Tittar in i ditt kök, del 20

Status
Stängd för vidare inlägg.
Igår åt jag halloumirulle till lunch. Den var banne mig den bästa jag ätit! Den innehöll utöver halloumi stekt aubergine, stekt blomkål, mynta, stark smakrik tomatbaserad sås (de gör sin egen sås), inlagd gurka, hoummus, tomater och salladsblad. Medan vi väntade på maten fick vi nyfriterade falaflar att knapra på. Detta på ett vanligt falafelhak vid lunchtid en måndag. Och till det löjliga priset 40 kr var.

Vilket hak var detta? :D
 
Ännu en som ansluter sig till #teamfruktimat här. Jag älskade för övrigt frukt-och-currypizza när jag var liten, men har inte ätit det sen jag var typ 12.

Sen när det gäller burkmat måste jag lägga en stor :love: på konserverade ärter. Oumbärligt till lutfisken! Och är det förresten någon som vet varför hela burkchampinjoner är jättegoda, medan skivade smakar äckelpäckel?
 

Bifogade filer

  • 845D0274-1D75-459D-8B02-27DF057D1B5A.jpeg
    845D0274-1D75-459D-8B02-27DF057D1B5A.jpeg
    252 KB · Visningar: 17
Kan man leva på vattenmelon?

Råka köpa lite mycket och laga mat lusten är som bortblåst..

Hunden min gillar också vattenmelon ;D Borde ju räcka? ett tag i alla fall

Matlusten kom inte direkt tillbaks efter att ha läst om kaviar på kanelbulle, curry och banan på pizzor.

Där drar jag gränsen
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
24 25 26
Svar
514
· Visningar
24 130
  • Låst
Kropp & Själ Dagens middag: Surdegsbaguette, rökta räkor och kalixlöjrom :d👌 Edit: Jag tror jag fick numreringen rätt, annars får en moderator ändra :)
Svar
1
· Visningar
347
Senast: Mineur
·
Övr. Hund Hejsan hej! Nu börjar jag bli trött och orolig på alla lösa hundar som helt plötsligt finns här. Jag är en sådan person som absolut...
Svar
4
· Visningar
1 016
Senast: Gnist
·
Övr. Hund Hemma igen, utan Focus.. torsdag, april 20, 2006 Pjuh! Imorse hade Focus fortfarande feber. 39.6 och var allmänt slö och hängig. Vi...
Svar
17
· Visningar
1 506
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp