Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vinfontän! Berätta mer!
Fabulöst!Det var som flera skålar i olika storlekar i en pyramid, och så rann det rödvin i strilar mellan skålarna och i en sådan kunde man stoppa in sitt vinglas
Det lät ju himla gott, det måste jag testa!
Kan väl nästan kvala in som nyttigt, eller?
Själv måste jag nämna min EXTREMT lyckade hummus med halvtorkade tomater ännu en gång. Alltså SÅÅÅ himla god den blev!!! ÄNNU godare idag.
Hjälp! Vad ska jag göra med all min avokado? Jag trodde inte att det var möjligt att ha för mycket av denna vara, men matbutiken vi beställde från tabbade sig och gav oss dubbelt så mycket som vi bett om. De är helt mogna redan, så det känns som att det är lite bråttom att göra något med dem...
Avokadomackor och guacamole har vi redan ätit så att det sprutar ur öronen. Jag tänkte använda en i min smoothie imorgon, men då kvarstår fortfarande 5 stycken. Tänker att man kunde göra nån god pasta? Kanske med lax? Nån som har tips? Jag kan ju googla alltså, men det är roligare att fråga här!
Ja, frysa dem kan man ju göra! Det hade jag inte en tanke på, jag som annars är en frysmästarinna av stora mått! Tack!Det går ju att frysa avocado i värsta fall @Mineur så kan ni ha det som reserv när ni gör guacamole
Själv är jag väldigt inne på att testa pankopanerad och friterad avocado i tacos, det verkar spännande!
Sen går det ju att göra efterrätt med avocado, finns massor om en kikar på veganrecept
@Anna får dock fortfarande gärna dela med sig av brownies-receptet, så kan jag göra ett gäng sådana också. Låter spännande!
Åh, saker som bara händer i GöteborgÅker spårvagn hem med en (död) nyköpt gås i knäet. Hoppas att ingen tror att det är ett spädbarn.