The Wee Free Men (Ulvlek)

Jag börjar nästan tro att @LenaH har rätt i att @Artline skulle kunna vara ond, hennes röst på mig kändes lite för lätt. Men jag måste kika mer på Artline i morgon. Jag funderar också lite på @qitis och @cirkus sena röster på varandra, det kan vara att de har fastnat i varandra men det skulle även kunna vara ett spel för galleriet, visserligen diskutera men inte ge sig in i några drev och därmed hålla sig flytande. Men jag är för kvällstrött för det här. Jag borde försöka sova, KM i morgon och funktionär på söndag! Skönt med helger så man får vila ut eller nått. :cautious:

Jag fick röstningspanik. Länge ville jag rösta på dig men sen ramlade det in röster på dig som fick mig nervös för teorierna var inte såna att jag kände att misstankarna jag hade stärktes. Sen när du röstade på Artline istf Hedinn och Hedinn visade sig vara god (å du dessutom inte röstade på henne för du trodde på henne som ängel) så känner jag mig glad åt att jag inte röstade på dig för jag tycker det talar till din fördel väldigt mycket.

Jag tycker att qs teori om mig är dålig inte bara för att jag vet min roll utan för att jag verkligen aldrig hade käkat bollen__ i det läget om jag var i lyan. Hon borde känna mig bättre än så - därav min röst på henne.
Artline känns också hal som hålller låg profil och hade varit en möjlig kandidat men ack så trist teori. Jag hade Idahoe som en runner-up lite inte minst för hennes röst på karamel igår och sen för hennes så enkelspåriga röst idag (öven om försvarstalet för Hedinn visade sig vara försvar av en god). Mirtai har inte heller de starkaste aktierna efter sin röst på Hedinn, jag tänker lite att OM nu lyan också trodde (precis som Snurris) att hedinn var ängel så hade de nog gärna försökt få lynchen ditåt. fios röst på Hedinn känns faktiskt rimligare - det var mest de två som hade dividerat vid den tidpunkten. Killaloe har gått lite under radarn av nån anledning. LenaH har konstigt nog också flutit under radarn än så länge

On the other hand - om Snurris lagt en tredje röst på Hedinn och hon är ulv hade hon ju verkligen röjt sig.

Ja detta kastade om lite i tankarna måste jag säga. @Snurrfian har jag iof inte haft några misstankar om.
@Idahoe försvar av Hedinn ger jag inte mkt för iof. Finns inte en chans i helvetet att idahoe visste om att Hedinn var god om hon själv inte sitter i lyan. Iom att hon försvarade Hedinn i vår kontrovers om ängeln så blir jag sjukt misstänksam mot idahoe.

Har inte så himla mkt mer att komma med just nu

Angående Q och cirkus är det ju så himla svårt. Dom är luttrade och skickliga båda två och båda två gör inte som ulvar brukar göra.
Antingen är båda i lyan
Eller så är ingen i lyan
Eller så är en av dom i lyan.

@cirkus känns vettig i sina resonemang måste jag medge. Det har känts så sen lekstarten. Sen om det är ett spel för galleriet vet jag inte än.

I morgon har jag iallafall massvis med tid om jag överlever så långt 🤓

Är gärna med i en lek med Liftarens guide-tema :D
@Idahoe försvar av Hedinn ger jag inte mkt för iof. Finns inte en chans i helvetet att idahoe visste om att Hedinn var god om hon själv inte sitter i lyan. Iom att hon försvarade Hedinn i vår kontrovers om ängeln så blir jag sjukt misstänksam mot idahoe.
Jag visste inte att Hedinn var god, däremot tyckte jag att hon i stort framförde vettiga tankar. Däremot misstänkte jag dig för att jag tyckte du svarade på de vettiga tankarna på ett märkligt sätt, som verkade som att du ville försöka sprida misstankar omkring dig.
Som jag skrev, jag har inget problem med att du tyckte det vore vettigast för ängeln att skydda sig själv, jag har problem med hur du skrev att det "ärligt talat inte finns nåt skäl för ängeln att inte skyddat sig själv"(citerat ur minnet) direkt efter att Hedinn förklarat sin tanke om att det kunde finnas skäl för ängeln att inte skydda sig natt 1.
Att du nu ser mig som väldigt misstänkt för att jag höll med en som visade sig vara god och som du drev på misstankar emot gör inte direkt dig mindre misstänkt i mina ögon...

Jag kommer ha sjukt dålig tid idag om jag överlevt natten. Ska på inte mindre än två födelsedagskalas och kommer få lägga en säkerhetsröst redan strax efter lunch och hoppas att jag kanske kan hinna in några minuter senare på kvällen och kolla.

Big Yan var den största i klanen och ovanligt stor för att vara Nac Mac Feegle, men det är ändå inte stort jämfört med det mesta, och det hjälpte inte när han hamnade mellan käkarna på en demonhund.

Killaloe var Nac Mac Feeglen Big Yan (bybo)

DagDL 21.30

Big Yan var den största i klanen och ovanligt stor för att vara Nac Mac Feegle, men det är ändå inte stort jämfört med det mesta, och det hjälpte inte när han hamnade mellan käkarna på en demonhund.

Killaloe var Nac Mac Feeglen Big Yan (bybo)

DagDL 21.30
Määäää, det var väl onödigt? Nu när jag faktiskt har tid på riktigt :mad: :angel: :D Och jag sa ju att jag bara ville vara med om jag fick vinna! Att bli äten av en demonhund står så vitt jag vet inre med bland vinstvillkoren :down:

Jag visste inte att Hedinn var god, däremot tyckte jag att hon i stort framförde vettiga tankar. Däremot misstänkte jag dig för att jag tyckte du svarade på de vettiga tankarna på ett märkligt sätt, som verkade som att du ville försöka sprida misstankar omkring dig.
Som jag skrev, jag har inget problem med att du tyckte det vore vettigast för ängeln att skydda sig själv, jag har problem med hur du skrev att det "ärligt talat inte finns nåt skäl för ängeln att inte skyddat sig själv"(citerat ur minnet) direkt efter att Hedinn förklarat sin tanke om att det kunde finnas skäl för ängeln att inte skydda sig natt 1.
Att du nu ser mig som väldigt misstänkt för att jag höll med en som visade sig vara god och som du drev på misstankar emot gör inte direkt dig mindre misstänkt i mina ögon...

Jag tycker inte direkt att fio drev på med misstankar. De diskuterade och i dåläget fanns inte så mycket mer att gå på eftersom hon (fio) var tvungen att rösta tidigt.

Jag undrar om Snurrfian ändå inte kan vara ulv när jag tänker efter om hon lagt en tredjeröst på Hedinn så hade det ju blivit misstänkt, frågan är hur mycket lyan hade velat ha ut en potentiell ängel och om det varit värt att röja sig. Om vi säger att Artline också är ulv så hade det ju kunnat bli ett käckt alibi om Art hade åkt.

Määäää, det var väl onödigt? Nu när jag faktiskt har tid på riktigt :mad::angel::D Och jag sa ju att jag bara ville vara med om jag fick vinna! Att bli äten av en demonhund står så vitt jag vet inre med bland vinstvillkoren :down:
Jag vet, jag tyckte det var så tråkigt när jag skrev uppdatering, du som var så taggad för temat också.

@Idahoe jag drev inte på några misstankar mer än att jag var tvungen att rösta tidigt. Jag skrev Tom att jag var öppen för ändring. Men det kom inte så mkt mer vettigt.

Jag ser ingen direkt skillnad på min kassa röst på Hedinn och din röst på mig?
Jag blir alltid misstänksam när folk går i sådant försvar för någon annan utan någon som helst info ute i leken. Det skaver för mig.

@fio jag röstade inte på dig för att försvara Hedinn utan för att jag tyckte du betedde dig skumt. Men visst är det så att man får ta vad man kan hitta när man måste rösta tidigt. Idag måste jag rösta inom närmsta halvtimmen och är inte helt säker på om mina misstankar mot dig är skäl nog för att rösta på dig igen, eller om något annat är mer skumt.

Deltagare:
1. Idahoe - jag
2. Hedinn -bybo
3. qitis
4. cirkus
5. karamelldrottningen - siare
6. Artline - har skrivit väldigt lite tycker jag. Svårt att få grepp om, god med väldigt ont om tid eller ond som ligger lågt?
7. bollen__ - trollpacka
8. Mirtai - inte heller jättemånga inlägg men verkar fundera och leta onda iaf.
9. LenaH - velade mellan att misstänka Snurrfian eller Artline igår. Verkar inte vara så "på" ännu som ibland annars, har ulvometern rostat igen?:p
10. Snurrfian - noterar att hon inte räddar sig själv genom tredje röst på hedinn, för att inte sticka ut för mycket som ond eller för att hon trodde hedinn var ängeln och tyckte den rollen var mer viktig än hennes egen? Oklart, men spontant lutar jag mer åt det senare.
11. Killaloe -bybo
12. fio - god som grep efter halmstrån pga tidig röst? Eller ond som försökte hitta misstankar mot en god genom att ignorera dennes argument? Hmm...

Roller kvar
Ängel
Spion
BM
Bybor (2?)
Ulvar (3?)

Hinner inte gå igenom qitis och cirkus nu tyvärr.
Eventuella missar beror på att jag sitter med telefonen i bil med rally chaufför...

Som aviserat har jag uselt med tid idag och kommer behöva säkerhetsrösta nu. Förhoppningsvis kan jag hinna titta in innan dl och eventuellt ändra röst om det känns lämpligt, men är inte säker på det.

Fio är fortfarande något misstänkt men jag undrar ändå inte om Artline är en ulv som ligger lågt? (Se teori inlägg ovan)
Tyvärr det bästa jag hinner med nu.
idahoe röstar på Artline

Jag fick röstningspanik. Länge ville jag rösta på dig men sen ramlade det in röster på dig som fick mig nervös för teorierna var inte såna att jag kände att misstankarna jag hade stärktes. Sen när du röstade på Artline istf Hedinn och Hedinn visade sig vara god (å du dessutom inte röstade på henne för du trodde på henne som ängel) så känner jag mig glad åt att jag inte röstade på dig för jag tycker det talar till din fördel väldigt mycket.

Jag tycker att qs teori om mig är dålig inte bara för att jag vet min roll utan för att jag verkligen aldrig hade käkat bollen__ i det läget om jag var i lyan. Hon borde känna mig bättre än så - därav min röst på henne.
Artline känns också hal som hålller låg profil och hade varit en möjlig kandidat men ack så trist teori. Jag hade Idahoe som en runner-up lite inte minst för hennes röst på karamel igår och sen för hennes så enkelspåriga röst idag (öven om försvarstalet för Hedinn visade sig vara försvar av en god). Mirtai har inte heller de starkaste aktierna efter sin röst på Hedinn, jag tänker lite att OM nu lyan också trodde (precis som Snurris) att hedinn var ängel så hade de nog gärna försökt få lynchen ditåt. fios röst på Hedinn känns faktiskt rimligare - det var mest de två som hade dividerat vid den tidpunkten. Killaloe har gått lite under radarn av nån anledning. LenaH har konstigt nog också flutit under radarn än så länge

Du var inte den enda med röstningspanik. Precis som du kände jag mig inte bekväm med att rösta på Snurrfian , jag sitter och pusslar så gott jag kan på mitt håll vart alla kan tänkas stå i leken och för mig finns det två grupperingar som jag tänker mig utifrån hur jag tolkar det som skrivs och uttrycks. Problemet är ju att jag givetvis kan vara lurad-av dig tex :p
Jag ville rösta på något jag själv funderat över och gjorde därför så
Och ulvar gör de mest konstiga saker- och en lya består av fler än en så där beslutas det ibland om annat än vad just en vill. Så tycker inte att just det att bollen__ blev käk skulle friskriva dig som ulv faktiskt . Det friskriver inte heller mig från att andra ska tänka det om mig heller- såsom tex Killaloe gjorde igår.

Jag tycker att det är 3 st jag inte riktigt fått särskilt mycket grepp om alls i leken. Har inget grepp om någon i ärlighetens namn men dessa tre ligger i mina ögon vääääldigt lågt och som jag uppfattar det tillför inte direkt något för att föra leken framåt.
Dessa tre är:

@Artline
@LenaH
@Mirtai

så skulle gärna vilja se lite mer utvecklade tankar från er:)

@qitis som vanligt har jag väldigt dåligt tid på helgen så hade hoppats antingen att leken skulle dragit igång tidigare/senare eller att jag skulle vara död 😉

Jobbar idag, sen stallet. Så ska föröka komma in ikväll och skriva lite mer

Deltagare:
1. Idahoe - Känns för mig fortfarande väldigt undvikande och gör det lätt för sig, jag kan visserligen hålla med om att Artline agerar ulvigt, men frågan är om inte Idahoe själv är minst lika ulvig men försöker skapa sig ett alibi.
2. Hedinn -bybo
3. qitis - Ber att andra ska föra leken framåt och komma med teorier men ligger rätt lågt med sina egna vilket gör mig fundersam.
4. cirkus - verkar vrida och vända på olika teorier även om jag blev fundersam på röstningen igår, men samtidigt så vet jag precis hur det är när man inte vet på vad man ska rösta. Men det gör henne varken till ond eller god.
5. karamelldrottningen - siare
6. Artline - Känns fortfarande rätt skum, kommer inte med så mycket egna tankar men följde väldigt gärna med och röstade på mig igår.
7. bollen__ - trollpacka
8. Mirtai - Otroligt anonym för mig, och det skrämmer mig för det brukar betyda att hon är ulv, eller har en viktig god roll. Jag skulle önska lite mer tankar härifrån.
9. LenaH - Också väldigt anonym, men det lilla jag har sett verkar hon ändå vrida på sina funderingar, sen är frågan vad det gör henne.
10. Snurrfian -
11. Killaloe -bybo
12. fio - Jag vet inte riktigt vad jag ska tro, det verkar vettigt det hon skriver, men jag vet inte om jag vågar lita på det? Inte den jag har högst på min misstanke lista idag, men jag tycker att hon är svårläst.

Lite tankar från mig just nu.

Du var inte den enda med röstningspanik. Precis som du kände jag mig inte bekväm med att rösta på Snurrfian , jag sitter och pusslar så gott jag kan på mitt håll vart alla kan tänkas stå i leken och för mig finns det två grupperingar som jag tänker mig utifrån hur jag tolkar det som skrivs och uttrycks. Problemet är ju att jag givetvis kan vara lurad-av dig tex :p
Jag ville rösta på något jag själv funderat över och gjorde därför så
Och ulvar gör de mest konstiga saker- och en lya består av fler än en så där beslutas det ibland om annat än vad just en vill. Så tycker inte att just det att bollen__ blev käk skulle friskriva dig som ulv faktiskt . Det friskriver inte heller mig från att andra ska tänka det om mig heller- såsom tex Killaloe gjorde igår.

Jag tycker att det är 3 st jag inte riktigt fått särskilt mycket grepp om alls i leken. Har inget grepp om någon i ärlighetens namn men dessa tre ligger i mina ögon vääääldigt lågt och som jag uppfattar det tillför inte direkt något för att föra leken framåt.
Dessa tre är:

@Artline
@LenaH
@Mirtai

så skulle gärna vilja se lite mer utvecklade tankar från er:)
Jag jobbar! 😊
Hinner läsa och återkommer senare!

qitis - Ber att andra ska föra leken framåt och komma med teorier men ligger rätt lågt med sina egna vilket gör mig fundersam.

Ligger lågt och ligger lågt......vet jag inte riktigt om jag kan hålla med om faktiskt. Tycker jag skrivit ett och annat leken igenom när jag väl varit inne?

Som sagt pusslar och funderar själv och känner mig lite villrådig överlag

Det finns två som jag av ren uteslutningsmetodik känner att jag inte vill rösta på just nu .
Av dessa två ska minst en vara god ( som sagt av ren uteslutningsförmåga i vad lyncherna givit för resultat har jag kommit fram till detta och tror inte jag har fel i det) och kanske är de goda båda två
Så därför väljer jag att inte lägga min röst på någon av dem idag
De två jag pratar om är @fio och @Idahoe.
Risken finns att en av dem är ond såklart. Båda kan inte vara onda såsom jag tänker och räknat efter

Jag är mest fundersam över de tre jag taggade i mitt inlägg tidigare idag och efterlyste mer spelfunderingar ifrån- dvs MIrtai, LenaH och Artline
De som återstår alltså cirkus och snurrfian vilka jag skulle vilja ha in på goda sidan men reserverar mig för att jag är lurad antingen av båda eller en av dem.....

Där har ni mina funderingar så långt jag hunnit

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 640
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 724
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 446
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• korrekturläsare - utbildning
  • Vad gör vi? Del CCVI
  • Julbak och julgodis