Tittar in i ditt kök, del 20

Status
Stängd för vidare inlägg.
Enastående. Första torsdagen i juli. Jag visste det egentligen.

En på lunchmenyn med laxsashimi och ris och sojabönor. Se bild ovan.

Kaffet var ODRICKBART.
Ja du borde veta bättre! Nu är ju dessutom värsta marknadsdagen :o

Trist med kaffet! :down:
Och har du testat deras vegetariska bowl? Den har bäst kombination av smaker tycker jag!
 
Post-bad-mackor 😍

4F7A5682-A744-4C18-BB46-C1B22F1F0896.jpeg
 
Solen har varit här. Jämte 31 grader. Ingen människa kan leva drägligt utomhus i de förhållandena. Möjligen om en kunde ligga i en solstol i skuggan och äta vattenmelon. INTE om en måste storstäda ett helt hus + trädgård inför uthyrning. Städning med en tvååring är lika effektivt som att städa i en tsunami. Följaktligen har jag ätit fil, jordgubbar och en skorpa med brynt smör samt nudelsallad från igår. Samt prosecco. Allt blev lite bättre efter proseccon.
 
Här var lite molnigt och svalt i morse. Jag blev helt förvirrad!
Jag var helt överlycklig, framförallt när jag även såg agg det verkar kunna bli regn på tisdag :love:

Har förutom att vara lycklig även lagat mat, supergoda biffar gjorda på vita bönor och riven rotselleri piffade med salladslök och chili. Ugnsrostad sötpotatis, sallad i form av gröna blad och srirachamajonäs-sås som tillbehör.
 
Jag insåg just att jag glömt dricka eftermiddagskaffe idag, hu! Nu är det försent. Jag skyller på att ingenting var sig likt idag och att frånvaron av sol och värme förvandlat mig till en sengångare, deppig och oförmögen att komma mig för något av allt det jag borde ha gjort. Istället har jag legat på soffan stora delar av eftermiddagen (det händer aldrig!) och ätit stenhårda nektariner och nu på kvällen har jag tryckt i mig alldeles för mycket godis. Mitt ICA har de där små papperspåsarna med färgglada cirklar, de där klassiska, men även om de är små kan god vilja fylla dem med alldeles för mycket snask. Middagen uteblev.
 
Det är fortfarande lite oklart vad jag egentligen äter. I måndags åt jag iaf svensk pizza på kvällen. Med bea :D Och igår hade vi slåtterdag i hembygdsföreningen och då blir det alltid fisksoppelunch. Köpte med mig ett par burkar hem också, så jag fick lite soppa idag också. Igår kväll råkade jag bli bjuden på lite öl och jäger (som jag inte trodde att jag tyckte om) hos före detta stallägarna efter att vi hade tömkört lite hästar. Blev en smula berusad och min syster fick komma och hämta mig. Tog en lagom promenad tillbaks för att hämta min bil i förmiddags. Nu har jag precis ätit sesamknäcke med keso. I sängen.

Grejen är att jag har kylen och frysen full av olika käcka saker jag skulle kunna göra väldigt god mat av (i stället för att bli tvungen att slänga det). Det bara blir inte av. Det är ju så jävla varmt hela tiden!
 
Vi är åter samlade hela klanen! Detta firades med psykbryt och känslostormar, delar av familjen somnade utan middag och gjorde ett kort men intensivt mellanspel 20-21.30, andra åt greek style naturell yoghurt med havrekuddar och lingon, en utsjasad partner åt carbonara och undertecknad ville bara ha rosé och choklad. Tingens ordning, knoppar som brister och satans knottbett.
 
En aning däven med förkylning/bihåleinflammation har jag ändå haft en väldigt trevlig matdag.

Frukosten/lunchen var väl sådär - Keldas potatis&purjolökssoppa pga känner sällan smak när jag har bihåleinflammation.

Insåg dock att jag visst kände smak och slog till med en lunch nummer 2 i form av dumplings från frysen, både veganska Ica-dumplings, och hemmagjorda med bl.a fläskfärs. Edamamebönor till.

Middagen blev laxpasta med massa citron och färsk pasta, och sen en rabarber/jordgubbspaj med brynt smör-Bregotten i smeten. Mycket bra! Vaniljglass till.
Plus väldigt gott Nya Zeeländskt Riesling.

Tydligt att jag börjar bli frisk igen - vill äta massa gött!
 
Vi är åter samlade hela klanen! Detta firades med psykbryt och känslostormar, delar av familjen somnade utan middag och gjorde ett kort men intensivt mellanspel 20-21.30, andra åt greek style naturell yoghurt med havrekuddar och lingon, en utsjasad partner åt carbonara och undertecknad ville bara ha rosé och choklad. Tingens ordning, knoppar som brister och satans knottbett.
Helt orelaterat kommer jag att tänka på en dag för några år sedan då partner plötsligt började prata om hur mysigt det numera var. Det var ett par veckor efter det att minstingen äntligen flyttat.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
24 25 26
Svar
514
· Visningar
24 122
  • Låst
Kropp & Själ Dagens middag: Surdegsbaguette, rökta räkor och kalixlöjrom :d👌 Edit: Jag tror jag fick numreringen rätt, annars får en moderator ändra :)
Svar
1
· Visningar
347
Senast: Mineur
·
Övr. Hund Hejsan hej! Nu börjar jag bli trött och orolig på alla lösa hundar som helt plötsligt finns här. Jag är en sådan person som absolut...
Svar
4
· Visningar
1 016
Senast: Gnist
·
Övr. Hund Hemma igen, utan Focus.. torsdag, april 20, 2006 Pjuh! Imorse hade Focus fortfarande feber. 39.6 och var allmänt slö och hängig. Vi...
Svar
17
· Visningar
1 506
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp