistelse där vi åt grisknä.
Fräste en himlans massa vitlöksklyftor med rökt sidfläsk och brässerade bogbitarna i hop med dem.
Slängde sen i lök, morot, rotseller, Rosmarin, lite chili och tomater och lät det puttra ihop lite. Sen i med vin och kalvfond och in i ugnen i 5 timmar på svag värme.

Det blev sååå mört! Bara föll isär. Och mycket smakrikt.
Gjorde potatismossuffléer med det sista från Chévren i. Grönsak fick bli smörstekt haricoverts och kantareller.
Vinet fick jag hjälp på systemet att välja. Det skulle funka till lamm och mustiga grytor vilket jag tyckte det gjorde men maken ville ha ett rundare vin så han fick ta slatten från gårdagen.

Efterrätt blev Irish Coffe.

D8GQzC6.jpg

MctynAs.jpg

Hamburgare på MAX :meh: Barnet hade simtävling mellan kl. 17-19 med samling 15:45, mycket märklig tid sett till mattider, så det blev en nödlösning på hemvägen.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
32 33 34
Svar
671
· Visningar
29 821
Senast: Saigon
·
Hemmet Vi ska renovera fallfärdigt kök och tänkte köpa nytt kök från IKEA. Vi har tummarna mitt i handen och hatar husjobb så vi behöver...
2
Svar
37
· Visningar
1 784
Senast: Acto
·
Mat Går det att få vanlig hårdost att hålla sig god mer än ett par dagar? Hur i så fall? Jag tycker att osten är god när jag precis öppnat...
2 3
Svar
45
· Visningar
2 325
Hemmet Jag ska renovera mitt hus nästa år. Mycket är sånt som jag velat göra sen jag och exet flyttade in för en massa år sedan och har således...
2
Svar
20
· Visningar
729
Senast: MiaMia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar