Sv: Tanter och gubbe traden part 7
Hej hopp på er alla. Om ni visste vad jag är trött på det här blåsandet! Nu har jag en toppenvecka vad det gäller jobbet och all tid i världen nästan. Men det blåser så galet mycket att jag inte tänker riskera livet med att ge mig ut på hästen. Han står ut med mycket men blir väldigt ängslig och studsig i hård blåst. På torsdag har SMHI lovat att det ska lugna ner sig och till dess får jag gå här och deppa
I går var en jobbarkompis och hennes elvaåriga dotter hem till oss, de är på jakt efter en trevlig ponny. Kunde ju inte bli lämpligare eftersom jag har just en sådan till salu. Flickan har träffat vår Soraya förut eftersom hon har lånat en annan ponny här i vårt stall ibland. Igår var vi uppe i hagen hos hästarna och klappade och myste lite, ingen ridning direkt (blåsten) men vi lyfte upp henne på Sorayas rygg och knallade runt lite. Ögon lyste på henne som de bara kan göra på en liten tjej som kanske ska köpa sin drömhäst
Nu hoppas jag att det blir affär, flickan ska få provrida några gånger och mamman ska försöka kränga av hennes pappa de sista tusenlapparna de behöver för köpet.
Så förhoppningsvis kan vi snart påbörja jakten på ny häst till dottern. Vi har redan börjat läsa annonser för att se hur marknaden ser ut. Jag tror alla gånger vi kan hitta det vi letar efter, visserligen har vi inga enorma summor att lägga men det finns både smått och gott i rätt prisklass. I synnerhet om man inte är rädd för att köra en bit för att titta. Snälla tant Kat har också tipsat om en liten karamell som absolut är värd att kika på, men vi kommer att prova fler. Inte förhasta sig, spännande, svårt och roligt det här
I kväll blir det jobba. I morgon åker ALLA på jobbet till Biskops-Arnö folkhögskola för övernattning. Vi ska ha två planeringsdagar och grillfest, mys och pys. Sedan är jag ledig fre-sön