Tävlingstråd augusti 2011

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Tävlingstråd augusti 2011

Han har vart lite tunn faktiskt men nu är han helt okej, fick fodra upp innan vi åkte.
Det blev Öland för att alla i vårt lilla team kunde tävla där, lätt a o MSVC för mig, unghästar o sen George o Int i. Min tränare har bott där nere o har kompisar som vi bott hos så det var lite minisemester :) vi ska lätt dit igen, bästa tävlingen någonsin!

Ja Spiderman är underbar både att se på och att rida! :love:

Aha roligt, jag skrev i msv a:n på söndagen! Ja det var verkligen jätteduktiga ryttare som var med och många fina flashiga hästar! Men det var ändå kul att se de högre klasserna för det var ganska många hästar som (menar inget illa mot nån nu så jag hoppas alla förstår hur jag menar) inte var så "märkvärdiga" eller hade alls mycket gång.. Då känns det som att det kan finnas lite hopp för mig också att avancera uppåt ;)

Förstår vad du menar och håller med dig helt och hållet! Tyckte det var kul också när de mer "vanliga" hästarna fick bra betalt för ritter som var snygga, prydliga, och hade bra flyt. Framförallt BT verkade döma högt på korrekthet i ritten.

Sen finns det ju såklart hästar som den gigantiska unga skimmeln som vann första MSVB:n som BÅDE har utstrålning, mekanik och gång och en jätteduktig ryttare, och då har ju vi vanliga dödliga inte lika mycket att sätta emot ;) Den kommer nog bli ruskigt fin om ett par år.

Breccia: Jättekul att ni trivdes och klart ni ska komma tillbaka nästa år! :)

Håller med, många helt vanliga hästar ändå som gjorde fina rundor med bra resultat och som ger oss vanliga dödliga med vanliga hästar något slags hopp. På lördagen var det fler av de mediokra som tilltalade mig än gångartshästar vilka iofs var rätt få. Men sjukt kul oxå när hela publiken var enig om a h's ritt!

Jo den skimmeln var en av mina favoriter och väldigt trevlig ryttare som jag pratade ganska mycket med... Hela tävlingen och alla som var där var väldigt trevligt, alla var liksom glada och ville att de skulle gå bra för alla :D Min favorittävling! :D

Om hon nu blir så stressad kanske du skulle fundera på något tillskott.
Antingen om du trycker i henne extra magnesium eller om du provar något annat.
Jag ger Skorpan RelaxMe innan tävling och det fungerar super. Hon spänner inte alls till på samma sätt som förut men är fortfarande 'som vanligt'.
Det funkar för oss i alla fall.

Fast hon är ju i och för sig som en beskedlig ko överlag på tävlingsplatser, det är bara när man sitter upp det kan slå slint. :D

Det var ju förövrigt inga dåliga procent hon fick.

Håller med i allt det :) spelade ingen roll vilken nivå man var på, alla var supertrevliga!

Är det du som är med i klippet från TV4? :D
"Våra" fuxar är med lite här och var och min fula transport också,haha.

*kl*
Nu har jag och Ådi kommit igång igen. Har haft fullt upp på jobbet i sommar men träningen vi fått har varit toppen! Förrförra helgen gjorde vi ett besök i Laholm och ett i dagstorp. I Laholm red vi en st george och det märktes att vi inte varit ute på länge. Ådi ville inte vara med och det mesta var skit.

Dagen efter red vi i Dagstorp, efteranmälde till en Msv B:4, den enda msv b vi ridit i åt hittills. Startar givetvis först så det blev en tidig morgon. han gick okej på framridningen och skötte sig inne på banan, även om det känndes mellanmjölk. Det hela räckte dock till 67,6 % och vinst! :banana: Min fina lilla häst :love:

Nästa klass var en msv A:1 och där var han fantastiskt fin på framridningen och skötte sig bra inne på banan, missade dock båda piruetterna och ryggningen. Fick ca 63%. Men känslan var ett fall frammåt!

Hihi, var min käre far som gjorde reportaget. Vi såg till att tvinga dit honom, haha! :D Jättefina var ni! :)

Jag tycker det var asbra, roligt att det blir lite engagemang! Och Horse_Power, du behöver inte skämslas, det såg bra ut och du pratade ju helt normalt! :D

Håller med! Och vi nere på sydostkusten är inte så bortskämda med bra dressyr, så det är klart att det ska gå på TV :)

Sen tyckte jag att det var lite kul att det fortfarande låg som "mest sedda" klippet på lokalTVs hemsida. Uppenbarligen finns det ju nån som vill se mer hästsport på TV iaf!

+ Zvea:

Ja, vi sa det också, att det här måste uppmärksammas! Kan de göra reportage om förskolor, hundkapplöpning och vinodlingar är det väl klart att en stor dressyrtävling ska få publicitet! :) Och pappa är nu mycket stolt över att ha pratat med Ulla Håkansson, haha! ;)

Jag och Ferro tog picket och packet och drog till Boden under helgen. En resa som tog ca fyra timmar att köra enkelväg.
Msv C ritterna gick bra. Vi kom etta i C.2 med 66,44 % och tvåa i C.1 med 67 %. Msv B ritterna gick mindre bra. Han snubblade en del i B.3 och var lite seg. I B.4.an så hade vi en del problem med bytena som blev orena. Slutade på 63 % i B.3an och lite över 60 % i B.4an.
Sen körde vi de fyra timmarna hem igen. Lite lagom slut efter denna helg. :p

Tävlingen var den mest kaotiska jag någonsin varit på och jag tvivlar på att vi någonsin kommer att åka dit igen. :mad:

Sen rapport fråm augustidressyren i Vallentuna.
Var där efter att ha ridit i 10 dagar efter 3 veckors semester för både mig och häst. För första gången sen fången för 4 år sedan var jag hästledig vilket faktiskt var otroligt skänt men samtidigt litekonstigt.

Visst kändes det lite tidigt att starta men 1 mil till så trevliga tävlingar, då är det nästan brottsligt att inte vara med. Jag red MsvC1 på söndagen och Robban var jättefin synd bara att matte inte kan hålla reda på programmet. Efter första förvända gjorde vi en jättefin mellangalopp med en riktigt fin upptagning, synd bara att det skulle vara enkla byten där... Efter det sprack min koncentration, jag satt och fukuserade på att jag inte skulle låta det påverka mig och vad gjorde jag då ja inte var det att fokusera på ridningen i alla fall. Innan felridningen låg vi på 63.5% vilket är bra för oss speciellt för att vara huvudsakligen travdelen och efter låg vi på 52.3%. Sammantaget blev det lite drygt 59% vilket jag väl egentligen inte ska vara nöjd med men känslan innan felridnignen var så pass bra att jag ändå var nöjd med dagen. Att vi efter felridningen gjorde halvtaskiga enkla byten, brallade oss genom hörnet till mellangaloppen och sen inte lyckades få rätt galop och sen fick avbrott i den förvända är bra att glömma.

Nu laddar vi för Överby på söndag , då ska jag försöka komma ihåg programmet.

Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Den 4-8 september är det dags för unghäst-VM i dressyr i holländska Ermelo. Nu är det klart vilka unga hästar som nominerats för att...
Svar
0
· Visningar
158
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Kvart i åtta i morse, när jag precis somnat om efter M's besök och en värknatt utan sömn, ringde arbetsförmedlingen. De fick besed från...
Svar
17
· Visningar
1 303
Senast: Shaggy
·
  • Artikel Artikel
Dagbok 5 augusti, Måndag Personal slutar hela tiden, det går inte lika fort att få in ny personal... Men vi deltagare är lydiga medborgare och...
Svar
12
· Visningar
954
Senast: IngelaH
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Nu börjar nedräkningen – 50 dagar kvar till OS i Paris. De tre olympiska grenarna, dressyr, hoppning och fälttävlan, kommer äga rum i...
Svar
0
· Visningar
196
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka