Tittar in i ditt kök, del 20

Status
Stängd för vidare inlägg.
Biffar på vegfärs, med mycket basilika i. Rabarbercurry, enär jag kan odla rabarber. Sallad på dagens skörd, särskilt squash. Rött vin.

Till lunch gjorde jag nån sorts pannkakor med rabarber, mango och ingefära i.

Planerar vad jag ska laga av rabarber och squash imorgon.
 
Även jag har ätit vegetariska dumplings från frysdisken på ICA. Glamoröst tillagat i micron i stallet medan jag passade kolikhäst igår, resterna blev lunch idag.

I frysdisken hittade jag även MSC-märkt tonfisk. Den geggade jag in i sriracha och sesamolja och slängde på grillen till middag. Kokosris, grillad mango, sriracha och en sallad på gurka, koriander, lime, fisksås, lite socker, mangold och avokado till.
Nu funderar jag på om jag vill ha sandkaka med flädersaft eller choklad till kvällsfika. Förmodligen båda.
 
Ljuvligt med lite eftermiddagschampagne @Koltrast :love:

Jag åt baguette med gruyère, tomat och vacker sallad i till lunch. Efter fotbollsmatchen köpte vi med falafel (alla grönsaker blandad sås) och cyklade till havet för segerdopp! Avslutade med italiensk glass (jag tog pistage och blodapelsin).
 
Även jag har ätit vegetariska dumplings från frysdisken på ICA. Glamoröst tillagat i micron i stallet medan jag passade kolikhäst igår, resterna blev lunch idag.

I frysdisken hittade jag även MSC-märkt tonfisk. Den geggade jag in i sriracha och sesamolja och slängde på grillen till middag. Kokosris, grillad mango, sriracha och en sallad på gurka, koriander, lime, fisksås, lite socker, mangold och avokado till.
Nu funderar jag på om jag vill ha sandkaka med flädersaft eller choklad till kvällsfika. Förmodligen båda.

Åh, vad det låter smaskigt!
 
Förmiddagskaffe och tillhörande rustikt Matsmältningskex. Vi har varit uppe sen 06 eftersom SKORK vaknade då och ville ha silversandaler och västerbottenost. När lär sig barn att uppskatta sovmorgon?
 
Igår åt jag vegansk fish and chips på pub. Mängder av vinäger på pommen och brown sauce till för den riktigt brittiska känslan. Amber IPA från Oppigård till som passade sisådär. Som efterrätt drack jag en magiskt god suröl från Cascade Brewing.

Gick sedan vidare för sunköl på sunkpub, en sån där pub där man kan få se hundar sitta på barstolar. :laugh:
 
Igår åt jag vegansk fish and chips på pub. Mängder av vinäger på pommen och brown sauce till för den riktigt brittiska känslan. Amber IPA från Oppigård till som passade sisådär. Som efterrätt drack jag en magiskt god suröl från Cascade Brewing.

Gick sedan vidare för sunköl på sunkpub, en sån där pub där man kan få se hundar sitta på barstolar. :laugh:

Åh, var hittade du vegansk Fish and chips?
 
Förmiddagskaffe och tillhörande rustikt Matsmältningskex. Vi har varit uppe sen 06 eftersom SKORK vaknade då och ville ha silversandaler och västerbottenost. När lär sig barn att uppskatta sovmorgon?
Min unge föddes morgontrött. Jag tror inte att hen har vaknat klockan 06 en enda gång i sitt liv hittills.
 
Måste man ändå äta, så kan man lika gärna äta gott :idea:

36639124_2280826155268171_5880752887646126080_n.jpg


Hemgjord potatissallad på nyplockad potatis, melonsallad och fläskfilé :d
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
24 25 26
Svar
514
· Visningar
24 123
  • Låst
Kropp & Själ Dagens middag: Surdegsbaguette, rökta räkor och kalixlöjrom :d👌 Edit: Jag tror jag fick numreringen rätt, annars får en moderator ändra :)
Svar
1
· Visningar
347
Senast: Mineur
·
Övr. Hund Hejsan hej! Nu börjar jag bli trött och orolig på alla lösa hundar som helt plötsligt finns här. Jag är en sådan person som absolut...
Svar
4
· Visningar
1 016
Senast: Gnist
·
Övr. Hund Hemma igen, utan Focus.. torsdag, april 20, 2006 Pjuh! Imorse hade Focus fortfarande feber. 39.6 och var allmänt slö och hängig. Vi...
Svar
17
· Visningar
1 506
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp