Terrorattacker i Paris

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag undrar vem som har vridna och vilda fantasier.
Jag var rasist, Betald av SD och Gud vet vad när jag påpekade problemen med den gränslösa asylinvandringen. Sedan kom verkligheten ikapp alla drömmare och det blev märkbart tyst....
När jag nu efterfrågar fakta så är jag arroganta raljerande , tja det köper jag för med fakta så sitter man ju lite säkrare när verkligheten ånyo kommer ikapp.

Och jag förstår att det är irriterande att någon synar dina bluffar, gång på gång.
:D

Ytterligare fantasier.

Jag ser ett enormt problem att kräva det av människor oavsett om de är födda här genom generationer eller invandrat hit eller flytt hit.

Jag skulle göra revolution om det ställdes såna krav på mig.

Gemene man ska vara skiträdd för SD, som på riktigt påverkar vårt samhälle i rasistisk och intolerant riktning.

För IS behöver man inte vara rädd alls om man bor i Europa. Risken att råka ut för deras härjningar är än så länge infinitesimal.
"Gemene man ska vara skiträdd för SD, som på riktigt påverkar vårt samhälle i rasistisk och intolerant riktning."
Och samtidigt så hävdas det gång på gång att SD inte har ngt inflytande.

Men jag kan bara säga, välkommen in i gänget sim inser att dom tyvärr har det..

Jag ser ett enormt problem att kräva det av människor oavsett om de är födda här genom generationer eller invandrat hit eller flytt hit.

Gemene man ska vara skiträdd för SD, som på riktigt påverkar vårt samhälle i rasistisk och intolerant riktning.

För IS behöver man inte vara rädd alls om man bor i Europa. Risken att råka ut för deras härjningar är än så länge infinitesimal.

För IS terror har jag redan varit utsatt, nu stannade det vid ett hot men ingen kunde veta om det var bara ett hot eller om det skulle smälla så jag är då fan mer rädd för de än SD vad du än säger.

Så varför ska då gemene man vara rädd för dem?

Och som invandrare själv tycker jag ju att bekänna sig till ett lands seder och traditioner faktiskt hör till (utan att jag för det är SD anhängare) om man har för avsikt att stanna. Så har jag själv gjort frivilligt. Och så länge det inte sker med hjälp av självmordsbombare, halshuggning och hot om terror ser jag inga problem med det.
Lagar och regler kan jag förstå, men seder och traditioner? Ska vi kasta ut alla som inte vill fira jul, eller som inte anordnar kräftskiva?

Så varför ska då gemene man vara rädd för dem?

Och som invandrare själv tycker jag ju att bekänna sig till ett lands seder och traditioner faktiskt hör till (utan att jag för det är SD anhängare) om man har för avsikt att stanna. Så har jag själv gjort frivilligt. Och så länge det inte sker med hjälp av självmordsbombare, halshuggning och hot om terror ser jag inga problem med det.
Jag är för övrigt själaglad att en massa invandrade personer inte har bekänt sig till traditionellt svensk mat utan istället har bidragit till att bredda det kulinariska utbudet på ett så fantastiskt sätt. Fan vad deppigt det vore att bo i Sverige annars.

Det finns siffror på att det i flyktinglägren nära Syrien är 2-3 % som sympatiserar med IS och deras dåd.

Siffrorna kommer antagligen från Libanons utbildningsminister som i en intervju sa: “You may have, let’s say, 2% that could be radicals. That is more than enough. We have had that also with our camps here - you find 2-3% of them.” I Libanon så är det ju ännu fler än i Frankrike som menar att självmordsattacker mot civila kan vara rättfärdiga så antagligen går gränsen för hans subjektiva "radicals" längre bort än så om han är orolig för 2-3%. Antagligen handlar det om personer som utgör ett mer direkt hot.

Edit: Viktigt att påpeka att den tidigare nämnda siffran (35%) inte innebär att 35% stödjer attacken i Paris. Antagligen så är det väldigt få muslimer som gör det, även i Frankrike.

Senast ändrad:
För IS terror har jag redan varit utsatt, nu stannade det vid ett hot men ingen kunde veta om det var bara ett hot eller om det skulle smälla så jag är då fan mer rädd för de än SD vad du än säger.
Kan nog bara hålla med, även när det gäller den organisation som de flesta av oss ser som SD;s svans av öl-hävande gaphalsar.

Nästa problem är ju att det finns ett stort antal wannabea;s som använder organisationens namn i egna syften, för att hota, skrämma och göra sig själva viktigare.

Och svårigheten att veta vilka som är verkliga och vilka som inte är det.

Siffrorna kommer antagligen från Libanons utbildningsminister som i en intervju sa: “You may have, let’s say, 2% that could be radicals. That is more than enough. We have had that also with our camps here - you find 2-3% of them.” I Libanon så är det ju ännu fler än i Frankrike som menar att självmordsattacker mot civila kan vara rättfärdiga så antagligen går gränsen för hans subjektiva "radicals" längre bort än så om han är orolig för 2-3%. Antagligen handlar det om personer som utgör ett mer direkt hot.
Sakligt funderande över tillgänglig information, mer så

Och jag har blivit hotad till livet av sd-sympatisörer. Mer än en gång.

Ja och då är du förmodligen räddare för dom än vad du är för IS. Helt normalt. Jag som då varit med om det omvända får dock inte vara rädd för IS. Här ska man bli tillsagd vilket som är mest PK att vara rädd för tydligen annars är man blåst och SD anhängare.
IS får du väl vara rädd för? Det är nog de flesta. Men det är inte samma sak som att vara rädd för muslimer eller syrier.

IS får du väl vara rädd för? Det är nog de flesta. Men det är inte samma sak som att vara rädd för muslimer eller syrier.
Inte enligt sjoberga. Som för övrigt gillat ditt inlägg så hon verkar ju inte veta själv vad hon skriver.

sjoberga skrev:

Jag tycker det finns en viktigare fråga, vad gör jag inte? Jag kräks inte över dom som känner med och engagerar sig i utsatta människors situationen, som visa solidaritet och sänker till utsatta människor - oavsett vad dom grundar sin omtanke, engagemang, solidaritet och givmildhet på. Jag säger inte åt någon som ger vinterskor till en EU-migrant, att det faktiskt finns svenska uteliggare också som fryser om fötterna. Jag fnyser inte över gåvorna som ges till flyktingar som lyckats ta sig till Sverige, med att dom som faktiskt behöver gåvorna mest är dom som ännu inte tagit sig hit.
Har någon i tråden faktiskt påstått att det man inte får ge en sängplats till Eu migranter innan man gett en svensk uteliggare en säng?

Vågar man fråga vad vi nyss diskuterade?

Ja det var ju att du inte trodde på att 35% av muslimerna i Frankrike tycker att bombdåd mot civila människor i försvar av Islam kan vara rättfärdigade, trots att undersökningen visade det. Omständigheterna definierades inte nämnare och därför kan man inte applicera den siffran på specifika terrordåd. Dessutom var den en betydligt mindre andel som svarade att det ofta gick att rättfärdiga, många svarade att det gick ibland eller sällan, majoriteten svarade att det aldrig gick att rättfärdiga.

Inte enligt sjoberga. Som för övrigt gillat ditt inlägg så hon verkar ju inte veta själv vad hon skriver.

sjoberga skrev:

Du blandar päron och äpplen och det är möjligt att jag varit otydlig. Återkommer med förklaring senare.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 401
Samhälle https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/GGXqp9/v-ku-anmaler-arbetsmarknadsministern...
Svar
12
· Visningar
900
Senast: tanten
·
Samhälle På tal om en annan tråd som kom upp nyss - som rörde ett privat yttrande i en musiktävling. :cool: Hur är det med yttrandefriheten i...
2 3
Svar
54
· Visningar
5 179
Senast: tanten
·
Ridning I stället för att kapa en annan tråd så startar jag en egen. Skillnaden är jag är betydligt äldre än den andra trådstartaren. Jag är 45...
7 8 9
Svar
176
· Visningar
14 719
Senast: svea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar