Åker spårvagn hem med en (död) nyköpt gås i knäet. Hoppas att ingen tror att det är ett spädbarn.
Åh! Jag vill också åka med gås! Vad ska ske med kadavret?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Åker spårvagn hem med en (död) nyköpt gås i knäet. Hoppas att ingen tror att det är ett spädbarn.
Hade tänkt göra torsk med äggsås ikväll men är inte alls sugen på det. Jag vill ha en macka från subway! Och chips.. och choklad..
Gåsatåg?Åh! Jag vill också åka med gås! Vad ska ske med kadavret?
Det ska högtidligen ätas upp på lördag i goda vänners lag.Åh! Jag vill också åka med gås! Vad ska ske med kadavret?
I didGört!
Åh, vi som diskuterade gås-traditionen idag och sa att den observeras nog inte utanför Skånes gränser, om ens där. Vi hade fel alltså? Äts det svartsoppa också?Åker spårvagn hem med en (död) nyköpt gås i knäet. Hoppas att ingen tror att det är ett spädbarn.
Mårten firas i Göteborg, men jag vet inte hur vanligt det är. Jag ansluter mig till den danska traditionen och då förekommer inte svartsoppa.Åh, vi som diskuterade gås-traditionen idag och sa att den observeras nog inte utanför Skånes gränser, om ens där. Vi hade fel alltså? Äts det svartsoppa också?
Vi gjorde en roadtrip till Ö-vik igår... det var knappt att vi överlevde. Särbon är en sur*insert något fult* när han har lågt blodsocker och jag är inte jättetrevlig då heller. Pga hans "planering" blev lunchen rejält förskjuten och ingen av oss hade egentligen ätit frukost...
Och inte svingade förbi här för att gulla med pyttingpirater och få äta god mat?
Jag hade seriöst övervägt fläskklägg med pepparrot i någon sorts gryta, men rotfrukter i någon form till. Men jag förstår om det är för husmanskostigt. Pulled pork?Fick en fläsklägg på 1,6 kilo. Jag äter typ aldrig fläsk. Jag får lite panik, vad ska jag göra? Den enda fläsklägg jag ätit var på Puta Madre i göttebörg, den var suveränt god! Hade dock inmundigat försvarliga mängder Tequila också. Och den var myyyyycket mindre. Tips? Som inte är så husmanskostiga?
Åh! Jag vill också åka med gås!