Testagramtråden!

Klickade också in och såg prishöjningen.
Detta var min första box och jag är definitivt inte nöjd på mängden grejer. Efter att ha sett decemberboxen var jag förväntansfull.
Nästa box kommer jag låta dom skicka, men om innehållet är lika tunt som i denna, speciellt med tanke på det högre priset, så kommer dom att tappa mig där.

Testagrams värde på boxen är räknat till 97.70kr
Då har man räknat att en 50cl Loka kostar 18 kr!? På mathem.se är priset för den 33cl flaska man fick 8,95 kronor.
Då är vi uppe i 88,65

Pengarna vi "sparar" på att vänta på saker som vi inte direkt visste att vi behöver är alltså 29kr.

Testagram utlovar mellan 5-9 produkter per låda. Är det 9 produkter blir kostnaden per produkt 8,70. Summan för 5 produkter blir 15,80 per grej.

Jag gillar konceptet, förmodligen är det inte meningen att man direkt ska spara något på boxen, utan mer att man får testa nya produkter. Men man ska helst få värde för pengarna också...

Jag gillar konceptet, förmodligen är det inte meningen att man direkt ska spara något på boxen, utan mer att man får testa nya produkter. Men man ska helst få värde för pengarna också...

Vi som recenserar produkter blir ju en tillgång för företagen som producerar dem. Jag tror att Loka och Göteborgskex inte får betalt många kronor för att de hamnar i våra lådor, snarare ger de bort produkterna för att få marknadsföring och feedback. Alltså är det testagrams egna omkostnader lådorna ska betala, och kanske är det till och med så att företagen får ge en liten slant för att vara med..?

Jag tror att ju större testagram blir, desto bättre grejer kan det bli eftersom fler företag får upp ögonen för att det är ett smart sätt att nå nya kunder att marknadsföra sig till. Dom får säkerligen betala för att få vara med, all marknadsföring kostar på det ena eller andra sättet ;)

Precis @Trott ! Jag ger det en låda till eller två. Säkert mer användbara saker än den där tredje svarta kajalpennan jag fick genom glossybox (seriöst!? sminkpennor blir ju inte ens dåliga. Hur svarta ögon har folk?) och billigare.

Ja jag kommer också ge det en låda till eller två. Det kommer ju ändå inte riktigt varje månad än, så de 79 kr som blir sen är inte hela världen. Men visst, blir det bara kassa grejer så är det inte lönt.

Enligt testagram på fb så motiverar de prishöjningen med att produkten måste överleva och att boxarna hädanefter ska ha ett värde av 150-200:-. Jag ger det ett tag till så får vi se sen!

Jag tycker det är roligt att få paket.

Det är värt både 60 och 80.

:)

Jag håller med dig där och jag kommer nog fortsätta, det är lite kul med överraskningen och jag tror nog det kommer bli bättre ju fler företag som får upp ögonen för det.

Men jag har fortfarande inte fått min avi, och visst skickar de ospårbart? :(
Kanske ska maila testagram och höra om de vet något.

Jag har grubblat lite. Ger det en chans till eftersom jag ändå inte handlar godis längre så kan jag ju unna mig en testagram låda och kanske finna något nytt att gilla. Många ggr så köper jag inte nyheter! Har ju testat produkter för Smartson och funnit nya favoriter!

Jag fick till slut en sms-avi nu, bara det att paketet ska hämtas på ett utlämningsställe flera kilometer härifrån. Undrar om det är Testagram eller PostNord som tabbat sig :confused: Mitt närmsta utlämningsställe, dit mina paket annars alltid kommer, ligger så att jag ser det från vardagsrumsfönstret...

Fick äntligen hämtat min låda nu. Är inte direkt besviken, men hade nog förväntat mig någon sak till kanske. Men jag fortsätter med en box till trots prishöjningen tänker jag :)

Tja, jättekul var den ju inte den här gången... men jag säger som många andra före mig. Jag stannar en eller två lådor till o ser vad som händer.

Håller med om att denna lådan var betydligt tunnare än decemberlådan, de man fick var det inget fel på men en väldig skillnad. Men ger det också ett par lådor till, det är trots allt rätt kul att få en låda med överaskningar.....

Angående antalet varor så står det så här på deras hemsida:
"Det kommer att finnas mellan 5 till 9 utvalda produkter beroende på storlek och tyngd: varje box får väga maximalt 2 kg."

Angående antalet varor så står det så här på deras hemsida:
"Det kommer att finnas mellan 5 till 9 utvalda produkter beroende på storlek och tyngd: varje box får väga maximalt 2 kg."
Då har vi säkert svaret där, varför denna låda hade mindre grejer. Förra lådan va det ju mycket lätta saker som chips, tunnbrödskex och pepparkakor.

Då har vi säkert svaret där, varför denna låda hade mindre grejer. Förra lådan va det ju mycket lätta saker som chips, tunnbrödskex och pepparkakor.

Jag fick mitt kolliid nu när jag efterfrågade mitt paket (det befinner sig för tillfället i Rosersberg, jag bor i Södertälje?! att det sorterats från Tomteboda till Rosersberg är märkligt. Ännu märkligare att testagram sa att den var i Årsta, där har den aldrig varit enligt postens sida. ;)) och där står det att paketet väger 0,5 kg bara...? Men det kanske är felmärkt. :)

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 151
Senast: Sassy
·
Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 060
Senast: Mabuse
·
Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var...
2
Svar
24
· Visningar
1 549
Övr. Hund Varit fodervärd åt en hund i drygt 1.5 år. Nu skulle hon upp till uppfödaren och få valpar och då vi hamnat i diskussioner så vill han...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
8 261
Senast: Vicks
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar