Tidiga grav.tecken

Tänker du vecka 3-4, för graviditeter börjar vid förra mensens första dag dvs i vecka 1-2 sker oftast ägglossning :)

Vid alla mina graviditeter så har kraftigt illamående kommit, ibland kräkningar redan veckan innan mens och ibland runt mens-veckan. Sist nu hade jag tur, jag började inte kräkas förrän vecka 5 :up: :D

Tänker du vecka 3-4, för graviditeter börjar vid förra mensens första dag dvs i vecka 1-2 sker oftast ägglossning :)

Vid alla mina graviditeter så har kraftigt illamående kommit, ibland kräkningar redan veckan innan mens och ibland runt mens-veckan. Sist nu hade jag tur, jag började inte kräkas förrän vecka 5 :up: :D

Ja såklart ;) är så ny i detta då känns mest naturligt att säga v 1-2 efter äl :p men vet ju att det räknas från sista mensens första dag ;)

Mitt första tecken strax efter äl (ca 4 dagar efter äl Max) fick jag ont i ligamenenten där nere. Samt krypningar i benen.

Många menar ju på att man inte märker av det så tidigt, men antar att det är väldigt olika för alls människor, precis som med det mesta i en graviditet! Men när man googlar tidiga symptom är det oftast lite senare symptom som kommer upp tycker jag! Har ju förstått att man kan känna väldigt tidigt!

Jag började kräkas någon dag innan bim och innan jag ens plussat, trodde jag var magsjuk. Tji fick jag när plusset kom. Fortsatte kräkas hela graviditeten.
Hade en konstig känsla i kroppen tidigt,

Alla mina fyra graviditeter så har jag fått järnsmak i munnen så allt har smakat surt ett par dagar innan jag plussat. Annars är det nog lite molvärk och sånt men det har kommit lite senare tillsammans med illamåendet

Ett par dagar innan jag plussade var jag obeskrivligt trött. Hade även inga känningar att mens var på g så på BIM + 1 testade jag och det var som jag trodde :)

Jag kände att mina bröst kändes konstiga, annorlunda. Klev ur duschen och torkade mig med en frottehandduk och frotten kändes väldigt hårt och ond liksom mot bröstvårtorna. Samt att de kändes "ivägen", haha.

Jag har extremt många graviditetstecken varenda jäkla månad. Metallsmak i munnen, morgonillamående, ömma bröst, trött osv osv. När jag väl ÄR gravid däremot så har jag inte mått något speciellt alls... (3 barn).

Allt luktade illa/konstigt några dagar innan bim. Svagt illamående också men framförallt lukten som fick mig misstänksam. Och en säker känsla av att vara gravid.

Jag kände nog inget speciellt. Först efteråt kom jag att tänka på att jag haft myrkrypningar i benen. Inget annat. Lite hugg i livmodertrakten. Inget som jag inte har i vanliga fall.

Jag har sluppit pms, som jag i vanliga fall har veckan innan mens. Annars inget. Vid BIM så har jag haft som molvärk i livmodern.

Första graviditeten= extremt konstiga bröst. Jag sa till min man innan vi visste om graviditeten eller ens tänkt en tanke på graviditet att det kändes som växtvärk i brösten. Svullna och skum känsla. Plussade en vecka (i vecka 4+ någon dag) senare när jag fattade att mensen var sen å tog ett test ifall att.

Andra graviditeten= plussade på BIM. Var bara en känsla som gjorde att jag köpte ett test den dagen. Saknade ju inte ens mensen då.

Tredje graviditeten= Visste inte att jag var gravid förens i vecka 7. Jag tog ett test på en toa inne i stan efter jobbet en dag för att jag mått illa ett tag och var extremt seg och trött och skulle bara ta ett test som givetvis skulle visa negativt och sen skulle jag gå och boka en tid på min vårdcentral så dom fick utreda varför jag mådde så konstigt. Blev ändrade planer ;)
Satte mig i en galleria med en latte och försökte få in det i huvudet i drygt en timma istället för att gå till vårdcentralen :p

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
4 180
Senast: Tantan
·
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
28
· Visningar
1 808
Gravid - 1år Vår son är 8 månader nu och sedan en tid tillbaka har vi börjat försöka introducera riktig, vanlig mat till honom. Med dottern körde vi...
Svar
9
· Visningar
489
Senast: gulakatten
·
Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
1
· Visningar
657
Senast: Bufera
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka