Sv: Tävlingstråd augusti 2011
Sen rapport fråm augustidressyren i Vallentuna.
Var där efter att ha ridit i 10 dagar efter 3 veckors semester för både mig och häst. För första gången sen fången för 4 år sedan var jag hästledig vilket faktiskt var otroligt skänt men samtidigt litekonstigt.
Visst kändes det lite tidigt att starta men 1 mil till så trevliga tävlingar, då är det nästan brottsligt att inte vara med. Jag red MsvC1 på söndagen och Robban var jättefin synd bara att matte inte kan hålla reda på programmet. Efter första förvända gjorde vi en jättefin mellangalopp med en riktigt fin upptagning, synd bara att det skulle vara enkla byten där... Efter det sprack min koncentration, jag satt och fukuserade på att jag inte skulle låta det påverka mig och vad gjorde jag då ja inte var det att fokusera på ridningen i alla fall. Innan felridningen låg vi på 63.5% vilket är bra för oss speciellt för att vara huvudsakligen travdelen och efter låg vi på 52.3%. Sammantaget blev det lite drygt 59% vilket jag väl egentligen inte ska vara nöjd med men känslan innan felridnignen var så pass bra att jag ändå var nöjd med dagen. Att vi efter felridningen gjorde halvtaskiga enkla byten, brallade oss genom hörnet till mellangaloppen och sen inte lyckades få rätt galop och sen fick avbrott i den förvända är bra att glömma.
Nu laddar vi för Överby på söndag , då ska jag försöka komma ihåg programmet.