Sv: Tävlingstråd augusti 2011
Nej. Det verkar inte som gångartspoängen endast bedöms på mellan och ökade gångarter. Valacken ex, hade ofta 8
r där, men har ALDRIG under hela sin tävlingskarriär fått en 8 på gångarter.
Jag ska läsa igenom hela den bedömningspunkten med koff.
Nu hade hon högre betyg på de andra linjerna och visade även upp sin rörelse och mekanik i ex volterna och i överiga delar i programmet.
Jag rider inte själv på tävling pga att jag inte ännu kommer klara av ifall hon blir arg på framridnignen eller inne på banan. Har man varit så rädd som jag varit, så tar det tid att komma över. Och jag måste göra det i min egen takt. Ex i november vågade jag inte ens galoppera ute, eller rida ut själv..
Men det gör jag nu.
Sakta, sakta tar jag mig igenom detta och jag tar inga risker.
Min donna pendlar ju mellan att vara riktigt skarp, eller explosiv eller ängslig. Hon blir även rädd för att ex bara fatta galopp, om hon kommer för mycket under sig, så man måste ha en jättefeeling hela tiden när man rider och göra ständiga avvägningar och bedömningar.
Och numera, våga sätta emot och höja kraven.
I söndags var det en fajt bara att fläta manen, då hon försökte trycka ner mig från pallen eller sparka bort den med frambenen..
Men det kan jag skratta åt nu. Bättre att hon får ut sitt på andra sätt än när man rider.
Lilla söta "argan". Både hemma och på tävlingsplats skriker hon så fort hon hör min röst.
Men du har nog rätt i det du skriver. Jag skulle i TEORIN klara det lika bra jag. Det säger alla min vänner, och även det som sett mig rida henne nu. Det är svårt för andra att förstå.