The Wee Free Men (Ulvlek)

Röstlista DL1

19.34 fio röstar på Killaloe
19.52 Karamelldrottningen röstar på bollen__
20.42 Hedinn röstar på qitis

21.04 cirkus röstar på Snurrfian
21.14 LenaH röstar på Artline
21.16 bollen__ röstar på cirkus
21.16 Idahoe röstar på karamelldrottningen
21.17 Artline röstar på Cirkus
21.17 Mirtai röstar på Idahoe
21.22 cirkus ändrar röst till Artline
21.23 bollen__ ändrar röst till karamelldrottningen
21.24 qitis röstar på Idahoe
21.26 Killaloe röstar på LenaH
21.29 Snurrfian röstar på Fio

karamelldrottningen siare
bollen__ trollpacka

Röstlista DL2 kl 21.30

14.53 Hedinn röstar på Mirtai
15.39 Fio röstar på Hedinn
21.05 Idahoe röstar på fio
21.07 Killaloe röstar alltså på Snurrfian
21.13 Mirtai röstar på hedinn
Artline röstar på Snurrfian

Snurrfian röstar på Idahoe
LenaH röstar på Snurrfian

LenaH ändrar röst till Artline
qitis röstar på cirkus
Snurrfian ändrar sin röst till Artline
cirkus röstar på qitis

hedinn bybo
Killaloe bybo

Det finns två som jag av ren uteslutningsmetodik känner att jag inte vill rösta på just nu .
Av dessa två ska minst en vara god ( som sagt av ren uteslutningsförmåga i vad lyncherna givit för resultat har jag kommit fram till detta och tror inte jag har fel i det) och kanske är de goda båda två
Så därför väljer jag att inte lägga min röst på någon av dem idag
De två jag pratar om är @fio och @Idahoe.
Risken finns att en av dem är ond såklart. Båda kan inte vara onda såsom jag tänker och räknat efter
Fio skulle jag kunna hålla med om skulle kunna vara god men vad talar för att Idahoe skulle vara god? Jag känner mig otroligt trög eller på väg att bli uppkörd.

Fio skulle jag kunna hålla med om skulle kunna vara god men vad talar för att Idahoe skulle vara god? Jag känner mig otroligt trög eller på väg att bli uppkörd.
Enbart uteslutning från hur lynchernas utfall blev. Som sagt EN av dem måste vara god. Jag vet inte vilken dock.
Båda KAN vara goda. Eller den andra ond. Båda KAN inte vara onda.

Enbart uteslutning från hur lynchernas utfall blev. Som sagt EN av dem måste vara god. Jag vet inte vilken dock.

Hur vet du det? Har det aldrig hänt att en ulv röstat på en annan ulv/god ? Förstår inte ens hur det skulle gå att räkna ut 🤔
Inte för att jag säger att vi båda är onda 😂

Hur vet du det? Har det aldrig hänt att en ulv röstat på en annan ulv/god ? Förstår inte ens hur det skulle gå att räkna ut 🤔
Inte för att jag säger att vi båda är onda 😂
jag skulle vilja svara utförligt men vet inte om det är lämpligt? För det ger ju ulvarna ledtrådar också?
men kan absolut redovisa hur jag räknade ut det - det går att utläsa från lyncherna helt enkelt

jag skulle vilja svara utförligt men vet inte om det är lämpligt? För det ger ju ulvarna ledtrådar också?
men kan absolut redovisa hur jag räknade ut det - det går att utläsa från lyncherna helt enkelt
Å ena sidan skulle jag vilja ha en en övertydlig förklaring och å andra sidan håller jag med om att det skulle kunna vara till fördel för ulvarna. 🙄

Jag tycker detta är jättesvårt. Känns fortfarande som det fokuseras mer på goda än onda. Jag är inte bättre jag men det är ju några få som inte skriver så mkt men är man ulv för det tro 🤔

Några känns ulliga pga dom betett sig likadant tidigare som ulvar framförallt @Artline men jag är inte tillräckligt säker för att hoppa på det tåget iom att hon redan har en röst. Jag har tid att vänta tills hon kommer in och skriver något.
@Mirtai väntar jag oxå lite på och så @LenaH oxå men hon skulle ju komma in och skriva lite senare.

Jag tycker detta är jättesvårt. Känns fortfarande som det fokuseras mer på goda än onda. Jag är inte bättre jag men det är ju några få som inte skriver så mkt men är man ulv för det tro 🤔

Några känns ulliga pga dom betett sig likadant tidigare som ulvar framförallt @Artline men jag är inte tillräckligt säker för att hoppa på det tåget iom att hon redan har en röst. Jag har tid att vänta tills hon kommer in och skriver något.
@Mirtai väntar jag oxå lite på och så @LenaH oxå men hon skulle ju komma in och skriva lite senare.

grejen är ju så här långt in i leken att goda behöver hitta de goda om man inte helt säkert vet vilka som är ulvar- vilket är djäkligt svårt med siaren ute i första lynch helt enkelt.

Ja håller med om Artline och du nämner också de två andra jag är fundersam över . Någon av dessa tre kan möjligen vara en lat god - eller god med tidsbrist men känns för mig mest som onda som försöker glida under radarn helt enkelt .
Kan givetvis ha fel - därav min efterlysning av deras åsikter om leken och deltagarna- för jag saknar det från dem

Du kan pma 🤣🤣🤣

Jag fattar verkligen inte , du behöver inte redovisa om du känner dig tveksam men hur ska det hjälpa ulvarna? Dom vet väl förhoppningsvis själva vem som sitter i lyan och inte 🤔

Ida röstar på karamelldrottningen och mig
Jag röstar på killa och hedinn

Visst jag har ju inte någon imponerande statistik direkt men jag är tveksam till att man kan utläsa något ur den ?

Jag måste läsa igenom ordentligt innan jag kan göra nån vettig analys för nu är det bara känslan jag går på.
Jag hade inte ens koll på att jag hade röstat på @Artline i båda röstningarna :o men i efterhand så tycker jag hon är skum för det typiskt ulviga med Artie är att hon blir rätt tillbakadragen som ulv och ger upp lite och där tycker jag att @Idahoe s röst på Artline idag hamnar - fint alibitänk kanske för Ida är också lite skum!
Skum så tillvida att det inte riktigt finns nån linje i teorierna (ska jag säga som inte haft så många men... ;)) och lite spretig.

Äsch. Jag ska försöka hitta nåt mer konkret också.

Du kan pma 🤣🤣🤣

Jag fattar verkligen inte , du behöver inte redovisa om du känner dig tveksam men hur ska det hjälpa ulvarna? Dom vet väl förhoppningsvis själva vem som sitter i lyan och inte 🤔

Ida röstar på karamelldrottningen och mig
Jag röstar på killa och hedinn

Visst jag har ju inte någon imponerande statistik direkt men jag är tveksam till att man kan utläsa något ur den ?
lyan vet ju defintivt säkert vilka som sitter i lyan och vilka som är goda efter de käkade bollen__
Känns ju mest onödigt att ge dem vetskap om vilka som kan ha vilken god roll helt enkelt
nope inget pm - men LOVAR att redovisa efteråt så det blir uppenbart hur jag räknade ut det:)

lyan vet ju defintivt säkert vilka som sitter i lyan och vilka som är goda efter de käkade bollen__
Känns ju mest onödigt att ge dem vetskap om vilka som kan ha vilken god roll helt enkelt
nope inget pm - men LOVAR att redovisa efteråt så det blir uppenbart hur jag räknade ut det:)

Ja tack !

Ligger lågt och ligger lågt......vet jag inte riktigt om jag kan hålla med om faktiskt. Tycker jag skrivit ett och annat leken igenom när jag väl varit inne?

Som sagt pusslar och funderar själv och känner mig lite villrådig överlag

Det finns två som jag av ren uteslutningsmetodik känner att jag inte vill rösta på just nu .
Av dessa två ska minst en vara god ( som sagt av ren uteslutningsförmåga i vad lyncherna givit för resultat har jag kommit fram till detta och tror inte jag har fel i det) och kanske är de goda båda två
Så därför väljer jag att inte lägga min röst på någon av dem idag
De två jag pratar om är @fio och @Idahoe.
Risken finns att en av dem är ond såklart. Båda kan inte vara onda såsom jag tänker och räknat efter

Jag är mest fundersam över de tre jag taggade i mitt inlägg tidigare idag och efterlyste mer spelfunderingar ifrån- dvs MIrtai, LenaH och Artline
De som återstår alltså cirkus och snurrfian vilka jag skulle vilja ha in på goda sidan men reserverar mig för att jag är lurad antingen av båda eller en av dem.....

Där har ni mina funderingar så långt jag hunnit

Jag har inte kollat än om din teoei stämmer. Men gör de det så känns du inte ond.

Ett snabbt inlägg ifrån mobilen. återkommer senare vid datorn.

Jag tänker så här att jag lägger min röst nu så är den lagd.
Är öppen för att ändra den om något mer framkommer

Jag tycker att @Mirtai ligger lågt, och inte lågt så som hon gör när hon har en viktig god roll
Hon har röstat med korta motiveringar utan att gräva ordentligt - eller iaf gräva något
Hon gjorde bort sig med bollen__s röständring fån cirkus - vilket @Hedinn påpekade i detta inlägget
Cirkus hade ju två röster när cirkus ändrade, varför skulle det vara bättre för bollen att ge två röster till KD istället för cirkus, för att rädda Artline? Det gör ju ingen skillnad i det syftet?
Vad det lämnar cirkus det är mer svårbedömt men oavsett slarvigt såsom ulvar kan göra - för att de "vet" vilka som är på vilken sida

därför

qitis röstar på Mirtai

Jag tänker så här att jag lägger min röst nu så är den lagd.
Är öppen för att ändra den om något mer framkommer

Jag tycker att @Mirtai ligger lågt, och inte lågt så som hon gör när hon har en viktig god roll
Hon har röstat med korta motiveringar utan att gräva ordentligt - eller iaf gräva något
Hon gjorde bort sig med bollen__s röständring fån cirkus - vilket @Hedinn påpekade i detta inlägget

Vad det lämnar cirkus det är mer svårbedömt men oavsett slarvigt såsom ulvar kan göra - för att de "vet" vilka som är på vilken sida

därför

qitis röstar på Mirtai
:arghh: Gör inte så här! å ena sidan så känns du god och lyfter fram intressanta teorier, så röstar du åt ett helt annat håll så att jag fundera på om du bara försöker sprida misstankar åt alla håll och hoppas att någon ska följa dem. Jag får liksom en känsla av att jag bara får läsa hälften av dina tankar, om du lyfter resten med LL eller i lyan vet jag inte. :cautious: Jag blir bara mer och mer förvirrad ärligt talat. :(

:arghh: Gör inte så här! å ena sidan så känns du god och lyfter fram intressanta teorier, så röstar du åt ett helt annat håll så att jag fundera på om du bara försöker sprida misstankar åt alla håll och hoppas att någon ska följa dem. Jag får liksom en känsla av att jag bara får läsa hälften av dina tankar, om du lyfter resten med LL eller i lyan vet jag inte. :cautious: Jag blir bara mer och mer förvirrad ärligt talat. :(

Sorry. :heart Jag kan absolut ändra rösten- men vill ju också rösta på något jag själv känner att jag kan resonera fram och påvisa.

Sorry. :heart Jag kan absolut ändra rösten- men vill ju också rösta på något jag själv känner att jag kan resonera fram och påvisa.
Jag tror inte att jag blir säkrare på dig om du börjar ändra rösten heller. ;) Jag får fundera vidare och se vad jag hittar på egen hand.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 639
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 724
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 446
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar