Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
@Hyacinth
Fläsklägg ska enligt föräldrarnas gamla kinesiska kokbok kokas åtskilliga timmar med ingefära, purjolök, mörk soja, sherry och lite socker, tills vätskan är hopreducerad till klibbig sås och köttet riktigt mört. Peta bort de otäcka grönsakerna innan servering.
Vansinnigt gott och väldigt mäktigt.
Det ska inte vara enligt receptet, men chili brukar ju vara trevligt i lagom doser så jag föreslår att du testar och återkommer med recension.Det lät kul! Tack! En chili eller tre kan ju inte skada?
Jag ska steka kikärtsbiffar med hasselnötter och mandel i, en färdig mix från Risenta som jag fick i något prova på-sammanhang, kanske Kökets Box eller Testagram, för ett bra tag sedan. Stekt potatis till tänkte jag och någon kall sås och färska tomater.
Sedan ska jag göra en aubergine, tomat- och mozzarellagratäng också, till matlådor.
Jag ska fråga
Det blev spetskål med comté, harissarostade lila morötter, bakad purjolök samt några uppstekta vegetariska halvfabrikat, svampbollar, som var oväntat goda. Allt åts med kronärtskockspuré på burk
Jag har undvikit mix sedan jag flyttade hemifrån, tidigt 80-tal. Men jag tittade på de där idag, efter ditt inlägg. Jag ska bannemej testa dem!Kan uppdatera med att den där Risenta-mixen var supergod! Så himla enkelt, tillsätt bara 2,75 dl hett vatten, forma biffar (eller varför inte bullar) och stek i olja. Så himla gott och mättande. Kollade vad ett paket kostar nu och det ligger runt 40:-, men med tillbehör blev det tre måltider till mig så det är inte så farligt ändå för ett halvfabrikat som är både veganskt och helt ekologiskt (utom havssaltet ).
GIV MIG STYRKA. Började dagen med den satans fläskläggen, och aldrig mer!!! Äckligaste jag gjort, det var ju typ hud och äckel. Skalade av den med kniv för att överleva och öste på med vitlök, chili, ingefära, soya, rödvin och purjo. Blängt på det ibland.