Tallriken! Jag har några sådana i min mycket udda servis på landet!
Älskar dom har assietter och djuptallrikar med! Började samla för 12 år sen innan jag flyttade hemifrån
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tallriken! Jag har några sådana i min mycket udda servis på landet!
Så gott det lät!Sötpotatispommes med chiliaioli, rostat bröd med tomat, fetaost och örter och rostad blomkål med hasselnötströssel och balsamvinäger.
Fredagslunch på lokal: sydfransk fisksoppa med rouille och krutonger
Det är det ICKE!Det här är Spoonery
Jag skulle tycka att det kändes tryggare att fritera i ett utekök. Om det inte var för torrt gräs runt om. Det får stå på önskelistan efter växthuset. Och en rök. Och en murad pizzaugn. Och...
Det låter som en dröm om en fredag. Fick du ledigt från lunch då?Fredagslunch på lokal: sydfransk fisksoppa med rouille och krutonger och ett halvt glas vitt som jag inte minns vad det var för något(dyrt, franskt och inte så bra) och igår kväll musselsoppa och äppelpaj hos min dyra moder. Bubbel före och Chardonnay till maten.
Inte för att det ger utrymme att baka och laga, men jag tycker att edamamebönor är bra. Man får pyssla och knapra läääänge, och då har man ändå bara ätit bönor.Jag har varit ute på jobbresa hela veckan och det är iofs trevligt, men hotellfrukostar och middag ute på lokal straffar sig. Så nu måste jag skärpa till mig rejält. Igen. Men det är så TRIST!!!
Bara jag tänker ordet bantning så blir jag så jäkla sugen på att baka och laga mat. Så har ni något supertips på god, rolig smalmat så mottages de tacksamt.
Idag ger jag mig nog ut i trädgårdslandet och gräver upp morötter, jordärtskockor och någon palsternacka + purjo. En grönsakssoppa går ju alltid ner. Potatis och lök har jag redan skördat så det har jag inne.
Inte för att det ger utrymme att baka och laga, men jag tycker att edamamebönor är bra. Man får pyssla och knapra läääänge, och då har man ändå bara ätit bönor.
Inte för att det ger utrymme att baka och laga, men jag tycker att edamamebönor är bra. Man får pyssla och knapra läääänge, och då har man ändå bara ätit bönor.
CHOCKAD!Det är det ICKE!
Nej, inte matfixlusten. Men man får åtminstone äta länge.Ja, jo, men alltså ... jag tror inte att det dövar matfixlusten. Möjligen den värsta hungern.